أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۲۲۳۳۴
زمان انتشار: ۱۲:۴۶     ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
یک کارگردان سینما از وقایع پشت‌پرده کانون کارگردانان، گشایش بی‌فایده خانه سینما و ابقای غیر‌قانونی یکساله مدیران فعلی، بی‌عدالتی و رانت‌خواری‌های مرسوم و اهمال و رفتارهای غیرصنفی برخی مدیران این مجموعه پرده برداشت.
به گزارش پایگاه 598، علیرضا رئیسیان درباره یادداشت «مهدی فخیم‌زاده» پیرامون دلایل استعفای خود از هیئت مدیره کانون کارگردانان به دلیل رانت‌خواری برخی مدیران آن و سیاسی‌کاری آنها به جای رفتارهای صنفی به سینماپرس گفت: وجود فضای تمامیت‌خواهی و انحصار‌طلبی در کانون دلیل کناره‌گیری من بود ولی اکنون با علنی شدن آن اکثر کارگردانان به این نتیجه رسیدند که اگر امتیازی از طریق صنف به دست می‌آید فقط برای یک عده خاص است که در آن اعضا نقشی ندارند و اسامی مشخصی در جایی که منافع اقتصادی وجود دارد دیده می‌شود.

این کارگردان ادامه داد: خانه سینما تبدیل شده است به لشگری برای امتیاز گرفتن یک عده خاص و حالا روشن شده است که موضوع دعوای خانه سینما با جواد شمقدری نبود بلکه مسئله امتیاز و رانت و رتبه‌بندی‌ها بود. البته بستن خانه سینما بزرگترین اشتباه او بود، چراکه باعث شد آنها متحد شوند. حتی کسانی که معترض به مدیریت خانه سینما بودند رفتند پشت مدیریت آن، چون حس کردند مسئله مهمتری به خطر افتاده است.

رئیسیان تصریح کرد: وقتی پای جناح‌های سیاسی به حوزه فرهنگ باز می‌شود طبیعی است که این امتیازگیری‌ها و ردوبدل منابع انجام می‌شود. خانه سینما برای دفاع از منافع کلیه اعضا بنا شده است در حالی که خیلی از اعضا به امکانات رفاهی مثل هدیه شب عید، بیمه و... نیازمند هستند، ببینید چرا اکنون برای ثبت‌نام بیمه تکمیلی اتحادیه تهیه‌کنندگان همه صف کشیده‌اند و صنوف در حال نامه‌نگاری برای دریافت آن هستند. این اتفاق خوبی برای خانه سینما نخواهد بود که یک صنف بتواند اهالی سینما را بیمه کند اما خانه سینما نتواند.

رئیسیان با بیان اینکه صنف باید از هر جایی که می‌تواند منابع را برای آسایش اعضایش دریافت کند اذعان کرد: این موضوع فلسفه وجودی خانه سینما است و به هر شیوه‌ای باید آن را انجام دهد و به تازگی برگزاری جشن‌ها شروع شده که هدف این است به مدیران بگویند بودجه را بدهید و ما جشن برگزار کنیم و اینجا همه خوشحال هستند، سینمایی که اکثریت آن بیکار هستند چرا باید این همه جشن برگزار کند؟

وی خاطرنشان کرد: با آمار می‌توان نشان داد که بیش از 85 درصد از اهالی موثر سینما اصلا موافق مدیریت فعلی خانه سینما نیستند.

او در پایان گفت: باید اعضای خانه سینما نسبت به موضوعاتی که اتفاق می‌افتد حساس باشند و این حساسیت در جامعه سینمایی گسترش پیدا کند و مدیران از این خواب بیرون بیایند که همه سینما در تالار اجتماعات خانه سینما متمرکز است، گنجایش این سالن به 130 عدد نمی‌رسد و هر تصویری از این نشست‌ها می‌بینیم تنها دو ردیف اول آن افراد سرشناس سینمایی هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها