أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۲۲۲۴۰۰
زمان انتشار: ۲۳:۵۲     ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
به گزارش وبلاگستان 598، وبلاگ فرهنگ پرواز در مطلبی نوشت: 

از آنجایی که هر جوانی بعد از طی دوره ی شیرخوارگی وارد دوره ی قورمه سبزیگی !!! می شود ! و بعد از آن تصمیم میگیرد که کله ی مبارکش از بوی خوب و البته ناخوش ! سبزی قرمه خارج شود ! تصمیم می گیرد که وارد مرحله ی شیرین و البته سخت و آسان! جفت یابی یا همان گزینش همسر و رفتن به زیر یک لانه ی چوبی بالای درخت که نه ! وارد یک خانه شوند...

بعد از گذشتن افکاری مثل درآوردن خرجی و چگونگی راضی کردن والدین محترم و این که آیا می شود هم درس خواند و هم سربازی رفت (البته برای ذکور) و این که آیا می شود هم کار کرد و هم بچه داشت (البته برای بانوان) ! جوان به این فکر می افتد که چگونه یک همسر خوب وشایسته برای خود و یک عروس یا داماد خوب برای خانواده پیدا کند تا هم نصف دیگر دینش را نگه دارد و هم بتواند آینده ی خوشی را برای خود رقم بزند.

از آنجایی که بچه مثبت ها ! خیابان را فقط محل رفت و آمد می دانند و دانشگاه و بخصوص کلاس را فقط محل درس خواندن ! و به دختر خاله ها و دختر عمو ها به چشم خواهری و برعکسش به چشم برادری !!! نگاه می کنند (چون اگر نگاه نکنند عقدشان در آسمان خوانده می شود) و مثل پرندگان ! انسان ها یک فصل برای همسریابی ندارند و چهار فصل هستند ! پس باید چه کار کنند تا آن را که بر دلشان بنشیند و نه بر چشمشان را پید و انتخاب کنند ؟

اگر در فضای مجازی به دنبال همسرشان هستند ! خودشان هم خوب می دانند جاده ایی انتخاب کردند که هم چاله دارد و برف ! و اگر در خیابان و پارک ها دنبال مورد مناسب هستند باز هم خودشان می دانند هم چاه دارد و هم دره ! و اگر با زدن شماره های اتفاقی و چت روم .... خودشان خوب می داند آن مورد مناسب نصیبشان نمی شود...


یک عده از خانواده ها زحمتشان را کم می کند و برایشان پیدا می کند و یک عده  هم دوستان امین و مورد اعتماد.....

حال سوال این جاست ؟ دانشجویان که هر روز جنس مخالفشان را در محیط دانشگاه رویت می کنند و نمی دانند چگونه باید یکی از آن اجناس را انتخاب کنند تا همه شرایطشان بهم بخورد و به قول معروف هم کفو هم باشند !!! چه کنند ؟

به همت نهاد رهبری در دانشگاه های استان قم طرحی آغاز شده است که فعلا در دانشگاه قم می باشد (نگران نباشید ! سراسری می شود ان شاالله)  که نه پسر ! دختر را اول می بیند و نه دختر او را !


پس کی چه کسی را می بیند ؟

جواب ساده است !

اول باید توکل را بر خدا بکند (شاید خیلی هایتان این اولی را دست کم بگیرید ولی نگیرید) ! دوم بسم الله ، سوم مراجعه به نهاد دانشگاه (فعلا قم) ، چهارم پر کردن فرم مربوطه که دارای دو دسته سوالات است ! بخش اول درباره ی ویژگی های اخلاقی اعتقادی خانوادگی و مادی فرد درخواست کنند (که معمولا بیشتر پسران) است ! و دسته دوم که خیلی هایتان در رویاها به آن فکر می کنید درباره ی ویژگی های اعتقادی رفتاری و ظاهری و مادی و ... گزینه ی مورد نظرتان است !( جالب شد!!!) و در آخر دادن دو قطعه عکس (به روز ترین عکس تان ) !!!! و خروج از دفتر مربوطه !


از این جا به بعد دیگه کار نهاد شروع می شود ! نهاد رهبری ، با توجه به معیار هایی که در مورد همسر دلخواه تان نوشتید و سوالاتی که جواب دادن همه های آن ها در فرم مربوطه اجباری نیست ! کارش را آغاز می کند! به این صورت که نهاد این فرم را به نهاد خواهران اطلاع می دهد ! و نه ارجاع ! (خیالتان راحت) و ویژگی های دختر مورد نظرتان و برعکس (برای دختران و پیدا کردن شوی مناسب) به آن ها اطلاع می دهد و آن ها با زیر نظرگرفتن جوان های ملت ! گزینه ی مورد نظر را علامت می زنند !!! :)))
و یا از بین دخترانی که آن ها هم فرم مربوطه را پر کرده اند پیدا می کنند!( و یا برعکس که منظور برای دختران....)

سپس کار وارد مرحله جدی تر می شود! یعنی این که فرد درخواست کننده (متقاضی) یک جلسه و یا چند جلسه با جناب آقای علی اکبر مظاهری نویسنده  و روانشناس حوزه و دانشگاه می گذارد و جلسه ی مشاوره برای فرد متقاضی و فرد مورد نظر (گزینه ی علامت زده شده!!!) به صورت جداگانه برگزار شده ! و تا این جای کار نه پسر دخترا می بیند و نه برعکس ! یعنی هیچ ارتباط کلامی و تصویری بین زوج آینده رخ نداده !

اگر مشاور به این جمع بندی برسد که این پسر به درد این دختر می خورد ! تازه به خانواده ی گزینه مورد نظر !!!! اطلاع داده شده و تماس می گیرند و با کسب اجازه برای جلسه خواستگاری به اطلاع خانوده ی فرد متقاضی هم می رسانند !

جالب است بدانید اکثر خانواده های دختر خانم از این نوع شیوه استقبال کردند ! و حتی بیشتر دختر خانم ها با روند این نوع همسر یابی موافق بوده اند و اجازه ی آمدن خواستگار را داده اند !

و فقط تعداد بسیار محدودی راضی به آمدن خواستگار به خانه شان نشده اند .

جالب است بدانید در این نوع شویه ی همسریابی هم شخصیت پسران حفظ می شود و هم دختران چرا که مورد یابی شان به لحاظ محتوایی و ظاهری کاملا رسمی و خوب است.

جالب است بدانید که هنوز با شروع نشدن تبلیغات رسمی !  در عرض  چند روز !!! بالای 100 نفر از دانشجو ها به نهاد دانشگاه نامبرده مراجعه و فرم پر کرده اند.

جالب است بدانید که این طرح در صورت پیشرفت در دیگر دانشگاه های استان قم نیز اجرا خواهد شد.

نکات :

1: سوالات داخل فرم کاملا متنوع بوده ! و جواب دادن به همه ی آن ها اجباری نیست !

2: خیلی از دخترانی که فرم پر نکرده اند و برای پسران انتخاب می شوند ! ار سوی واحد خواهران نهاد است که  که حتی آن دختر خانم ها تا مرحله ی اطلاع به خانوده ها و کسب اجازه برای خواستگاری ، خبری ندارند و البته در گاهی موارد، کارمند خانم نهاد از آن فرد مونث شاید به خود دختر خانم بنا به شرایط اطلاع و اجازه بگیرد! که طبیعی است.

3:در این طرح! هر دانشجویی با هر تمکن مالی می تواند ثبت نام کند تا با اذن خداوند بتواند همسر مورد نظر خود را پیدا کند!

4: محدوده سنی ندارد !

5: محدوده ی تحصیلی که آیا گزینه مورد نظر دانشجو باشد یا نباشد ! ندارد !!! ( چه پسران و په دختران) چون کارمندان نهاد در صورت پیدا کردن گزینه ایی که به شرایط فرد متقاضی بخورد براساس همان فرم که پر کردید ، پیدا می کنند!

6:همسر یابی بر اساس ملاک های مورد نظر شما و ویژگی های خود شما صورت می گیرد که نقش مشاوره برای هر دو طرف بسیار تعیین کننده است.

7: نهاد فقط نقش یک معرف به خانوده ها را دارد!

8: می توانید فرم را از سایت نهاد دانشگاه قم دانلود کنید و اگر دانلود نشد می توانید حضوری مراجعه کنید !

9: این طرح پیوند مهر با دیگر طرح های نهادرهبری در دانشگاه ها که  برای همسر یابی چه از لحاظ اجرایی و چه محتوایی کاملا متفاوت و برای اولین بار است !

10: برای دریافت جزییات بیشتر می توانید با نهاد دانشگاه قم تماس بگیرید !

11: دانشجویان دانشگاه های دیگر  که چه در استان قم درس می خوانند و چه در شهر قم زندگی می کنند نیز می توانند فرم را پر کنند!

12: (مهم) : مطالب ارایه شده در وبلاگ فرهنگ پرواز کاملا شخصی و بیشتر جنبه ی معرفی این طرح است و از مطالب از سوی نهاد   نیست !  و شما برای بهتر اطلاع پیدا کردن از این طرح بهتر است با نهاد دانشگاه قم تماس حاصل کنید!

13: بنده خودم دانشجوی دانشگاه قم نیستم ! فکرتان جای دیگری نرود لطفا !!!!


باشد که همه خوشبخت شوند . التماس دعا....


برگفته شده از فرهنگ پروازfarhangeparvaz.blog.ir

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۵
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها