يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۲۲۵۱۷
زمان انتشار: ۱۵:۰۶     ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از رسا در مشهد، بیستمین همایش سراسری هیأت رزمندگان اسلام با حضور400 نفر از مدیران هیأت های رزمندگان اسلام سراسر کشور  صبح امروز 19 اردیبهشت در مشهد به کار خود پایان داد.   

 دکتر حسن رحیم پور ازغدی در این مراسم گفت: غیرت اجتماعی و روح انقلابی را با کلاس و درس نمی توان گسترش داد ولی شما در هیأت می توانید آن را زنده نگه دارید و نشر دهید چرا که راهپیمایی 22بهمن و روز قدس از مصادیق این غیرت است و روح انقلابی مردمی در 9 دی، فتنه سال 88 را برچید.

وی ادامه داد: دشمن از غیرت انقلابی مردم می ترسد و می خواهد آن را از میان بردارد و اگر احساس کند دیگر این غیرت وجود ندارد هیچ مانعی در مقابل خود نخواهد دید و شیعه  با لعن یزید بعد از آب خوردن  این را نشان می دهد که آب خوردنش هم سیاسی است.

وی افزود: بعضی ها می خواهند مرز حق و باطل را در جامعه رقیق کنند و مذهب را برای اوقات فراغت قرار دهند و به قول خودشان حساسیت زدایی کنند و با توجیه مذهبی اصالت را بر لذت قرار دهند برای همین از عبادات فردی حمایت می کنند در حالی که این کار تفکیک دین از سیاست، اقتصاد و فرهنگ است.

خنثی سازی هیأت های سکولاری

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگ بیان کرد:  هیأت های انقلابی باید توطئه هیأت های سکولار  را خنثی کنند و با نا امیدکردن جوانان و گسترش بی تفاوتی و فرهنگ تساهل و تسامح لیبرالیستی مقابله کنند.

وی افزود: نباید مسجد و هیأت را در عرض دیگر نهادهای اجتماعی دید بلکه آنها شامل همه نهاد های اجتماعی هستند و هیأت سکولار، نیمه شعبان را منهای عدالت جهانی می داند و حضرت زهرا(س) را منهای ولایت و امر به معروف و نهی از منکر معرفی می کند و انتظار فرج را گشایش در امر خودش می داند ولی هیأت انقلابی انتظار فرج را انتظار جهاد وشهادت در نبرد جهانی می داند.

وی تصریح کرد: ما در عقاید شیعه نباید حتی یک میلیمتر هم عقب بیایم ولی باید همانند امیرالمؤمنین یک حدی نگه داریم  تا فتنه به وجود نیاید.

 وی با بیان این که اهل بذل و بخشش بودن، مهربانی با مردم، ارتباط با دیگران، حد نگه داشتن هنگام عصبانیت و خوشی از علامت های شیعه است و همچنین از مشخصه های او این است که در شادی و غم اهل بیت شاد و غمگین است و در راه آنها از جان و مالش می گذرد.

ولایت دارای دو شرط تقوا و عمل است

وی ادامه داد: ولایت دارای دو شرط تقوا و عمل است و امام صادق(ع) در این باره می فرماید جای تعجب است از کسی که معصیت می کند ولی ادعا دارد که ما را دوست می دارد زیرا حقیقت محبت اطاعت است.

آبت الله صدیقی در این مراسم اظهار داشت: انسان همانند یک دانه که با ظلمت و فشار خاک مبارزه و رشدمی کند می تواند با مبارزه رشد کرده و خودش را از سختی ها و تنگنای نفس اماره به آسایش و عرش الهی برساند و جان پاک، نیت پاک و عمل پاک از مقدمات فلاح یعنی رهایی وبالندی است.

وی ادامه داد: امیرالمؤمنین سه چیز را مهلک و نابود کننده معرفی می کند یکی کسی که هوس مدار وتابع هوای نفس است، دوم فردی که خود را بهتر از دیگران می داند و سوم طمع است و وجود رذایل اخلاقی مانع رشد و حرکت به سوی  خداوند است.

امام جمعه موقت تهران گفت:امام هادی (ع) درباره  ایمان می فرماید ایمان چیزی است که قلب نسبت به آن مستحکم شده و عمل آن را تصدیق می کند و رضایت امام حسین (ع) به اشک ریختن تنها نیست بلکه به عمل کردن به دستورات ایشان است و هیأت باید کانون تربیت و خودسازی باشد و دعوت عملی جزء وظایف اولیه هیأت داران است.

آسیب های پیش روی هیأت

حجت الا سلام پناهیان در ادامه همایش بیان کرد: امام رضا (ع) می فرماید گروهی از افرادی که ما اهل بیت را دوست دارند فتنه ای در آخر الزمان بنا می کنند که بدتر از فتنه دجال است این ها دوستی با دشمنان اهل بیت(ع) و دشمنی با دوستان اهل بیت(ع) می کنند و هنگامی این اتفاق رخ داد حق وباطل آمیخته می شود و مؤمن از منافق شناخته نمی شود.

 این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: این اولین آسیب در پیش روی هیأت ها است که نسبت به ولی تکبر کنند،زیرا نه تنهاباید نسبت به ولی تواضع داشت بلکه نسبت به دوستان حقیقی اهل بیت(ع) هم نباید تکبر ورزید.

وی افزود: آسیب دیگر توجه نکردن به ادب در هیأت هاست ، مردم از ایمان و محبت کافی برخوردارند ولی اشکال در عادت رفتاری است که با برنامه می توان ادب را گسترش داد و ادب نداشتن ریشه فساد است.

حجت الاسلام پناهیان تصریح کرد:از آنجا که ادب در جامعه بی رونق شده و عادت به خود کنترلی نداریم و سومین آسیب، باید رفاقت پایه اساسی در هیأت قرار گیرد زیرا این یک نقطه کلیدی است و با رفاقت است که می توان دیگرن را جذب نمود.

گفتنی است ،این همایش با موضوعات نقش هیأت ها در حفظ و تقویت روحیه جهادی و زنده نگه داشتن عاشورا، نقش هیأت در تبیین گفتمان انقلاب و رهبری و نقش اسلام سیاسی، چگونگی ترویج معارف دینی و قرآنی در جامعه توسط هیأت‌ها، بررسی تحولات جهان اسلام و نقش جمهوری اسلامی در این تحولات با حضور و سخنرانی اساتید حوزه و دانشگاه 18 و 19 اردیبهشت در مرکز تداوم امام رضا (ع) برگزار شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها