يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۲۳۱۹۰
زمان انتشار: ۲۲:۲۶     ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳
معترضان ترکیه‌ای به دنبال انفجار در معدن ذغال سنگ در شهر «سوما» و افزایش لحظه به لحظه آمار تلفات این حادثه، با حمله به خودروی نخست وزیر کشورشان خواستار استعفای وی شدند.
به گزارش 598، «خبرگزاری فرانسه» نوشت: معترضانی که در محل حادثه انفجار معدن در شهر «سوما» ترکیه گردهم آمده بودند، به خودروی «رجب طیب اردوغان» نخست وزیر این کشور که برای بازدید از محل حادثه در آنجا حاضر شده بود، هجوم بردند و خواستار استعفای وی شدند.

بنا بر این گزارش، معترضان خشمگین همچنین در اعتراض به عملکرد ضعیف دولت در پیشگیری از وقوع این حادثه و عملیات نجات پس از وقوع آن، با تجمع در محوطه ساختمانی که اردوغان در حال انجام گفت وگوی مطبوعاتی بود، شعارهایی را علیه دولت سر دادند.

تعدادی از مردم استانبول نیز امروز با اعتصاب در میدان تقسیم به عملکرد ضعیف دولت ترکیه در حادثه انفجار در معدن زغال سنگ در شهر سوما در این کشور اعتراض کردند.

در پی انفجار در این معدن، آمار کشته‌شدگان این حادثه تا کنون به بیش از 280 نفر رسیده است. بر پایه این گزارش، علاوه بر کشته شدگان این حادثه، از 380 معدنچی محبوس در این معدن نیز قطع امید شده است و احتمال میرود تعداد کشته‌شدگان این حادثه به 700-800 نفر برسد.

دولت ترکیه 3 روز عزای عمومی در این کشور اعلام کرده است.
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها