يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۲۳۲۹۰
زمان انتشار: ۱۲:۰۵     ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
وصیت‌نامه شهید چگینی:
شهید شعبان چگینی در بخش از وصیت‌نامه خود نوشته است: فرزندانم! از روحانیون و مراجع تقلید جدا نشوید و پیرو آن‌ها باشید هر زمان. اگر خدایی نکرده جدا شوید دین، دنیا و آخرت شما تباه خواهد شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، «شعبان چگینی» 23 بهمن‌ماه سال 63 در منطقه عملیاتی «میمک» به شهادت رسید. او قبل از انقلاب در ارتش مشغول به کار بود و به خاطر عقاید انقلابی‌اش او را به شدت مورد اذیت و آزار قرار می‌دادند. با همه فشارهایی که به او وارد بود به طور پنهانی مبارزات انقلابی خود را ادامه می‌داد. 6 فرزند حاصل ازدواج شهید چگینی با زهرا بابایی بود. او در تربیت فرزندانش حساسیت‌های زیادی داشت و عشق به ولایتی را که در دلش بود به آن‌ها نیز آموخت. هیچگاه از مسئولیت‌ها و درجه‌هایی که در جبهه به او افزوده می‌شد سخنی نمی‌گفت و تازه پس از شهادت او بود که خانواده‌اش دریافتند چه مسئولیت‌ها و درجه‌هایی داشته است.

در قم زیر پای شهدا دفنم کنید

همسرش درمورد نحوه شهادت شهید چگینی می‌گوید: «روز شهادت، برای شناسایی رفته بودند که دشمن محاصره‌شان کرده و به خمپاره و رگبار بسته بود‌شان، دستش انگار به مویی بسته بود و داشت قطع می‌شد خواستم سرش را در بغل بگیرم و بلندش کنم که با اشاره به من گفت سرم را زمین بگذار با همان حالش انگار لحظه‌ای قوتی گرفت و نیم خیز شد دست‌ش را روی سینه‌اش گذاشت و گفت "السلام علیک یا ابا عبدالله" و شهید شد».

متن کامل وثیت‌نامه این شهید والا مقام در ادامه می‌آید:

وصیت‌نامه اینجانب شعبان چگینی فرزند علی شماره شناسنامه 946 تاریخ تولد 1324 صادره از قزوین در مورخ 15 بهمن‌ماه سال 63 این متن را نوشته‌ام و در این وصیت‌نامه چند مورد را ذکر کرده‌ام که به شرح زیر واجب‌العمل است و تخلف  از آن در پیشگاه خداوند مسئولیت دارد.

در قم زیر پای شهدا دفنم کنید

اگر در جبهه شهید شدم در شهر قم در کنار حرم حضرت معصومه(س) زیر پای مبارک یکی از شهدای مدنی، مطهری و یا محمد منتظری به خاک بسپارید و اگر اجازه ندادند در قبرستان علی‌ابن جعفر کنار شهدا به خاک بسپارند اگر در شهرری خواستند به خاک بسپارند زیر پای شهید آیت‌الله کاشانی دفن کنید اگر در شهر قم مردم مرا در قم در کنار پدرم به خاک بسپارید.
به جای ثلث مال مبلغ 600 هزار تومان خرج کنید بعد از کفن و دفن مبلغ 200 هزار تومان از 600 هزار تومان را به حاجی شیخ مسلم محمودی بدهند و ایشان هم مجاز است در راه اسلام هرکجا صلاح می‌داند به مصرف برساند.

بدهکاری، خمس و زکات پرداخت نشده، ندارم

شب هفت شب چهل و سال را برقرار کنید و باقی مانده پول را مجدداً به حاجی شیخ مسلم سلطان محمدی بدهند برای اینجانب روزه و نماز به جا بیاورند.  قرض و بدهکاری الحمدلله ندارم طلب اگر دارم همسرم می‌داند زکات و خمس باقی‌مانده ندارم در تاریخ 13 بهمن‌ماه 63 پرداخت کرده‌ام. قرآن خوانی و یا عزاداری امام حسین و حضرت زهرا(س) هرچه بیشتر باشد بهتر است.
مهریه همسرم 10 هزار تومان است و از اموال هم هرچه خدا فرموده ارث می‌برد. برای زیارت خانه کعبه هم پول واریز کرده‌ام به جای اینجانب فرزندم محمدرضا با مادرش و مادرم مشرف شوند و پولی را که هم برای مادرم وازیر کرده‌ام اگر زنده بود مال خودش باشد اگر زنده نبود به جای مادرم برادرم علی بابا مشرف شود. وصی اینجانب شعبان چگینی؛ حاجی شیخ مسلم سلطان محمدی و برادرم علی‌بابا است.

قیوم فرزندان اگر همسرم بود خودش باشد زهرا بابایی. اگر به قم رفتند که نظر من است زیر نظر و راهنمایی حاجی شیخ مسلم در شهر قم زندگی کنند اگر در شهرری ماندند زیر نظر علی بابا زندگی کنند در تمام مواردی که بالا ذکر شده در این وصیت‌نامه شرعا واجب العمل است.

در پایان چند جمله به فرزندانم توصیه می‌کنم: سلام بر محمد(ص) و علی(ع) و فاطمه(س). امام حسن و امام حسین و فرزندانشان مخصوصاً حضرت مهدی(عج). سلام بر رهبر کبیر  انقلاب اسلامی ایران امام خمینی که ما را از تاریکی به روشنی رهنمود کرد. سلام بر روحانیون مبارز و پیروان ولایت فقیه. سلام بر شهدای اسلام از زمان حضرت آدم تا قیام حضرت مهدی و پیروان ایشان. سلام بر مفقودین و مجروحین در راه اسلام.

سلام بر خانواده‌های شهدا و مجروحین سلام بر رزمندگان اسلام که برای خدا جهاد کردند سلام به نماز شب خوانان سلام به مناجات‌کنندگان در شب حمله. سلام بر جهادگران در جبهه حق علیه باطل. سلام بر ملت شهید پرور ایران که جبهه حق علیه باطل را یاری می‌کند.

از روحانیون و مراجع تقلید جدا نشوید/ جدایی از آن‌ها تباه‌کننده دنیا و آخرت است

فرزندانم! خدا را فراموش نکنید همیشه خدا را حاضر و ناظر بدانید. تحصیل و علم در راه خدا و راه اسلام برای خدا را ادامه دهید. از روحانیون و مراجع تقلید جدا نشوید و پیرو آن‌ها باشید هر زمان اگر خدایی نکرده جدا شوید دین و دنیا و آخرت شما تباه خواهد شد.

دست از پیروی امام خمینی برندارید/نماز جمعه، نابود کننده دشمنان اسلام  است

همیشه خاندان محمد و آل محمد را پیش خدا شفیع قرار دهید و خودتان را به خدا بسپارید و از زیارت ائمه مخصوصاً رهبر کبیر امام خمینی را که همان اسلام است یاری کنید و دست از پیروی شان برندارید. نماز به موقع و به جماعت با حضور قلب در برابر ایزد متعال به جا آورید مخصوصا نماز شب را هرگز فراموش نکنید، نماز جمعه نابود کننده دشمنان اسلام است. نماز جعفر طیار بر سر قبر این جانب و مصیبت امام حسین(ع)، حضرت فاطمه(س)، حضرت عباس، حضرت رقیه و حضرت علی اصغر و قرآن بر پا دارید.

فقط به خدا امید داشته باشید

اینجانب همه شما را به خدای بزرگ می‌سپارم و شما هم فرزندان فقط به خدا امید داشته باشید و همه چیز را از خدا بخواهید. از خداوند قادر متعال می‌خواهم که انشاءالله شما را در راه خدمت به اسلام عزیز یاری و توفیق فرماید و از خاندان آل محمد و زیارتشان در دنیا و از شفایشان در آخرت شما را جدا نفرماید. شیطان را شاد نکنید و پیرو راه شیطان نباشید همه شما را به خدا می‌سپارم، خدا نگهدار.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها