أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۲۲۴۴۹۱
زمان انتشار: ۱۱:۱۷     ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
کریمی‌قدوسی در صحن علنی مجلس:
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اعلام کرد: رئیس قوه قضائیه به رئیس مجلس قول داده که به زودی آقای اژه‌ای مسئول پرونده مفسدان اقتصادی برای پاسخ به سوالات نمایندگان در زمینه یقه‌سفیدها در صحن علنی حاضر می‌شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، جواد کریمی قدوسی نماینده مشهد و کلات و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) خانه ملت، در اخطاری قانونی اظهار داشت: طبق اصل 160 قانون اساسی وزیر دادگستری مسئولیت همه مسائل مربوط به ارتباط قوای سه‌گانه درباره حوزه کاری خود را برعهده دارد، در گذشته نیز وزیر دادگستری در صحن علنی حضور می‌یافت و توضیحاتی را در پاسخ به سوالات نمایندگان مطرح می‌کرد.

وی افزود: سوال نمایندگان از وزیر دادگستری تمام سیر تشریفات قانونی خودش را طی کرده است، حتی طی روز گذشته هیات رئیسه این سوال را بررسی کرد و رای داد که این پرسش در صحن علنی مطرح شود؛ ماهیت سوال ما هم حمایت از دستگاه قضایی و تجلیل از برگزاری دادگاه مفاسد اقتصادی به ویژه دادگاه فساد 3 هزار میلیارد تومانی است.

کریمی‌قدوسی خاطرنشان کرد: زمانی که ملت از زبان همین رئیس دادگاه می‌شنوند که 10 یقه سفید و 10 پرونده مفسدان کلان اقتصادی را اگر بررسی کنیم و با آنها برخورد شود، مشکلات حل خواهد شد، طبیعی است که نمایندگان مجلس حق دارند نگران باشند و سوال کنند که این 10 یقه سفید چه کسانی هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بخش دیگر سخنانش تصریح کرد: اخبار سراسری اعلام کرده که امروز وزیر دادگستری در صحن علنی برای پاسخ به دغدغه نمایندگان حضور می‌یابد، اگر لازم است حمایت بیشتری توسط مجلس و ملت برای مقابله با یقه‌سفیدها انجام شود، اعلام کنید تا ما در جریان قرار گیریم.

کریمی‌قدوسی خاطرنشان کرد: طبق اصل 160 قانون اساسی، امروز باید وزیر دادگستری در صحن علنی حضور می‌یافت، شما (لاریجانی) به تنهایی با تصمیم خودتان این دستور را از برنامه صحن علنی خارج کردید، اما گویا رئیس قوه قضائیه قول داده که آقای اژه‌ای دادستان کل کشور به جای وزیر دادگستری برای ارائه توضیحاتی درباره سوال نمایندگان در صحن علنی حاضر خواهد شد، آقای اژه‌ای یکی از افرادی است که نگران این موضوع است و با توجه به این مسئله ما فعلا امروز اقداممان را متوقف می‌کنیم وگرنه طبق سوگندمان عمل خواهیم کرد.

علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به این اخطار، گفت: ما این موضوع را انشاءالله پیگیری خواهیم کرد و انشاءالله آقای اژه‌ای مسئول پرونده در جلسه علنی برای پاسخ به سوال نمایندگان حضور خواهد یافت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها