يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۲۵۵۵۳
زمان انتشار: ۰۰:۳۴     ۰۴ خرداد ۱۳۹۳
استاد حوزه و دانشگاه گفت: در زمان دفاع مقدس کسی نمی‌گفت وقتی شما شعار مقاومت سر می‌دهید، رزمندگان در خط مقدم تضعیف می‌شوند، اما امروز شنیده می‌شود که شعار مقاومت موجب تضعیف مذاکره‌کنندگان هسته‌ای است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه امروز شنبه سوم خردادماه در همایش «دلاوریم» که در محل لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد، با اشاره به اینکه امروز علی‌رغم خواست دشمن مسیر مقاومت در منطقه راه خود را پیدا کرده است، گفت:‌ آنها که مخالف خط مقاومت هستند چهره‌های شناخته شده‌ای دارند.



وی از صهیونیست‌ها، نظام سلطه، فرهنگ لیبرالی و گروه‌های تکفیری به عنوان دشمنان مقاومت یاد کرد و افزود: این مقاومت چه خصوصیتی دارد که هم لیبرال‌های به ظاهر مدعی آزادی و هم تروریست‌های تکفیری هردو مخالف آن هستند؛‌ به یاد امام راحل می‌افتیم که در اواخر عمر خود همواره منافقان را در کنار لیبرال‌ها می‌آورد.

حجت‌الاسلام پناهیان با تأکید بر اینکه ملتی که خط مقاومت را انتخاب کرده، آماده تقدیم شهدای بیشتری نیز در این مسیر است، گفت: امروز -سوم خرداد- روز مقاومت است؛ جریانی را شاهد بودیم که با تمسک به مقاومت موجبات آزادی خرمشهر را در فضایی فراهم آورد که همه عالم دست به دست هم به یک ملت یورش آورده بود و همه می‌دانستند که صدام یک مهره بیشتر نیست.

وی ادامه داد: هیچگاه رزمنده‌ها حس نکردند که در حال جنگ با صدام هستند بلکه می‌دانستند که دارند با نظام سلطه می‌جنگند.

استاد حوزه و دانشگاه،‌ با یادآوری اینکه رهنمودهای امام راحل توسط رزمندگان تبدیل به شعار می‌شد، گفت: یادمان نمی‌آید که در آن زمان کسی گفته باشد وقتی شما شعار مقاومت سر می‌دهید رزمندگان در خط مقدم تضعیف می‌شوند، اما امروز شنیده می‌شود که شعار مقاومت موجب تضعیف مذاکره‌کنندگان هسته‌ای است که این حرف باطلی است.

وی با اشاره به اینکه آنها که مظلومانه در سوریه و لبنان شهید می‌شوند و نیز آنها که اکنون پای میز مذاکره با 1+5 نشسته‌اند هر دو در حال مبارزه هستند، عنوان کرد: مگر وزیر خارجه ما و تیم مذاکره‌کننده امروز راهی به جز راه رزمندگان دفاع مقدس می‌روند و مگر رئیس‌جمهور که از مذاکره برای به چرخش افتادن کارخانه‌ها صحبت می‌کرد چیزی جز منافع ملی را دنبال می‌کند؟ مگر رزمندگان ما چیزی جز منافع ملی را در نظر داشتند؟

پناهیان با تأکید بر اینکه هر نوع شعار مقاومت تقویت‌کننده خط مقدم در مذاکرات خواهد بود، گفت: مأموریت مذاکره‌کنندگان شبیه رزمندگان است؛ در زمان دفاع مقدس هم ناله‌های ضعیفی سر داده می‌شد که جنگ مخالف منافع ملی است اما این صداها امروز خفه شده است، زیرا مقاومت آبرو و افتخار خود را تأمین کرد. پس مقاومت همیشه در جهت تأمین منافع ملی است و تفاوتی نمی‌کند در عرصه اقتصاد، سیاست و یا آزادسازی خرمشهر باشد.

وی یادآور شد: در زمان جنگ وقتی از سنگر سخن گفته می‌شد از تنوع آن هم صحبت به میان می‌آمد از جمله سنگر مدرسه، مسجد و ... در نتیجه مقاومت محدود به یک روش نیست و همیشه تقویت‌کننده منافع ملی است.

پناهیان از کسانی که با شعار مقاومت مخالفت می‌کنند به عنوان بیماردلانی که به دنبال فروش مملکت با قیمت ارزان هستند، یاد کرد و خاطرنشان کرد: این خیلی احمقانه است که در مقطعی که دشمن ما را محاصره کرده و دنبال غارت ماست کسی با مقاومت مخالفت کند.

وی محدودسازی شعار مقاومت به یک جریان سیاسی خاص را کاری رذیلانه برشمرد و گفت: مقاومت از دل مردم جوشیده است و خود آن را ادامه خواهند داد؛ افراطیون آنهایی هستند که می‌خواهند مقاومت را بشکنند و نیز لیبرال‌هایی که گام با گام با آنها همراهند.

استاد حوزه و دانشگاه با طرح این سؤال که چرا حجاب اینگونه مورد حمله قرار می‌گیرد، اظهار کرد: چرا جریان سلطه به این میزان از پدیده متین حجاب می‌هراسد؟ چون می‌داند حجاب به جریان مقاومت کمک می‌کند و هرزگی موجب تضعیف آن است.

وی ادامه داد: چرا صهیونیست‌ها باید از جوانان ما بخواهند که رو به هرزگی آورند مشخص است که آنها می‌خواهند مقاومت را بشکنند والا آنها غصه فرهنگ ما را نمی‌خورند.

پناهیان با اشاره به اینکه ما اکنون در جامعه خود آنچنان مشکل حجاب نداریم، گفت:‌ غرب است که با حجاب مشکل دارد زیرا قانون وضع کرده و مانع استفاده دختر مسلمانی از یک متر روسری برای خود می‌شوند چرا که همین یک متر پارچه است که دنیای نظام سلطه را به خطر می‌اندازد.

وی دلخوشی نظام سلطه به کشف حجاب چند نفر محدود جلوی دوربین را یادآور شد و تصریح کرد: بر فرض کشف حجاب چند نفر محدود هم هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد زیرا تازه آنها می‌شوند مانند دیگران. مانند دیگران بودن هم هنر نیست.

استاد حوزه و دانشگاه، گفت: آنهایی که از تروریست‌هایی که بانوان را سر می‌برند حمایت می‌کنند از طرف دیگر سعی دارند بی‌حجابی را در جامعه ما ترویج دهند، زیرا آنها تجربه تاریخی اندلس را دارند.

وی ادامه داد: آنها می‌دانند ملتی که جوانانش بیش از علم مشغول مسائل عاطفی باشند ضعیف می‌شوند از این رو سعی دارند علاوه بر تحریم اقتصادی و تهدید سیاسی و نظامی ابتذال فرهنگی را نیز به ما تحمیل کنند.

پناهیان، شکل‌گیری جریان مقاومت در لبنان پس از آزادسازی خرمشهر را یادآور شد و در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شکست طرح تفرقه‌افکنی مذهبی در منطقه گفت:‌ اکنون در سوریه سنی‌مذهب‌هایی که اندک سمپاتی با جریان ضد مقاومت داشتند با شیعیان علیه تروریست‌ها متحد شده‌اند.

پناهیان با ابراز امیدواری نسبت به اینکه خط مقاومت هر روز پر رهروتر از گذشته راه خود را ادامه دهد،‌گفت: در عرصه فرهنگی اولین هدف ما باید مقاومت در برابر استکبار باشد و همانطور که در عرصه نظامی پیروز شدیم باید در عرصه‌های اقتصادی و سیاسی نیز با مقاومت به پیروزی برسیم و مسلماً با وجود خانواده‌های معظم شهدا در کشور خط مقاومت هیچگاه در کشور بی‌فروغ نخواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها