يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۲۵۶۴۰
زمان انتشار: ۱۱:۲۷     ۰۴ خرداد ۱۳۹۳
خاتمی هفدهمین سالگرد «دوم خرداد» را چگونه سپری کرد؟
بنیاد باران که در سال‌های گذشته به عنوان هسته فکری مقامات ارشد دولت سیدمحمد خاتمی فعالیت می‌کرد و محلی برای اجتماع وزرا و مقامات آن دولت و برگزاری همایش‌ها و مجالس مختلف بود، در ماه‌های اخیر و تحت نظارت شخص خاتمی به پایگاهی برای حضور افراطیونی تبدیل شده که حتی دولت حسن روحانی هم حاظر به اعطای مقام و پست دولتی به آنان نبوده است.
رئیس دولت اصلاحات این روزها به شدت در تکاپوی خودنمایی به منظور از یاد نرفتن در میان افکار عمومی است؛ رفتاری که دامنه‌ی آن بسیار گسترده است و هم حضور مخفیانه در سالن‌های تئاتر و نمایش‌های کم مخاطب را شامل می‌شود و هم تلاش برای جمع کردن افراططیون اصلاحات زیر یک سقف.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از رجانیوز، بنیاد باران که در سال‌های گذشته به عنوان هسته فکری مقامات ارشد دولت سیدمحمد خاتمی فعالیت می‌کرد و محلی برای اجتماع وزرا و مقامات آن دولت و برگزاری همایش‌ها و مجالس مختلف بود، در ماه‌های اخیر و تحت نظارت شخص خاتمی به پایگاهی برای حضور افراطیونی تبدیل شده که حتی دولت حسن روحانی هم حاظر به اعطای مقام و پست دولتی به آنان نبوده است.

خاتمی در ماه‌های اخیر به دنبال جمع کردن افراطیون تحت پرچم بنیاد باران بوده تا بتواند این افراد را که برخی از آنان به صورت گسترده در میان افکار عمومی به تندروی و اظهارات ضدانقلابی معروف هستند، در اطراف خود حفظ کند و زمینه را برای ایجاد حلقه‌های فشار به دولت فراهم کند.

در همین راستا، چند روز پیش و در انتخابات بنیاد باران، افراد و چهره‌های تندرویی همچون محسن آرمین، جواد امام، حبیب‌الله بی‌طرف، جعفر توفیقی، حمیدرضا جلابی پور، مرتضی حاجی ، سید صفدر حسینی، هادی خانیکی، احمد خرم، فاطمه راکعی، سید حسن رسولی، عبدالله رمضان‌زاده، زهرا شجاعی، علی شکوری راد، سید محمد صدر، محسن صفایی فراهانی، محمد رضا عارف، حجت‌الاسلام والمسلمین فاضل میبدی، الهه کولایی، محمد کیانوش‌راد، سید حسین مرعشی، مصطفی معین و عبدالله ناصری به عنوان اعضای شورای عالی بنیاد باران انتخاب شدند.

دامنه بدنامی برخی از این افراد مانند فاضل میبدی تا جایی بوده است که حتی خود خاتمی هم از آنان برای حضور در دولت و سپردن مسئولیت دولتی به آنان خودداری کرده بود.

به نظر می‌رسد خاتمی با انتخاب این افراد به دنبال تشکیل یک حزب سیاسی در کشور و ایجاد زمینه‌ای برای بازگشت به عرصه فعالیت سیاسی و حزبی در کشور است؛ چرا که پس از انتخابات سال 92 و انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس‌جمهور، انتظار می‌رفت تا خاتمی در کنار هاشمی رفسنجانی به عنوان همراهان اصلی دولت فعالیت کنند اما رویکرد اخیر خاتمی و اصلاح‌طلبان برای جدا کردن سرنوشت خود از سرنوشت دولت تدبیر و امید، نشان از موضوع دیگری دارد.

از سوی دیگر، خاتمی که از نادیده گرفته شدن نقش خود در سیاست داخلی ایران ناراحت است، تلاش می‌کند تا با رونمایی رسانه‌ای از فعالیت‌های روزمره خود، توجه افکار عمومی را به خود جلب کند و از فراموش شدن این مساله که او هم در عرصه سیاست داخلی ایران، حضور دارد، جلوگیری کند.

خاتمی این روزها به هر مناسبتی تلاش می‌کند تا در رسانه‌ها به چشم بیاید؛ از حضور مکرر در سالن‌های تئاتر با جمعیت محدود (مانند فرهنگسرای نیاوران که سالن اجرای تئاتر آن نهایتا بیشتر از صد نفر را آن هم به صورت فشرده نمی‌تواند در خود جا دهد) گرفته تا پیام تبریک برای سومین سالگرد ازدواج یک بازیگر درجه چندم سینما و تلویزیون!

به نظر می‌رسد با توجه به رویکرد محافظه‌کارانه دولت در قبال اصلاح‌طلبان و به ویژه حلقه افراطیون نزدیک به خاتمی، بزودی شاهد بالا گرفتن انتقادات شخص خاتمی از دولت و رئیس‌جمهور خواهیم بود؛ همچنان که در ماه‌های گذشته بسیاری از چهره‌های افراطی این جریان نظیر احمد پورنجاتی به بیان مطالب تندی علیه دولت یازدهم پرداختند و تلاش کردند تا ناکامی‌های دولت را از دامن اصلاح‌طلبان پاک کنند و تنها موفقیت‌های آن را به نام خود بزنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۲۴
* نظر:
ارسال نظرات
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۶ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۳
۲۱
۱۲
همون یک بار که پاش باز شد واسه هفت پشتش بسه.
پاسخ
آزاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۸ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۳
۲
۳
نماينده پيامبر رحمت شريعتمداري نماينده پيامبر خشونت لفضي و عملي
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها