امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۲۲۵۸۴۸
زمان انتشار: ۰۸:۲۹     ۰۵ خرداد ۱۳۹۳
مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی از کنفرانس تهران با موضوع سوریه در اول ژوئن خبرداد و گفت: در این کنفرانس نزدیک به ۳۰ کشور حضور خواهند داشت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، حسین شیخ‌الاسلام مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی، عصر امروز (یکشنبه) در هفتمین مجمع عمومی رادیو و تلویزیون‌های اسلامی در سالن همایش‌های صدا و سیما اظهار داشت: وقتی بنده سفیر سوریه بودم افتخار داشتم لذت عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از خاک عزیز لبنان از اتاق عملیات لبنان مستقیم مشاهده کنم.

وی به انتخابات پیش رو در کشور سوریه اشاره کرد و گفت: انتخابات در این منطقه ارمغان انقلاب اسلامی است چرا که مردم سالاری یکی از مشخصه‌هایی است که انقلاب ایران را معرفی و وجه تمایز جدی بین انقلاب ایران و نظام‌های شاهنشاهی‌ است.

مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هنگامی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید ک جبهه علیه این انقلاب شکل گرفت که متشکل از آمریکا، اسرائیل، نظام‌های شاهنشاهی عربی، تروریست‌ها و زیاده‌خواهان بود، به گونه‌ای که در مراحلی یکی از آنان جلودار می‌شد و دیگران آن را پشتیبانی می‌کردند.

شیخ‌الاسلام به ۸ سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در جنگ تحمیلی علیه ایران، صدام جلودار بود، آمریکا پشتیبانی میکرد، نظام‌های شاهنشاهی عربی ساپورت مالی انجام می‌دادند و تروریست‌های داخلی پشتیبانی اطلاعاتی را بر عهده گرفته بودند.

وی ادامه داد: امروز در سوریه نیز جناح مقاومت، مردم و حق در مقابل شرور‌هایی همچون آمریکا، رژیم صهیونیستی، نظام‌های شاهنشاهی عربی و تروریست‌هایی که از یک جنس هستند، قرار دارد اما ما دیدیم که جناح مردم سالار، اسلام سالار و دین سالار توانست با ایجاد مبارزه در شکل مقاومت اسلامی که نقطه اوج آن در حزب‌الله لبنان، حماس و جهاد اسلامی تبلور یافت در مقابل این جناح استکباری و شیطانی پیشرفت کند.

مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز در سوریه شاهد هستیم که مقاومتی توسط حکومت، ارتش، مردم و نیروهای جدیدی است که از جنس مردم هستند تشکیل شده است و سوریه در واقع گلوگاه این پشتیبانی مقاومت است.

شیخ‌الاسلام با بیان اینکه رؤسای عالی برخی کشورها همچون آمریکا برای ملت و حکومت سوریه تصمیم‌گیری کرده‌اند، اظهار کرد: ملت، ارتش و حکومت سوریه مقابل تصمیم رؤسای کشورهای دیگر ایستادند و اجازه ندادند سرنوشت این کشور در خارج از مرز سوریه رقم بخورد.

وی با بیان اینکه امروز سوریه در نقطه عطف قرار دارند، در مورد انتخابات پیش روی این کشور نیز تصریح کرد: ملت سوریه به زودی بر پای صندوق‌های رأی خواهد رفت و سرنوشت خود را مشخص می‌کند؛ طرف مقابل می‌گوید این انتخابات قانونی نیست اما انتخاباتی که در هر قسمت از خاک سوریه انجام می‌شود در آن قسمت از خاک سوریه هرگونه عملیات تروریستی مقابله با مردم تلقی می‌شود و به همین دلیل است که طرف غربی حسابی در کنج قرار گرفته و حاضر است امتیازهای جدی همچون دو سال تمدید حکومت فعلی بدهد.

به گفته مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی غرب با امتیاز جدی دادن به روسیه هم به حکومت فعلی در این کشور و هم به قانون اساسی اعتراف می‌کند و این پیامی است که رسماً توسط آقای اخضر ابراهیمی از ما خواسته شده است.

شیخ‌الاسلام اضافه کرد: ملت سوریه در حمص نشان داد که چگونه گفتگوی سوری سوری عقل و درایت حکومت و آرامش در چارچوب‌های معقول را نشان بدهد.

آقای ابراهیمی امروز می‌گوید تنها چراغ موجود در سوریه طرحی است که جمهوری اسلامی داده است و در این طرح آمده است که بیاییم همه نیروهای نظامی را از سوریه بیرون برانیم.

وی اظهار امیدواری کرد: انشاالله از امروز به بعد ما شاهد سوریه‌ای خواهیم بود که علیرغم همه فشارها انتخاباتی شکوهمند، واقعی، آزاد و مبتنی بر رأی مردم است.

وی اظهار کرد: پس از انتخابات در سوریه دست هر نیروی خارجی برای دخالت در این کشور قطع و هرگونه عملیاتی غیر مشروع خواهد بود.

مشاور امور بین‌الملل رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان از کنفرانس تهران در اول ژوئن با موضوع سوریه خبرداد و گفت: در این کنفرانس حدود ۳۰ کشور حضور خواهند داشت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها