يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۲۷۰۷۶
زمان انتشار: ۱۱:۵۲     ۱۱ خرداد ۱۳۹۳
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان درباره برنامه‌های برخی از دستگاه‌های کشور در هفته جوان، گفت: دراین هفته با بودجه تخصیص یافته از سوی وزارتخانه، مشاوره‌های ازدواج به جوانان با 50 درصد تخفیف ارائه می‌شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از «خبرگزاری دانشجو»، گلزاری در نشست خبری «هفته جوان» که امروز در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد،‌ با اشاره به برگزاری هفته جوان از 17 تا 23 خرداد ماه، افزود: 19 خردادماه که روز میلاد حضرت علی اکبر(ع) است، روز جوانان نامیده شده است که در واقع هفته جوان بیشتر فعالیت‌ها و نظر دولت درباره جوانان اعلام می‌شود و در این هفته تلاش می‌کنیم توجه نهادهای مختلف و مردم را به جوانان جلب کنیم.

 

وی در ادامه گفت:‌ به گمان برخی از افراد جوانی دوره‌ای مانند سایر دوره‌های زندگی افراد است و در صورت حل مشکلات اقتصادی آنها بیشتر مشکلات جوانان حل می‌شود. این در حالی است که ما مسائل جوانان را فقط در زمینه وام ازدواج و معیشت نمی‌بینیم.

 

گلزاری درباره نامگذاری هفته جوان اظهار کرد: 17 خرداد ماه جاری روز امید به آینده نگری، 18 خردادماه روز اقتصاد مقاومتی و عزم ملی، 19 خردادماه اخلاق و کرامت انسانی، 20 خردادماه خانواده و سبک زندگی، 21 خردادماه فرهنگ و هویت ملی، 22 خرداد به نام اعتدال و سرمایه اجتماعی و 23 خرداد روز ولایت و انتظار نامگذاری شده است.


وی افزود: برنامه‌های هفته جوان با دیدار از مراجع عظام قم صبح 17 خردادماه آغاز می‌شود و اعضای ستاد برگزاری هفته جوان با ایشان دیدار می‌کنند. از ساعت 17 تا 20 همین روز نیز در تالار وحدت نخستین جشن بزرگ بخشش با همکاری وزارت ورزش و جوانان، معاونت پیشگیری از وقوع جرم، قوه قضاییه و مسئولان دادستانی برگزار می‌شود.

 

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در مورد جشن بزرگ بخشش گفت: نخستین جشن بخشش با هدف تجلیل از فعالان عرصه بخشش پس از پیروزی انقلاب اسلامی در تالار وحدت برگزار می‌شود. چرا که عده‌ای از افراد از جمله برخی نوجوانان و جوانان بدون تصمیم اولیه بر اثر هیجان خشم دست به قتل می‌زنند. در این شرایط برخی از فعالان سیاسی،‌ اجتماعی و فرهنگی در صدد رضایت گرفتن از صاحبان دم بر می‌آیند که ما در این جشن از آنان تقدیر می‌کنیم.

 

گلزاری تصریح کرد: با برگزاری چنین مراسمی تلاش می‌کنیم نشان دهیم که حکومت اسلامی حکومت خشم نیست و اسلام شیعی اسلام بخشش است. این در حالی است که تلاش می‌شود که در دنیا، اسلام به عنوان دینی که با فعالیت‌های سازمان یافته تکفیری و خشن در ارتباط است، نشان داده شود.


گلزاری در ادامه از رونمایی کتابی درباره عفو و بخشش در این هفته خبر داد و گفت: این کتاب در جشن بخشش که با حضور وزیرانی چون محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان، جنتی وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، رونمایی می‌شود.


معاون وزیر جوانان ادامه داد: در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی سخنرانی می‌کند. علاوه بر آن از تابلوی کلینیک پیشگیری و کنترل خشم رونمایی می‌شود. این کلینیک‌ها با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران راه‌اندازی می‌شود.

 

وی افزود: در حال حاضر بیش از 30 نفر از افراد دارای مدرک کارشناسی ارشد به بالا در رشته روانشناسی و مشاوره در حال گذراندن دوره پیشگیری و کنترل خشم هستند، آنان بعد از هفته جوان در دو منطقه تهران کار خود را آغاز می‌کنند، البته قرار است پس از تهران با همکاری شهرداری مشهد کلینیک‌های کنترل خشم در این شهر نیز راه اندازی شود.


گلزاری از برگزاری نخستین جلسه ستاد ملی ساماندهی امور جوانان خبر داد و گفت: این جلسه 19 خردادماه برگزار می‌شود.


وی افزود: با همکاری وزارت ورزش و جوانان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تلاش هستیم که استفاده از سینماها در روز 19 خردادماه، روز جوان برای همه مردم با تخفیف ویژه‌ای همراه باشد. به گونه‌ای که مردم از بلیت 5000 تومانی تنها 1000 تومان آن را بپردازند. البته انجام این کار نیازمند تخصیص بیش از یک میلیارد تومان است و تا آخر هفته مشخص می‌شود که آیا این طرح در روز جوان انجام می‌شود یا خیر؟

 

وی افزود: بر اساس اعلام کمیته امداد، این کمیته به 5000 جوان مددجو کمک هزینه ازدواج در هفته جوان ارائه می‌دهد. علاوه بر آن قرار است بنیاد شهید استفاده از مراکز ورزشی خود را در هفته جوان با تخفیف همراه کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها