أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۲۷۱۳
زمان انتشار: ۱۷:۵۷     ۱۸ مهر ۱۳۹۰
تعداد زیادی خودروهای وابسته به پلیس، نیروهای ضد شورش و نیز گارد شاهنشاهی عربستان سعودی نیز در کنار خودروهای ارتش در عملیات محاصره شهر قطیف شرکت کرده اند.

به گزارش 598 به نقل از شیعه آنلاین، خبرنگار افتخاری ما در شهر شیعه نشین قطیف در شرق عربستان سعودی دقایقی پیش خبر داد که تعداد زیادی خودروی ذرهی و نیروهای ارتش این کشور با حضور در اطراف شهر قطیف، این شهر را به طور کامل محاصره کرده اند.

خبرنگار ما افزود: روز گذشته نیز تعداد کمی از این خودروها در منطقه حضور یافته بودند اما دقایقی پیش تعداد این خودروها و نیروها ناگهان به طور چشمگیری افزایش یافت و بر همین اساس پیش بینی می شود هر حادثه یا اتفاقی در ساعات آینده در این منطقه رخ دهد.

وی در ادامه گفت: بررسی های انجام شده نشان می دهد این خودروها از پادگان ارتش سعودی در منطقه "ظهران" به قطیف اعزام شدند. تعداد دیگری از این خودروها نیز در حال حاضر در مسیر رسیدن به قطیف هستند لذا اتوبان "دمام - الخبر" پر است از این خودروها که در حال حرکت به سمت قطیف هستند.
خبرنگار ما در ادامه افزود: تعداد زیادی خودروهای وابسته به پلیس، نیروهای ضد شورش و نیز گارد شاهنشاهی عربستان سعودی نیز در کنار خودروهای ارتش در عملیات محاصره شهر قطیف شرکت کرده اند.

گفتنی است منطقه شیعه نشین شرق عربستان سعودی که مناطق نفتی این کشور به شمار می روند، طی چند روز اخیر و به ویژه پس از سخنرانی توهین آمیز «علی الحذیفی» خطیب جمعه مدینه منوره، شاهد برگزاری تظاهرات و اعتراضات شدید شیعیان بوده و پس از آن حمله نیروهای امنیتی سعودی با هدف متوقف کردن این تظاهرات و زخمی شدن بیش از 15 تن از تظاهر کنندگان، این مناطق را نا امن و بی ثبات کرده است.

بر همین اساس کارشناسان مسائل سیاسی عربستان سعودی پیش بینی کرده اند در صورت عدم عذرخواهی خطیب جمعه مدینه منوره و تلاش مقامات ارشد سعودی برای آرام کردن شیعیان، اعتراضات آنان در روزهای آینده نه تنها ادامه یابد بلکه روز به روز بر حجم آن افزوده شود و این امر به مثابه انتقال انقلاب های عربی به ویژه انقلاب بحرین به شرق عربستان سعودی است.

قابل ذکر است تنها درخواست شیعیان عربستان سعودی که بیش از چند دهه است زیر ظلم و ستم رژیم آل سعود قرار دارند، دستیابی به حقوق شرعی و قانونی خود یعنی حق آزادی بیان و آزادی دینی است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها