أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۲۷۹۵۱
زمان انتشار: ۱۰:۰۸     ۱۶ خرداد ۱۳۹۳
جلیلی:
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بعد از عیادت از آیت الله مهدوی کنی در جمع خبرنگاران گفت: ایشان حق بزرگی به گردن انقلاب دارند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرنگار مهر سعید جلیلی عضو  مجمع نشخیص مصلحت نظام دقایقی پیش با حضور در بیمارستان بهمن آیت الله مهدوی کنی عیادت کرد.

جلیلی در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت رییس مجلس خبرگان رهبری گفت: امیدوارم اقداماتی که تاکنون انجام گرفته است منجر به شفای عاجل آیت الله مهدوی بشود.

وی آیت الله مهدوی کنی را از شخصیت های بزرگ و از استوانه های انقلاب دانست و گفت: اینکه ایشان در سالگرد 15 خرداد دچار این کسالت می شوند خودش قرینه خوبی بر 50 سال مبارزه مستمر و همراهی ایشان با نهضت امام خمینی (ره) بود.

وی با بیان اینکه رییس مجلس خبرگان حق بزرگی بر گردن انقلاب و مردم دارند ادامه داد: ما دعا می کنیم که کماکان از این ذخیره بزرگ انفلاب بهره مند باشیم.

وی در ادامه در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر درباره ویژگی های آیت الله مهدوی کنی گفت: ایشان بارها ذکر می کردند که بزرگترین افتخارش وجود محبت امام در دلش بوده است و با اخلاص در هر سنگری که انقلاب نیاز داشت وارد می شد و وظیفه ای که بر دوشش بود را به درستی انجام می داد.

وی تصریح کرد: آیت الله مهدوی هیچ گاه بر داشتن پست خاصی اصرار نداشت.

وی با اشاره به سوابق اجرایی آیت الله مهدوی کنی در اوایل انقلاب گفت: در ابتدای انقلاب آن هم زمان که کشور با مشکلات زیادی روبرو بود ایشان هم فرماندهی کمیته را بر عهده داشت و هم وزیر کشور بود و هم زمانی که دو شهید بزرگوار، رجایی و باهنر به شهادت رسیدند او نخست وزیر شد آن هم زمانی که کشور رییس جمهور نداشت و برای او اصل خدمت بود نه قدرت.

وی همچنین با اشاره به راه اندازی دانشگاه امام صادق توسط آیت الله مهدوی کنی تصریج کرد: ایشان در جهت تبیین اندیشه اسلام ناب محمدی کارهای بسیار اساسی و پایه ای انجام دادند و در سالهای اخیر هم که به ریاست مجلس خبرگان رسیدند باز هم به قصد انجام تکلیف این مسئولیت را پذیرفتند و اینها جلوه ای از شخصیت عظیم ایشان است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها