کد خبر: ۲۲۹۴۷۳
زمان انتشار: ۰۹:۵۹     ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
نایب رئیس جبهه اصلاح طلبان کشور در پاسخ نامه یک روزنامه نگار جوان علاقمند به حزب منحله مشارکت به ابهاماتی که در خصوص دلیل انتقاد اصلاح طلبان معتدل استان به عملکرد مدیریت استان کرمانشاه در دولت یازدهم برای او به وجود آمده بود پاسخ های جالب توجهی داد که مختصری از آن برای مخاطبین منتشر می شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مرصاد، حسن علی مهدوی چشمه گچی پاسخ به نامه یک روزنامه نگار علاقمند به جبهه منحله مشارکت به ابهاماتی که برای او به وجود آمده بود پاسخ هایی داد که خواندن محورهای آن جالب توجه است.

مهدوی در پاسخ  به ابهاماتی در خصوص چرایی انتقاد برخی از اصلاح طلبان معتدل از عملکرد اصلاحطلبان تندرو (عناصر وابته به حزب منحله مشارکت) در کرمانشاه و اعتراض به برخی رفتارهای تیم مدیریت استان نوشت:

* من بارها با در خلوت خودم فکر کردم که شما و دوستان جبهه مشارکت کرمانشاه چرا اعمال و رفتار افرادی مانند من را برنمی تابید ؟ و آن را بازی کردن در زمین اصولگرایان لقب می دهید؟ خیلی اندیشیدم و به این نتیجه رسیدم که مشکل دوستان این است که بجای اولویت دادن به دین و آموزه های دینی به جریان سیاسی متبوع خود اولویت می دهند.

 

* دین بایدها و نبایدهایی دارد که آنها را می دانید از جمله آن حق گویی . صداقت .نهی از منکر و امر به معروف و..است  واستثانی نیز جز در مواردی معدود برای آن قائل نشده است . قرآن تاکید می کند : حق را بگوئید ولو به زیان خود و نزدیکانتان باشد و در عصر ما اما امام خمینی (ره) نیز می فرمود: حتی دروغ مصلحت آمیز هم نگویید. دین می گوید : دغلکاری را دیدی داد بزن نگو چون مربوط به جناح خودم می باشد مصلحت آن است که نگویم . در مقابل دزدی بایستید نگوئید اگر دزدی را افشاء کنیم ممکن است جریان فکری ما در منظر افکار عمومی تخریب شود . در مقابل تک صدایی و دیکتاتوری بایستید نگوئید ممکن است جریان فکری ام زیر سووال برود . در مقابل دروغگویی و دروغگویان سکوت نکنید از هر جناحی که باشد . در مقابل دزدی از بیت المال ساکت نباشید مربوط به هرکس با هر مشرب فکری باشد . طرفدار صداقت باشید هرچند رقیب شما  صادق تر از شما باشد .اینها آموزه های اسلام است.

 

*  شما در بخشی از نوشته خود خطاب به اینجانب فرموده اید : من هنوز هم معتقدم استاندار دولت نزدیک به اصلاحات را باید تقویت کرد و شما بر همان سبیل همیشگی از هیچ اقدامی علیه او فروگذار نیستید؟ ترک نژاد چهار سال در استان ماند و تغییر نکرد؛ اما بخشی از وقت و ذهن مدیریت ارشد استان صرف فضاسازی ها و انتقادات و تخریب ها شد. وقتی که اگر صرف امور زیربنایی استان می شد اوضاع مان به مراتب بهتر از امروز بود. کی ضرر کرد؟ من و شما و مردم استان یا احمد ترک نژاد؟

بلی من متهم هستم که علیه ترک نژاد ایستادم ترک نژادی که خدابیامرز مرحوم ملکی شجاع سردبیر روزنامه شما وی را در سرمقاله اش منجی بزرگ کرمانشاه!! لقب داد که طی قرنها مردم کرمانشاه منتظر ظهورش بوده اند!! ۱۳ سال پیش من منتقد و مخالف ترک نژاد بودم و شما و نشریه آوای کرمانشاه مدافع وی . اینک ۱۳ سال از آن روزها می گذرد اما همین هفته گذشته نه روزنامه کیهان شریعتمداری و نه هفته نامه ۹ دی حمید رسایی و نه یالثارات عبدالحمید محتشم بلکه هفته نامه کشوری خود اصلاح طلبان یعنی نشریه وزین صدا به سردبیری محمد قوچانی در مطلبی پیرامون رانت ۶۵۰ میلیون یورویی تاجر خاص کرمانشاهی صراحتا نوشت : اگر این تاجر محاکمه شود ترک نژاد نیز به پای میز محاکمه کشیده خواهد شد ! این همان استانداری است که هنوز هم  من چوب مخالفت با وی در ۱۳ سال توسط دوستان مشارکتی شمارا  می خورم و شما هم مانند امروز که قویا از رضایی بابادی حمایت می کنید آن روزها هم قویا از ترک نژاد حمایت می کردید آن روزها هم معتقد بودید که اگر ترک نژاد تضعیف شود خاتمی تضعیف می شوداما همین بابا وقتی از کرمانشاه رفت جزو ۳۰ فرد ثروتمند ایران شد !

 

* این چه دیدگاهی است شما دارید که نوشته اید : من هنوز هم معتقدم استاندار دولت نزدیک به اصلاحات را باید تقویت کرد و شما بر همان سبیل همیشگی از هیچ اقدامی علیه او فروگذار نیستید؟ اما من برعکس شما معتقدم فردی که به نمایندگی از دولت روحانی به این استان آمده و نماینده ارشد این دولت محسوب می شود اگر با ناکارآمدی خود به حیثیت دولت روحانی ضربه زد باید سخت مقابلش ایستاد و او را از استان بیرون کرد.

 

*  سراسر بازارچه های استان در قبضه رانت خوارانی درآمده است که به برخی مدیران جدید متصل اند و شریک تجاری آنان هستند . جوانان اصلاح طلب این استان هشت سال خون دل خوردند که امثال افشین رضایی و محسن مصطفایی و علی فعله گری فرماندار و مدیرکل شوند ؟ اینان در اردوگاه روحانی بوده اند یا در اردوگاه مقابل وی ؟ چه دلیلی دارد جوانکی گمنام را از آن طرف تهران می آوردند و کنترل ۱۰۰ کیلومتر مرز حساس استان را در قصرشیرین بدست وی می دهند ؟ رابطه وی با نماینده قصرشیرین و آقایان ارشد استان چیست که یارغار همدیگر هستند ؟

 

* قریب شش ماه از آمدن رضایی بابادی به این استان گذشته است خروجی عملکرد وی غیر از انشاء نویسی و خاطره نویسی چه بوده است ؟ چرا شما دوستان حامی وی یک کار عملی از او که نتیجه دیدار با فلان سرمایه گذار و فلان وزیر و فلان هیات خارجی باشد ارائه نمی دهید تا ما منتقدان دم فرو بندیم ؟ کدام مصوبات ؟ کدام کلنگ زنی ؟ کدام افتتاح ؟ کدام نتایج از جلسات شورای برنامه ریزی و توسعه ؟ معاونین از رده خارج و بازنشسته وی را ببینید چکار می کنند ؟ عملکرد آنها طی این شش ماهه چه بوده است ؟ غیر از معاون سیاسی که الحمدالله در تفرقه اندازی بین نیروهای اصلاح طلب استان موفقیت های زیادی داشته که من  و تو و همه ما را بجان هم انداخته تا آقایان با خیال راحت به مقاصد خود برسند ! و آن جوانک معاون نیز سوداهای دیگری مثل انتخابات برسردارد که فقط بدان می اندیشد که امثال سخنرانی در نمازجمعه اهل تسنن در مسجد شافعی و حضورهای دیگر ایشان در محافل متعدد در همان راستاست .

 

* دولت احمدی نژاد هرچه بود دولت مقتدری بود این را من نمی گویم بلکه بسیاری از صاحب نظرات همفکر من و شما در مجلات مهرنامه و آسمان می گویند . آیا اگر دادوش هاشمی یا حجت دمیاد بودند تحمل می کردند نماینده مخالف مشرب فکری آنها ۲۰ روز بخشدار گواوور را از بخشداری بیرون کند ؟ آیا اگر آنها بودند اجازه می دادند فرمانداری که حکم وی برای مدیریت شهرستان سرپل ذهاب صادر شده ( جهانبخش حیدری )جرات معرفی اش را نداشته باشند؟ اینها اقتدار استاندار را می رساند یا صدارات شاه سلطان حسینی را در اصفهان تداعی می نماید؟!

 

* همین اندازه بدانید که برادران مشارکتی شما بواسطه ندانم کاری خود در حمایت از دکتر معین در انتخابات  ریاست جمهوری سال ۸۴ که موجب کاهش آرای آیت الله هاشمی شدند و او را به مرحله دوم انداختند (در حالیکه اگر آن چهارمیلیون رای به سبد دکتر معین نمی رفت در همان مرحله اول هاشمی به پاستور می رفت)

 

* اکثر قریب به اتفاق مشارکتی های کرمانشاه را افرادی مستبد. خودرای، تنگ نظر و انحصارگر می دانم که اصلاح طلبی فقط لغلغه زبان آنهاست.

 

* الان هم معتقدم تا استاندار فعلی کرمانشاه تمام مشورت ها و تصمیمات خود را با معدود دوستان مشارکتی اتخاذ می کند این استان روی آرامش نخواهد دید زیرا مشارکتی ها نشان داده اند چشم دیدن هیچ نیروی سیاسی غیر از خود را ندارند و اگر جلوی آنان گرفته نشود نانی که در سال ۸۴ در دامان آیت الله هاشمی گذاشتنددر سال ۹۶ در دامان دکتر روحانی خواهند گذاشت . براستی شماصدای ریزش افکار عمومی استان از عملکرد دولتمردان روحانی در کرمانشاه را نمی شنوید؟ یا خود را به تغافل می زنید؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها