أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۲۹۵۹۹
زمان انتشار: ۱۳:۲۴     ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
جوکار:
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمایت راهبردی و پشتیبانی تروریستهای داعش از سوی آمریکا و عربستان، گفت: قائله عراق به زودی جمع خواهد شد.

به گزارش پایگاه 598، محمدصالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، با اشاره به اقدامات تروریستی گروهک داعش در عراق گفت: آمریکا و کشورهای همراه آنها در منطقه وقتی در موضوع سوریه به جایی نرسیدند و در حقیقت ضربه نهایی را مردم سوریه در پای صندوقهای رای به آنها وارد کردند، فهمیدند ماندن تروریستها در سوریه نمی تواند تامین کننده منافع آنها باشد.

وی افزود: از این رو دو موضوع را در دستور کار قرار دادند، اول اینکه این گروهها نباید از دست بروند بلکه باید با تجهیز روحیه در جاهای دیگر به کار گرفته شوند و دوم اینکه عدم به کارگیری این گروهکها می تواند برای خود آنها دردسر ساز شود.

نماینده مردم یزد و صدوق ادامه داد: از این رو بیشتر حمایت راهبردی توسط آمریکایی‌ها و پشتیبانی توسط کشور عربستان از گروهکهای تروریستی انجام می شود تا بتوانند داعش را زنده نگه دارند.

جوکار گفت: داعش عراق متشکل از فدائیان صدام که از دوران قبل باقی مانده اند و نیز بخشی از ارتش سابق عراق به علاوه نیروهای سلفی و تکویری هستند. که دور هم جمع شده و به اصطلاح خود اقدام ضربتی را انجام داده اند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه این اقدام داعش همانند اقدام منافقین در پایان جنگ است که سعی کردند به صورت سواره وارد کشور شوند و رویای تسخیر تهران را در سر می‌پرورانند افزود: همانطور که این خواسته منافقین محقق نشد خواسته داعش نیز محقق نخواهد شد، این مساله در ابتدای کار است و شاید تا حدی به خاطر عدم آمادگی لازم در ارتش عراق بود که چنین اتفاقی رخ داد و البته در برخی انشقاقهای سیاسی در عراق زمینه ساز این مساله شد. اما به زودی این قائله جمع خواهد شد و پایدار نخواهد ماند.

جوکار با بیان اینکه ثبات و آرامش به عراق باز خواهد گشت، افزود: هیچ جای نگرانی وجود ندارد به هیچ عنوان مرزهای کشورمان نیز در این ماجرا تهدید نمی شود. البته این ماجرا هوشیاری دستگاههای امنیتی و اطلاعاتی کشورمان را نیز می طلبد.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: البته بیشترین نگرانی از تفکر سلفی گری است و این گونه نیست که نیروهای این گروهک بتوانند مشکلی برای ما ایجاد کنند نیروهای مسلح ما آنقدر آمادگی دارند که بتوانند نسبت به این حرکتهای مقطعی و موضوعی پاسخگو باشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
ارسال نظرات
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۸ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
۰
۱
آقای عضو شورای امنیت ملی!!!! اگر امنیت ملی ما از مرزها یمان آغاز می شود چرا بعداز آزادی خرمشهر به جنگ ادامه دادیم؟حوضه دفاع ما از امنیت ملی امان از کجا آغاز می شود؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۶ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
۰
۰
عجب !
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۹ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
۰
۰
تا قاسم سلیماتی هست هیج غلگی نمیکنند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها