أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۲۹۶۳۶
زمان انتشار: ۱۶:۲۱     ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، همایش انتظار و امید که به مناسبت سالگرد پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 و همزمانی آن با نیمه شعبان در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد، با حاشیه‌هایی همراه بود.

 * پس از ورود به سالن و قبل از شروع مراسم چهره‌های آشنایی از هنرمندان و بازیگران توجه را به خود جلب می‌کرد؛ مسئولان انتظامات که بیشترشان جوان بوده و شال بنفشی را به عنوان رنگ انتخاباتی روحانی بر گردن داشتند، سعی می‌کردند میهمانان ویژه را به جایگاه خود هدایت کنند.

* هنوز مراسم به طور رسمی آغاز نشده که تمام سال مملو از جمعیت شده و هنوز تعداد بسیاری از حامیان دولت با اینکه کارت در اختیار دارند، خواستار ورود به سالن بودند، که این مشکل با به اصطلاح «مهربان نشستن» حاضرین تا حدودی حل شد.

*مراسم به صورت غیر رسمی شروع می‌شود و مجری مراسم رضا رشید پور به حاضرین که مسئولانی نظیر نهاوندیان، یونسی، آشنا، رحمانی فضلی و ... در میانشان هستند، خوش آمد می‌گوید.

* رضا رشید پور که در چندین همایش تبلیغاتی روحانی به عنوان مجری حضور دارد به خوبی می‌تواند جمعیت را به وجد بیاورد؛ در همان ابتدای برنامه کلیپی که به گفته رشید پور کارگردانی‌اش بر عهده آقای سماوی است فضای سالن را تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ چند بیت ابتدایی شعر سالن را پر از صدا می‌کند « نه با موشک نه با تهدید سیاهی‌ها نمی‌میره، کلید مشکل دنیا فقط تو دستای تدبیره، ببین تسخیر آینده چطور می‌تونه زیباشه،‌ اگر هرکی تو هر کاری سر جای خودش باشه»

*مجری مراسم یادی از شعارهای انتخاباتی می‌کند ولی ظاهراً جمعیت با گذشت چند ماه از انتخابات علاقه دارد با ابتکارش شعارهای جدیدتری سر دهد؛ زمانی که رشید پور از دلواپسان اسم می‌برد و می‌گوید که ما به دلواپسی آنها احترام می‌گذاریم، هیاهوی جمعیت بلندتر می‌شود و شعار «سیاست خارجی مورد تائید ماست» حکایت از حمایت جدی حاضرین از اقدامات دولت روحانی طی یک سال اخیر در زمینه سیاست خارجی دارد.

* هر چند دقیقه یکبار شعارهایی از سوی جمعیت در حمایت از رئیس جمهور اسبق و حسن روحانی سر داده می‌شود که رشید پور نیز ضمن واکنش به این شعارها گفت: سلام بر همه مردان بزرگ این سرزمین و سلام بر مقام معظم رهبری و آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی؛ البته شعار «مرگ بر فتنه گر» یکی از حاضرین نیز با این واکنش از سوی مجری که «مرگ بر هرچه فتنه و فتنه گر» پاسخ داده شد.

* پرچم‌هایی با نوشته‌های «یوسف زهرا و مهدی جان» آنهم به رنگ بنفش در سالن خودنمایی می‌کرد که در زمان پخش کلیپ‌ها و آهنگ‌ها تعدادی جوانان با بالا گرفتن آن شور خود را نشان دهند.

* بالاخره پس از حدود 15 دقیقه از شروع غیر رسمی مراسم رئیس جمهور به همراه اسحاق جهانگیری وارد سالن شد و هیاهو و شعارهای جمعیت در حمایت از حسن روحانی سالن را فرا گرفت؛ شعار «روحانی روحانی حمایتت می‌کنیم» شعار غالبی بود که از سوی حاضرین در زمان ورود روحانی به سالن شنیده می‌شد.

* رشید پور در حضور روحانی یادی از رنگ بنفش دوران انتخابات کرد و تاکید کرد که امروز مردم ایران به یاد سرخی خوش شهدا سرخ، برای صلح دوستی شان سفید و برای طراوت بهاری بودنشان سبز هستند.

* تعدادی از حاضران با شعارهایی در حمایت از برخی چهره‌های موثر در فتنه 88 سعی داشتند فضای مراسم را تحت کنترل بگیرند که مجری مراسم خطاب به جمعیت تاکید کرد که « ضمن احترام به همه شما که می‌دانید چقدر مورد علاقه من هستید، ولی قرار شد به دلواپس‌ها احترام بگذاریم نه اینکه آنها را دلواپس‌تر کنیم پس آرامش را حفظ کنید»

* مجری مراسم با یادی از حماسه سوم خرداد و فتح خرمشهر خود با به پائین سالن رساند و دست یک جانباز را بوسید؛ در همین زمان رشید پور در پاسخ به یکی از حاضران گفت که « در این جمع هیچ فردی نه از فتنه خوشش می‌آید و نه فتنه گر است»

 * نمایندگانی از اقشار مختلف در ادامه مراسم به جایگاه دعوت شدند؛ قرار بود این افراد هر کدام 3 دقیقه صحبت کنند ولی تنها کسی که این قاعده را رعایت کرد مهتاب کرامتی نماینده بازیگران و هنرمندان بود و دیگر سخنرانان گاهی تا 10 دقیقه صحبت کردند.

* دکتر هاشمی از اساتید رشته حقوق دانشگاه یکی از سخنرانان این مراسم بود؛ وی در برابر تذکرهای پیاپی رشید پور برای کمبود وقت خطاب به وی و با اشاره به اجرای موسیقی در سالن توسط گروه‌های مختلف گفت « این همه آمدند زدند و رقصیدند و رفتند، ولی برای ما وقت نیست؟»؛ پاسخ رشیدپور مبنی بر اینکه « حالا زدنش را دیدیم ولی بقیه‌اش را ندیدیم...» حاضران را به خنده وا داشت.

* این مراسم یک میهمان ویژه دیگر هم داشت؛ خلبان شرکت ایر فرانس که در آن صحنه معروف و تاریخی ورود امام خمینی (ره) به ایران در کنار ایشان بود؛ خلبان فرانسوی که الان سال‌ها در ایران زندگی می کند ولی کمی فارسی یاد گرفته چند کلمه ای دست و پا شکسته از مردم تشکر کرده و جایگاه مراسم را ترک می کند.

* گروه موسیقی چارتار یکی دیگر از گروه‌های موسیقی دعوت شده به مراسم بود؛ رشیدپور البته سر شوخی را با روحانی باز کرد و با اشاره به حضور این گروه موسیقی خطاب به وی گفت‌ » این گروه موسیقی را دعوت می کنم که آقای روحانی بشنود جوانان چه چیز گوش می کنند؛ البته آقای دکتر همه اش مجاز است»

* بحث فیس بوک هم یکی از موضوعاتی بود که در زمان اشاره مجری به حضور چهره هایی نظیر حجت الاسلام نقویان و شهاب مرادی در این فضای مجازی، مطرح شد؛ مجری مراسم دومین شوخی اش را هم با روحانی کرد و گفت که «آقای روحانی بگوئید فیس بوک را فیلتر نکنند ما داریم با این ها زندگی می کنیم»

* روحانی در سخنرانی‌اش از روزهای پیش از انتخابات و سوال های برخی از دلیل ثبت نامش در انتخابات گفت و اینکه برخی به او می گفتند «مگر نمی دانی مکانیزم صندوق های رای چگونه است»

* تعبیر روحانی مبنی بر اینکه «امروز روز برچسب زدن نیست بلکه روز چسبیدن ملت به یکدیگر است» به مذاق حاضرین خوش آمد و با تشویق وی را همراهی کردند؛ روحانی البته در لا به لای سخنرانی اش سعی کرد پاسخ منتقدانش درباره مفهوم اعتدال را نیز بدهد و تاکید کند که اعتدال برگزیدن راهی بین حق و باطل نیست.

* روحانی در سخنرانی تعبیر جالبی درباره فرهنگ داشت؛ رئیس جمهور گفت «مگر بناست کسی فرهنگ را در کپسول کند و با نسخه از داروخانه دریافت کنند؛ گویا برخی در عصر حجر زندگی می کنند»

پس از اتمام سخنرانی رئیس جمهور حاضران تالار وزارت کشور را با آرامش ترک کردند و ماموران نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی نیز با همکاری خود شرکت کنندگان در همایش، ترافیک خیابان های اطراف وزارت کشور را کنترل کردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۹
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
ارسال نظرات
جانباز
FINLAND
۲۰:۰۴ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
۵
۱۵
به هرحال مردم نیازبه ارامش دارند بهتر است مسولین اول ازخودشان شروع کنند بامحبت ودوستانه وسیاست درست هم به دنیانشان دهند هم به ملت اقای روحانی بهترین راه راانتخاب کرده اخلاق راجایگزین کارهایمان کرده
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۷ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
۱۴
۸
به لطف سایت رجا و پاچه خواری های شماست که اینها اینقدر گستاخ شده اند.انشاالاه امام زمان جوایتونو بده.فقط دلم واسه مظلومیت احمدی نژاد میسوزه.
پاسخ
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۳۶ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
۲۲
۵
رئیس جمهور فرمودند الان وقت برچسب زدن نیست؟ پس این برچسب ها رو کی زده؟ افراطی بیسواد متوهم بی کار بی شناسنامه عقب افتاده و .....
پاسخ
اسفندیار رفیعی کشتلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۱۳ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
۳
۰
وقتی پسانداز دانگاه غرب م
پاسخ
شاهد بی سواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۵ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
۱۱
۴
l ماحانیان احمدی نژاد همین که میبینیم احمدی نژاد قدم در جاده راه امام زمان گذاشته خوشحالیم واز هیچ کس وگروهی حمایت نمیخاهیم فقط ولی عصر روحی فدا الهم عجل لولیک الفرج
پاسخ
در جستجوی حقیقت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۳ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
۱
۰
همینکه آقای روحانی اذعان کرد که اطرافیانش به ایشان گفتند که :سیستم انتخابات ایران تقلب است و شما نباید شرکت کنید نشان از طیف فکری همراهان آقای روحانی است و همینها هستند که الآن زمام امور را در دست دارند.یعنی کسانی که ادعای تقلب داشتند الآن در راس دولت هستند و البته آقای روحانی از ایشان دفاع میکند. نکته دیگر اینکه روحانی میگوید اقلیت باید به اکثریت احترام بگذارد .پس چگونه است که اختلاف رای یازده میلیونی احمدی نژاد دلیل بر احترام نبود ولی دویست و هفتاد هزار رای لازمه اش احترام است. اصلا چرا آقای روحانی هر روز یک حرفی را میزند که التهاب آفرینی میکند؟به جای تحقق وعده های داده شده اش میآید و اینگونه ... صحبت میکند
پاسخ
مهران اصولی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۴ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۳
۱۳
۳
این آقای رشیدپور همان رشیدپور است که در 8 سال گذشته چه توهینی را نصیب نظام کرده بودند. واقعاً که فتنه گران به جای خود برگشته اند.
پاسخ
یاور3
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۴۰ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
بله این همون آقاییه که چند سال پیش از تبریز اومده بود تهران با امیر جوشقانی یه برنامه اجرا می کرد اسمش دقیقاْ یادم نیست ولی توش کلمه مهر بود. به هر حال الان هم بعد از اون همه اهانت ها به نظام متاسفانه تو صدا و سیمای آقای ضرغامی برنامه ای را داخل شبکه نسیم اجرا می کنه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۲ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۳
۲
۰
فقظ بنازم بجرات اونی که وسظ اونهمه تدبیرو امیدی و اصلاحاتی بعداز گفتن درود بر خاتمی حضار گفت مرگ بر فتنه گر
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها