أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۲۹۸۲۷
زمان انتشار: ۱۳:۱۱     ۲۴ خرداد ۱۳۹۳

به گزارش وبلاگستان 598، ابوالفضل امامی در وبلاگ باز باران نوشت:

توفان هم گروه فشار است یا از آیات و جنود الهی است؟

  1. باد یکی از جنود الاهی است: «وَ لِلَّهِ جُنُودُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ كانَ اللَّهُ عَزيزاً حَكيماً» فتح، 7. و برای الله است سپاهیان آسمانها و زمین و خداوند شکست ناپذیر و سنجیده کار است. «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اذْكُرُوا نِعْمَةَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ جاءَتْكُمْ جُنُودٌ فَأَرْسَلْنا عَلَيْهِمْ ريحاً وَ جُنُوداً لَمْ تَرَوْها وَ كانَ اللَّهُ بِما تَعْمَلُونَ بَصيراً» احزاب، 9: اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد، به ياد آريد نعمت خدا را بر خود آن گاه كه لشكريانى به شما روى آوردند، پس بر آنها بادى فرستادیم و سپاهيانى كه شما آنها را نديديد؛ و هميشه خداوند به آنچه عمل مى‏كنيد بيناست[1].
  2. باد از نشانه های ایمانی برای «عاقلان» است: «وَ تَصْريفِ الرِّياحِ ... لَآياتٍ لِقَوْمٍ يَعْقِلُون»؛ و به راستی که در چرخش بادها، آیاتی است برای کسانی که خرد می ورزند؛ بقره، 164.
  3. عملکر باد نیز همانند دیگر جنود الهی، بر دو گونه است: الف. بادی که شلاق و تنبیه است: «إِذْ أَرْسَلْنا عَلَيْهِمُ الرِّيحَ الْعَقيمَ»؛ ذاریات، 41. هنگامى كه بر آنها باد نازا (از هر خير و زاينده هر شر) را فرستاديم. ب. بادی که بشارت بخش و مژده رحمت و باران زا است: «وَ هُوَ الَّذي يُرْسِلُ الرِّياحَ بُشْراً بَيْنَ يَدَيْ رَحْمَتِه» اعراف، 57.

رئیس جمهور اخیراً طی سخنانی درباره فیسبوک و توئیتر کرده بود که شائبه تبلیغ برای این شرکت های صهیونیستی داشت؛ در عین حال، که این رسانه ها تکریم شده بودند، منبر که رسانه ای عمیقاً اسلامی و حکیمانه است، به رسانه ای استبدادی متهم شده بود. همان جا رئیس جمهور سخنانی درباره ماهواره گفته بود که با منطق روشن مهندسی فرهنگی در تضاد بود و در عین حال، قبح قانون شکنی ماهواره ای را از بین می برد.

این هم درک روزنامه آرمان از یک فعل حکیمانه الهی!

پس از آن رئیس جمهور، سخنانی گفت که نشان از عمق فاجعه درک حقوقی ایشان داشت. انگار نامبرده با اینکه مدرک دکترای حقوق ا انگلیس دارد، اما حتی درک درستی از نظام حقوقی انگلیس هم ندارد. آقای روحانی در جمع محیط زیستی ها گفته بود که مگر می توان با شلاق کسی را به بهشت برد؟ این سخن موهن نیز در مقاله ای فقهی نقد و بررسی شد.

آقای روحانی، در گفتگوهای انتخاباتی هم با حمله به نیروی انتظامی خود را مدافع حقوق مردم نشان می داد. سخن این است که آیا ایشان یک بار به پایگاه های غربی، عربی و ترکی میزبان شبکه های ماهواره ای هشدار داده است که چرا با شبکه های فحشاء به کشور ما حمله می کنید؟ آیا آنها حقوق مردم ایران را پایمال نمی کنند؟

اخیراً هم در سخنانی سراپا اهانت به منطق دین و پیامبر اسلام و علمای و مراجع قم، گفته شده بود که بعضی بی کارند و شغل ندارند و متوهم اند لذا دائما غصه آخرت مردم را می خورند! البته این اهانت تاریخی قطعا به نام آقای روحانی ثبت خواهد شد.

بررسی حکم تعزیری توفان و شلاقی که بر ماهواره بام ها وزید تا بهشت را به خانه ها بیاورد

چه این توفان غیر قابل پیش بینی بوده باشد (جنود لم تروها) و چه قابل پیش بینی بوده باشد، خسارات زیادی به تهران وارد کرد و حتی چندین نفر را کشت. اکنون سوال ما این است که توفان حکمش را از چه کسی می گیرد؟ آیا توفان را مصداق شلاق می دانید یا نه؟ آیا توفان بی حکمت می وزد؟ بدون اذن خداوند؟ یا سرعت و قدرت و تخریب و همه چیزش را باید خداوند تقدیر کند؟ حتی اینکه دقیقاً چند بشقاب ماهواره ای را به زور از کار بیندازد!

در زمان فاجعه اصلاح طلبی، بعضی ها دهانه شان را می گشودند و می گفتند حتی می توان علیه خداوند هم تظاهرات کرد، و اکنون بسیاری از همین اوباش خلقت، در وزارت فرهنگ و علوم مشغول خیانت هستند. نگرانی ما این است که با مشاوره امثال این جماعت، آقایان دولتی نگاهی به آسمان بیندازند و به فرشته های باد و آنان که شلاق توفان بر تن تهران نواختند، اعتراض کنند و بگوید چرا می خواهی با شلاق مردم را به بهشت ببرید؟

ای توفان خشونت طلب و افراطی! به چه حقی در حریم خصوصی مردم وزیدی؟ چرا بشقاب های ماهواره را جمع کردی؟ هنوز چند روز از سخنان بنفش فلان مسؤول جمهوری اسلامی ایران در قبح شکنی نسبت به ماهواره نگذشته بود «جریان فشار» وزیدن گرفت.

به توفان چه ربطی داشت که بشقابهای ماهواره را جمع کرد؟ آقایان بدانند که توفان مدرک دکترای حقوق از انگلیس (الذی سُمِّیَ فی السماء بإبلیس) ندارد؛ هر چند که درک حقوقی دارد! البته ما هم از مصائب ناشی از این توفان رنجیدیم و با رنج دیدگاه هم همدردی می کنیم، اما حکم خداوند تابع حکمت خودش است.

بد نگوییم به مهتاب اگر تب کردیم؛ جریان توفان تعزیر خداوند بر بام های تهران را جدی بگیریم؛ آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به توفان روز گذشته در تهران: این حوادث هشداری برای ما هستند و همه باید بدانند مملکت دارای صاحب است و خداوند در درجه نخست مالک همه جهان است». راستی پس از توفان تهران، چقدر نماز آیات خواندیم؟ بالاخره با خدا نمی شود درافتاد!

---------------------------------------

[1]. «الْمَاءُ وَ الرِّيحُ‏ جُنْدَانِ مِنْ جُنُودِ اللَّهِ وَ الرِّيحُ جُنْدُ اللَّهِ الْأَعْظَمُ». آب و باد، سپاهیانی از سپاه الله هستند و باد سپاه بزرگتر است. بحار الأنوار، ج‏57، 18.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها