أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۳۰۰۸۶
زمان انتشار: ۱۱:۴۳     ۲۵ خرداد ۱۳۹۳
محمد باقر قالیباف شهردار تهران در دیدار با حجت الاسلام حسن روحانی گفت: شما مرا برای همکاری دعوت کردید اما بنده نپذیرفتم و استدلال آوردم که در جایگاه شهردار بهتر می‌توانم به مردم خدمت کنم و در شهرداری ماندم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، در جلسه‌ای که به دعوت رئیس‌جمهوری برگزار شد، اعضای شورای اسلامی شهر تهران، محمدباقر قالیباف و معاونان مالی و اداری و حمل و نقل ترافیک وی، وزرای کشور، ارشاد و راه و شهرسازی و آقایان فریدون، محمدعلی نجفی و سلطانی‌فر حضور داشتند.

حجت‌الاسلام حسن روحانی  در این جلسه که با قرائت قرآن توسط عبدالحسین مختاباد آغاز شد آرزو کرد، مسائلی که تروریست‌ها برای مسلمانان ایجاد کرده‌اند با دعای حضرت ولی‌عصر (عج) و مردم برطرف شد. وی همچنین سالروز انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا را به اعضای شورای شهر تبریک گفت.

احمد مسجدجامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران که اداره جلسه را به عهده داشت، خطاب به رئیس جمهوری گفت: یکی از ویژگی‌های مهم دولت شما اخلاق و ادبیاتی بود که با انتخاب شما حاکم شد، اگر بخواهیم یک نمونه از این اخلاق را مثال بزنیم جلسه ظهر امروز با با کاندیداهای ریاست جمهوری به مناسبت سالگرد انتخابات و جلسه کنونی با اعضای شورای شهر تهران است.

وی افزود: این رفتار اخلاقی در مناسبات دولت و شورا تاثیر مثبت داشته و ادبیات مشترکی را شکل داده است.

وی با اشاره به دیدار اعضای شورای شهر تهران با مقام معظم رهبری، اظهار داشت: ایشان از ما خواستند که همکاری شورا، شهرداری و دولت افزایش یابد، این سخنان مبنای توسعه روابط دولت با شورا قرار گرفت.

وی ادامه داد: در شورای دور چهارم سه فعالیت عمده در حوزه‌های مختلف طراحی شد که از جمله آنها معماری و شهرسازی، سلامت، رویکرد کیفی زندگی، نظارت و تقویت بخش حقوقی شورا بوده است.

رئیس شورای شهر تهران در ادامه از دولت بابت تشکیل کمیسیون ویژه شهر تهران تشکر کرد و گفت: از اهتمام دولت به تولید و توزیع سوخت پاک در شهر تهران که منجر کاهش آلودگی هوا شده نیز، قدردانی می‌کنیم. شورای شهر اقدامات خوبی در زمینه سلامت انجام داده بویژه در مساله حق حیات که خود را موظف به حمایت از حقوق شهروندان دانسته و اگر خسارتی به آنها تحمیل شده پیگیری‌های لازم را کرده است.

وی با بیان اینکه تهران آیینه همه شهرهای کشور است اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم شوراها را به جایگاهی که در قانون اساسی تعریف شده برسانیم.

محمدباقر قالیباف شهردار تهران خطاب به روحانی گفت:شما مرا برای همکاری دعوت کردید اما بنده نپذیرفتم و استدلال آوردم که در جایگاه شهردار بهتر می‌توانم به مردم خدمت کنم و در شهرداری ماندم.

وی افزود: فرهنگ جهادی، مدیریت جهادی و اخلاق جهادی اقتضا می‌کند که شخصا بیشتر از سایرین با بقیه همکاری کنم و این را وظیفه خود می‌دانم. تهران شهری است که برای حل مشکلاتش یک مقدار بیش از وظایف عادی نیاز به ایثارگری دارد و اگر همکاری و همدلی بین دولت و مدیریت شهری وجود داشته باشد هیچ مشکل لاینحلی باقی نمی‌ماند.

در ادامه این جلسه هر عضو شورا حدود 3 دقیقه توضیحاتی درباره موضوعات شهری بیان کردند.

معصومه آباد عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران در این جلسه پیشنهاد داد رئیس جمهوری شهردار تهران به عنوان معاون اول خود اختیار کند که روحانی در پاسخ به وی گفت دو روز است که جهانگیری به مسافرت خارج از کشور رفته، چشم او را دور دیده‌اید!

مهدی چمران عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران اظهاراتی درباره حریم تهران، مهاجرت و بافت‌های فرسوده داشت و گفت: تهران را باید با محدوده اطرافش در نظر گرفت زیرا فارغ از این امر نمی‌توان مسائلش را حل کرد.

مرتضی طلایی نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز نکاتی درباره عملیاتی کردن برنامه سوم توسعه، پیاده کردن مدیریت یکپارچه شهری و انتخابات شورایاری‌ها بیان کرد.

مجتبی شاکری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا نیز به نقاط هویتی در تهران و همچنین سیما و منظر شهری اشاره‌ای داشت و به اعضای دولت و شورای شهر توصیه کرد این چهار سال صرف خدمت به مردم شود و نه کارهای اقتصادی برای خود افراد.

رحمت‌الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر نیز اظهاراتی درباره سلامت و مقابله با عواملی که سلامت را در شهر تهران تهدید می‌کند، بیان داشت و عبدالحسین مختاباد عضو کمیسیون فرهنگی شورا نیز اشاره‌ای عدم وجود سخت‌افزارهای فرهنگی و هنری کرد.

محسن سرخو عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا نیز درباره توسعه ناوگان حمل و نقل و اقبال شاکری عضو دیگر این کمیسیون نکاتی درباره مدیریت بحران بیان کردند. احمد دنیامالی به عنوان رئیس این کمیسیون نیز اظهاراتی درباره وضعیت اسفناک ساخت و ساز در حریم شهر تهران بیان کرد.

علیرضا دبیر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران نیز علاوه بر بیان نکاتی درباره مدیریت یکپارچه شهری و درآمدهای پایدار پیشنهاد داد، روحانی در یکی از جلسات شورای شهر  یا شهرداری حضور یابد تا برخی از مسائل مورد بررسی قرار گیرد.

احمد حکیمی‌پور عضو دیگر شورای شهر نیز درباره ابنیه تاریخی، بافت‌های فرسوده و نوسازی آنها و الهه راستگو عضو هیئت رئیسه شورای شهر نیز درباره اشتغال برای جوانان و متناسب نبودن آموزش‌های مراکز آموزشی نکاتی بیان کرد.

ابوالفضل قناعتی عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا نیز  از انجام بخشی از تعهدات دولت تشکر کرد و خواستار توجه به انجام باقی این تعهدات شد. اسماعیل دوستی عضو دیگر این کمیسیون نیز درباره اثرات مسکن مهر در جمعیت تهران و شهرک‌های اقماری که ایجاد شده سخنانی بیان کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها