أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۳۰۱۷۸
زمان انتشار: ۱۴:۱۷     ۲۵ خرداد ۱۳۹۳

به گزارش پایگاه 598 به نقل از گیلان خبر: پیگیری اخبار سیاسی گاها کمتر دیده شده روز، موضوعی است که از این پس به شکل متناوب در گیلان خبر، تحت عنوان بسته خبر و تحلیل گیلان خبر پیرامون اخبار برگزیده سیاسی کشور و به شکل اختصاصی منتشر خواهد شد.

مطالب این بخش از بین صدها عنوان مطلب تولیدی در سایتها و روزنامه های خبری انتخاب و جهت استفاده مخاطبین عزیز گیلان خبر ارائه خواهد شد.

تلاش تحریریه سرویس سیاسی گیلان خبر بر آن است که این بخش به شکل متناوب تهیه و در اختیار مخاطبین عزیز قرار گیرد.


***

نسبت دود قلیان و آزادی های اجتماعی
گیلان خبر: روزنامه نفتی شرق در مقاله ضمن تلاش برای ایجاد ارتباط مشروع بین قلیان و آزادی های اجتماعی نوشت: قلیان همواره محور آزادسازی های نسبی اجتماعی قلمداد شده است.

این روزنامه در ادامه مقاله دودی خود نوشته است: در جامعه کنونی ایران، گرایش جوانان به قهوه‌خانه‌ها و کشیدن قلیان مدتی است رو به افزایش نهاده که همیشه در سالیان گذشته محور «آزادسازی‌های نسبی اجتماعی» قلمداد شده است. جوان امروز بر سر دوراهی ثبات و دگرگونی شخصیت از هرگونه ابزار خودنمایی کمک می‌گیرد تا به ابراز وجودی خود پرداخته و نقش خود را در مظاهر اجتماعی و تحولات آن ایفا کند. دولت‌های پس از انقلاب، همیشه قدرت سیاسی خود را در ترازوی جوانان سنجیدند و او را در پذیرش الگوهای سیاسی ترغیب کرده‌اند و بر این اساس به توازن رسیده‌اند و کمترزمانی به خواسته‌های او جامه‌عمل پوشیدند. نگاهی اینچنینی به جوان و دخانیات، گرچه نویدی دوباره بر بستر‌سازی همان آزادسازی‌هاست که با شتاب در جامعه ایرانی نضج می‌گیرد؛ اما اجتماع را با عواقبی نظیر «ورود به دنیای عاداتی دیگر» مواجه می‌سازد و از نگاه آسیب‌شناسی آن می‌کاهد.
بعضی وقت ها نباید چیزی گفت.


***

آمریکایی ها و مذاکرات هسته ای و حمله نظامی ...
گیلان خبر:مارتین دمپسي در مصاحبه اي در ابوظبي که پايگاه اطلاع رساني وزارت دفاع آمريكا آن را منتشر نموده است با اشاره به مذاکرات در جریان هسته ای ایران و 1+5 گفت: «آمريكا هنوز شمار قابل توجهي از نيروهاي نظامي خود را در منطقه حفظ كرده است و در صورت شكست خط مشي ديلماتيك - اين نيروها در دسترس رهبران كشورم هستند. رييس جمهوري آمريكا بارها گفته است كه اجازه توليد سلاح هسته اي را به ايران نمي دهد و "اگر ايران از فرصت موجود استفاده كند و به روش ديپلماتيك به همين نتيجه برسد- براي همگان بهتر خواهد بود.»
به گزارش گیلان خبردر حالی که مذاکرات هسته ای در سطوح مختلف در جریان است، تهدید های فراوان مسئلین امریکایی در سطوح مختلف حکایت از آن دارد که مسیر حرکت مذاکرات به سمتی که آمریکا رغبتی به ان ندارد رفته است.


***

فائزه هاشمی از دورخیز اصلاح طلبان برای کرسی های مجلس می گوید
گیلان خبر: فائزه هاشمی، فرزند ایت الله هاشمی رفسنجانی و از محکومان فتنه 88 که چند ماهی است از زندان آزاد شده است، در گفتگو با روزنامه فرهیختگان،  با ارائه تحلیلی، خبر از شکست اصولگرایان در انتخابات مجلس آینده داد و گفت: اصولگرایان به خاطر تکثر و تفرقه کاندیداها شکست خوردند، اما ما باید در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی با وحدت حرکت کنیم. مجلس برای دولت مانع ایجاد می‌کند و تعداد تذکرات، آمدورفت‌های دولتمردان این موضوع را نشان می‌دهد.
به گزارش گیلان خبر، تفرقه و تشتت اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم که موجب رای آوردن روحانی تنها با سیصد هزار رای بیشتر شد، اصلاح طلبان  را به حضور در انتخابات مجلس و پیروزی در آن امیدوار کرده است. موضوعی که با وحدت و گذشت اصولگرایان و نیز همگرایی آنان محقق نخواهد شد.


***

عارف پرکار به دنبال ریاست پارلمان
گیلان خبر:روزنامه ابتکار نوشت: محمدرضا عارف در روزهایی که دیگر هم صنفان اصلاح گرایش سرخوش از نتیجه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم روزهای آرام و کم هیاهویی را می‌گذرانند، پرکارتر و فعالتر از همه 8 سال گذشته، شهر به شهر و استان به استان برای سخنرانی و افتتاح شعبه‌های دفتر امید ایرانیان می‌رود. تحرکاتی که تنها یک هدف را دنبال می‌کند؛ برنامه ریزی برای انتخابات مجلس دهم و نشستن بر کرسی ریاست پارلمان.
از گیلان هم خبر رسیده که نزدیکان وی دست به کار شده اند و مقدمات افتتاح دفتر  امیدایرانیان در گیلان را فراهم کرده اند. عارف به زودی به گیلان خواهد آمد.


***

منتجب‌نیا: دولت گام بلندی برای رفع حصربرداشته است
گیلان خبر: روزنامه شرق در گفتگو با منتجب نیا، از نزدیکان شیخ فتنه گر  به دنبال رفع حصر سران فتنه رفته و با انداختن توپ به زمین دولت روحانی نوشته است: یکی از مسایل مهم برداشتن محدودیت‌ها و مسایل مربوط به فعالان سیاسی زندانی است. در رابطه با موضوع حصر، دولت قدم‌های بلندی برداشته؛ هنوز به توفیق صددرصد دست نیافته است، اما ناامید نیست که نتواند این مشکل را حل کند.
به گزارش گیلان خبر در گیر کردن دولت در موضوع حصر سران فتنه موضوعی است که از روزهای آغازین ادولت یازدهم شروع شده و در این مدت جز اظهار نظرهای رسانه ای و مشغول کردن ذهن دولت مردان به این موضوع و بازداشتن آنان از انجام وظیفه فایده دیگری نداشته است. ضمن آنکه تلاش حامیان فتنه برای مطرح کردن دوباره کسانی که هشت ماه کشور را به اشوب کشیدند موضوعی است که قطعا نتیجه ای جز پرکردن صفحات رسانه های معاند نخواهد داشت.
این افراد باید بدانند، سران فتنه، همین که هنوز نفس می کشند از صدقه سر نظام است، وگرنه نتیجه اعمال شنیع این افراد در هر نظام و هر حکومت دیگری نیز مشخص است.


***

 

تندروها به مجلس راه پیدا نمی کنند.
گیلان خبر: استاد حامی رضا خان دانشگاه تهران در تحلیلی پیرامون انتخابات مجلس اینده به روزنامه فرهیختگان گفت: اکثر تندروها نمی‌توانند وارد مجلس دهم شوند.
صادق زیباکلام در ادامه افزود:  پیش‌بینی من این است که اگر انتخابات دهمین دوره قوه مقننه در فضایی رقابتی برگزار شود، مجلسی منطقی‌تر و قانون‌مدارتری را شاهد خواهیم بود و اکثر تندروها دیگر نمی‌توانند صندلی‌های بهارستان را در اختیار خود ببینند. گروهی در طول هشت سال مسئولیت‌های مهم را در اختیار خود می‌دیدند و به یک‌باره در 24 خرداد سال 92 متوجه این امر شدند که مردم نسبت به آنها بی‌اعتماد شده‌اند


***


دک کردن مشایی و بازی اصلاح طلبها
گیلان خبر: تلاش جریان های معاند برای ورود دادن احمدی نژاد به عرصه انتخابات با هدف ایجاد شکاف در بین اصولگرایان مدتی است که کلید خورده است.

به گزارش گیلان خبرروزنامه زنجیره ای اعتماد در مطلبی نوشت: چه احمدي‌نژاد با مشايي مانده و چه از او جدا شده باشد، يك واقعيت غير قابل تغيير وجود دارد و آن هم خيز دوباره او براي حضور در ميدان رقابت سياسي است. شايعه تهيه ليست «ياران احمدي‌نژاد» براي انتخابات مجلس و ايجاد تشكيلات «هما» چيزي جز اين را تاييد نمي‌كند. چه آنكه برخي رسانه‌هاي جريان اصولگرا شايعه ديگري را هم درباره روابط مشايي و احمدي‌نژاد مطرح كرده‌اند؛ برخي از وزراي احمدي‌نژاد كه با مشايي رابطه خوشي نداشتند شرط حضورشان را نبودن رييس دفتر دولت دهم يعني اسفنديار مشايي بيان كردند كه گويي احمدي‌نژاد نيز قبول كرده و اين رايزني‌ها بدون حضور يارهميشگي احمدي‌نژاد برگزار شده بود. شايد همين مساله دليل جدا شدن دفتر مشايي و احمدي‌نژاد از هم بوده نه «دك شدن» مشايي توسط احمدي‌نژاد.
رسانه های معاند و اصلاح طلب مدتی است به منظور ایجاد اختلاف و شکاف در بین اصولگراها، بازی آمدن و نیامدن دوباره احمدی نژاد را کلید زده اند. موضوعی که باید مورد توجه فعالان اصولگرا قرار گیرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها