يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۳۱۸۲۲
زمان انتشار: ۱۱:۱۸     ۰۱ تير ۱۳۹۳
در فصل بهار 93 مجموعا 14 کارگردان از سازمان سینمایی پروانه ساخت گرفتند که البته حضور نام هدیه‌ تهرانی به عنوان تهیه‌کننده فیلم ابراهیم شیبانی از نکات قابل ملاحظه پروانه ساخت‌های این فصل بود.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، برخلاف شیب تندی که سازمان سینمایی تا قبل از بهار 93 در صدور پروانه ساخت داشت و شورای پروانه ساخت جدید که از اولین خروجی آن چهارم آبان 92 اعلام شد و مجموعا از آبان تا اسفند 92 برای 71 فیلم پروانه ساخت صادر کرد که البته برخی از این پروانه‌ ساخت‌ها بخصوص در یکماه اول مربوط به مدیریت قبل بود و برای آنها در دوره جدید تعیین تکلیف شد. بهار 93 شاهد کاهش این شیب از سوی سازمان سینمایی بودیم.

نخستین خروجی شورای پروانه ساخت در سال 93، 3 اردیبهشت ماه بود که برای چهار کارگردان صاحب نام از سوی سازمان سینمایی پروانه ساخت صادر کرد و نکته قابل توجه در اولین خروجی بهار 93 شورای پروانه ساخت، صدور پروانه برای «جزیره رنگین» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی خسرو سینایی بود تا این کارگردان پیشکسوت موقتا پروژه «قطار زمستانی» را کنار بگذارد و این کارگردان پیشکسوت که چهار سال در انتظار ساخت این فیلم با مشارکت لهستانی‌ها بود «جزیره رنگینش» را در بندرعباس جلوی دوربین ببرد.

اما از نکات قابل توجه دیگر پروانه‌ ساخت‌های بهار 93 تهیه‌کنندگی هدیه تهرانی برای «سایه‌ات را قاب می‌گیرم» به کارگردانی ابراهیم شیبانی بود تا ستاره سینمای ایران در دهه 80 وجه دیگری از سینما را نیز تجربه کند.

همچنین صدور پروانه ساخت تا برای یک کارگردان اول نیز از نکات دیگر 14 پروانه ساختی بود که سازمان سینمایی برای فیلمسازان در بهار 93 صادر کرد و از بین این 14 فیلم نیز به گفته داریوش بابائیان تهیه‌کننده فیلم تنها تولید «تصویرم در آینه نیست» به کارگردانی رضا خاکی منتفی شده است.

در مجموع در طی 8 ماه شورای پروانه ساخت در دولت تدبیر و امید برای 85 کارگردان پروانه ساخت صادر کرده است.

 

فهرست کامل پروانه ساخت‌های بهار 93 به شرح زیر است.

 

چهارشنبه 3اردیبهشت

«یک داستان اخلاقی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمد علی سجادی

«آسمان آبی مادرم» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علی قوی تن

«جزیره رنگین» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی خسرو سینایی

«رویای من برزیل» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمدحسین لطیفی

 

چهارشنبه 10 اردیبهشت

«سایه ات را قاب می‌گیرم» نوشته علیرضا معتمدی به تهیه کنندگی هدیه تهرانی و به کارگردانی ابراهیم شیبانی

«تصویرم در آینه نیست» نوشته مهرنوش عبدی به تهیه‌کنندگی داریوش بابائیان و به کارگردانی محمدرضا خاکی

«مبارک» نوشته بهروز واثقی ،به تهیه کنندگی علی نجفی امامی و به کارگردانی محمدرضا نجفی

«مذاکرات مستقیم آقای عبدی» نوشته علی شاه حاتمی به تهیه کنندگی جلال چاوشیان و به کارگرانی علی شاه حاتمی

 

چهارشنبه 17 اردیبهشت

«خاطرات شمال» نوشته علیرضا محمودی،به تهیه کنندگی محسن مسافر چی و به کارگردانی هوشنگ درویش پور

«مجانی» به نویسندگی ،تهیه کنندگی و کارگردانی محسن محسنی نسب

«شانس،عشق،تصادف» نوشته پیمان حمیدی، به تهیه کنندگی حسین فرحبخش  و به کارگرانی آرش معیریان

 

شنبه 31 خرداد

«مشرف به کوچه بی نام» به نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی هاتف علیمردانی،

«سرقت مردان خاکستری» به نویسندگی و کارگردانی امیر شهاب رضویان و تهیه کنندگی ناهید دل آگاه

«سایه» به نویسندگی سیروس رنجبر و کارگردانی مسعود نوابی و تهیه کنندگی بهنام شهیدی

براساس این گزارش، جمال شورجه، مجید رضابالا، حسین کرمی، اکبر نبوی، محمدباقر قهرمانی، همایون اسعدیان و منوچهر شاهسواری 7 عضو شورای پروانه ساخت هستند که در مدیریت حجت‌الله ایوبی به فیلم‌نامه‌ها پروانه ساخت می‌دهند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها