أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۳۲۳۲
زمان انتشار: ۰۹:۳۲     ۲۴ مهر ۱۳۹۰
خبرنگار افتخاری ما در دمشق پایتخت سوریه خبر داد که دانشگاه حضرت رقیه سلام الله علیها در دمشق تأسیس شد.
خبرنگار افتخاری ما در دمشق پایتخت سوریه خبر داد که دانشگاه حضرت رقیه سلام الله علیها در دمشق تأسیس شد.

به گزارش شیعه آنلاین وی در ادامه افزود: این دانشگاه زیر نظر «آموزشگاه علوم دینی و زبان عربی و پژوهش های اسلامی شام» فعالیت خود را آغاز کرد.

خبرنگار ما در ادامه گفت: دانشگاه حضرت رقیه سلام الله علیها بر اساس قانون تصویب شده در پارلمان سوریه به شماره 48 در تاریخ 2011/4/4 میلادی تأسیس و سال تحصیلی 2011 - 2012 از هفته گذشته آغاز شد.

خبرنگار افتخاری ما افزود: این دانشگاه در حال حاضر سه رشته اصلی شریعت اسلامی (شریعت، حقوق، اقتصاد)، اصول دین (عقیده، فلسفه)، زبان عربی و پژوهش های اسلامی (زبان عربی، تربیت اسلامی، رسانه) را دارد.

وی در پایان گفت: ساختمان این دانشگاه در جوار حرم حضرت رقیه سلام الله علیها قرار دارد و بودجه اولیه آن نیز از آستان مبارک ایشان تأمین شد و تمام دروس بر اساس فقه جعفری اثنی عشری تدریس می شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها