کد خبر: ۲۳۳۵۷۲
زمان انتشار: ۱۲:۳۴     ۱۰ تير ۱۳۹۳
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه به سابقه یکی از حامیان امروز آیت الله هاشمی رفسنجانی پرداخته و گفت : شیخ قدرت علیخانی که امروز از اصحاب و یاران هاشمی است آن زمان رئیس کمیته ها در قزوین شد و در طول مسئولیت با خانواده شهدا و بخصوص پدران شهدا برخوردهای بدی صورت گرفت به عنوان نمونه شهید کریم اصغری که در کربلای ۵ شهید شد با پدر این شهید می توانید مصاحبه کنید این شهید را بردند در کمیته ده شب به عنوان منافق مورد ضرب و شتم قرار دادند ، این شهید به ما می گفت«شب که می خواستم نماز شب بخوانم کمیته ای گفت شما منافقید و چرا نماز می خوانید؟! گفتم من رزمنده ام تازه از جبهه آمده بودم که دستگیر شدم ! کمیته ای هم ناراحت شد و گفت به ما گفتند منافقی» مادر شهید می گفت من اگر از صدام بگذرم از این طیف نمی گذرم .
به گزارش پایگاه 598 به نقل از نماینده، حجت الاسلام والمسلمین سید مرتضی حسینی نماینده مردم قزوین ، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون فرهنگی میهمان نماینده بود . انتظار داشتیم که عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از مسائل سیاسی روز سخن بگوید و از این منظر پلی به فرهنگ زده و به نقد برنامه های دولت بپردازد ولی ایشان با زیرکی خاص به جای شروع از مسائل روز و حاشیه ای به ریشه ها پرداخت و از گذشته مدعیان سخن گفت و از این که مدعیان امروز اعتدال و اصلاحات دروغ می گویند و گذشته آنان با امروزشان زمین تا آسمان فرق دارد ...

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در مصاحبه ای که با او داشتیم ناقل غیرمستقیم نبود . او به نقل از دیگران سخن نمی گفت بلکه خاطرات خود و دیده هایش را روایت می کرد . از او قول گرفتیم که وقت مفصل دیگری به ما بدهند که بتوانیم خاطرات گرانب های ایشان را که بی شک برگی از تاریخ معاصر کشورمان است ورق بزنیم ... این مصاحبه خواندنی را از دست ندهید ...

چگونه وارد دنیای سیاست شدم ؟!

نماینده مردم قزوین و آبیک در گفت و گو با نماینده ضمن اشاره به جریان های سیاسی روز کشور به گذشته این جریانات پرداخته و گفت : از سال ۱۳۵۳ وارد حوزه علمیه شدم و به تحصیلات حوزوی پرداختم در آن دوره استادی داشتم به نام آیت‌الله موسوی شالی که از منتقدان شریعتی بود و به تبعیت از ایشان ما نیز با شریعتی میانه ای نداشتیم .

وی ادامه داد : از این جا اختلافات ما با برخی جریان های فکری از جمله اشخاصی چون موسوی خوئینی ها که اسلام شناسی شریعتی را تدریس می کرد آغاز شد .

طرفداران موسوی خوئینی ها در مسجد شیخ الاسلام به شهید مطهری توهین کردند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود : چند روز پیش در مجلس به علی مطهری گفتم سال ۵۵ شهید آیت الله مطهری به قزوین آمد تا در مدرسه شیخ الاسلام سخنرانی کند طرفداران همین موسوی خوئینی ها و منافقین و مجاهدین خلق و فرقانی ها با حمله به ایشان هر چه توانستند به استاد فحش دادند و گفتند این چه حرف هایی است که میزنی ؟ دیگر دوره این حرف ها گذشته و زمان، زمان مبارزه است ولی استاد شهید پاسخ داد وظیفه من این است و باید بگویم .

حجت الاسلام حسینی در ادامه گفت : علی مطهری در پاسخ گفت "این ها تغییر کرده اند" ولی به نظر من بهتر که نشده اند، بدتر شده اند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه به حرمت شکنی های این جریان علیه علمای بزرگ پرداخته و گفت : این جریان فکری آن زمان برخی علمای قزوین را مورد بی حرمتی قرار دادند، علمای بزرگی چون آیت الله مظفری آقای اشکوری که الان نماینده سید کاظم حائری است در نجف، این ها جزو علما بودند و مورد بی حرمتی قرار گرفتند.

توهین موسوی خوئینی ها به شهید بهشتی و حزب جمهوری اسلامی

نماینده قزوین و آبیک در ادامه گفت : جریاناتی اتفاق افتاده که امروز مشخص شده این ها دروغ می گویند مثلا بر سر موضوع حزب جمهوری اسلامی و ماجرای رد صلاحیت جلال الدین فارسی در انتخابات نخستین دوره ریاست جمهوری، من صبح زود با آیت الله شالی رفتیم خانه موسوی خوئینی ها که از طرف امام مامور بررسی صلاحیت ها شده بود. به ایشان گفتیم جلال خوب است یا بنی صدر ؟ موسوی خوئینی ها گفت جلال را رد کردم. ایشان را به عنوان افغانی رد کردم و شروع کرد علیه شهید بهشتی و حزب جمهوری اسلامی توهین کردن که این ها مغرور و متکبر هستند و در اسلام اصلا حزب نداریم و یک حزب وجود دارد و آن هم حزب الله.

حجت الاسلام حسینی گفت : خوئینی ها جلال الدین فارسی را به خاطر ارتباط با حزب جمهوری اسلامی و نیز شهید بهشتی رد کرد .

برخورد بد دوستان موسوی خوئینی ها و شیخ قدرت علیخانی با خانواده شهدا

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه به سابقه یکی از حامیان امروز آیت الله هاشمی رفسنجانی پرداخته و گفت : شیخ قدرت علیخانی که امروز از اصحاب و یاران هاشمی است آن زمان رئیس کمیته ها در قزوین شد و در طول مسئولیت با خانواده شهدا و بخصوص پدران شهدا برخوردهای بدی صورت گرفت به عنوان نمونه شهید کریم اصغری که در کربلای ۵ شهید شد با پدر این شهید می توانید مصاحبه کنید این شهید را بردند در کمیته ده شب به عنوان منافق مورد ضرب و شتم قرار دادند ، این شهید به ما می گفت«شب که می خواستم نماز شب بخوانم کمیته ای گفت شما منافقید و چرا نماز می خوانید؟! گفتم من رزمنده ام تازه از جبهه آمده بودم که دستگیر شدم ! کمیته ای هم ناراحت شد و گفت به ما گفتند منافقی» مادر شهید می گفت من اگر از صدام بگذرم از این طیف نمی گذرم .

ماجرای دستگیری ۱۵ پدر شهید توسط جریان خوئینی ها

نماینده قزوین و آبیک افزود : ۱۵ پدر شهید را گرفتند بردند زندان ، حاج محمد علی چگینی یک پیرمرد ۸۰ ساله و هنوز زنده است ... همین آقای قوامی که امام جماعت متحصنین مجلس ششم بود، حکم داد این ها را به عنوان مارکسیست دستگیر کردند. حاج محمد علی چگینی آن قدر سجده کرده بود که پیشانیش پینه بسته بود . می گفت از پیشانی من بفهمید من مارکسیست نیستم و در نهایت آن قدر پیگیری کردند که قوامی را از قضاوت برکنار کردند.

وی در ادامه به ذکر خاطره ای در این رابطه پرداخته و گفت : زمانی که پدران شهدا را دستگیر کردند با حاج آقای شالی رفتیم پیش موسوی خوئینی ها و پدر دو شهید را با خودمان بردیم. سر این پدر شهید را در زندان تراشیده بودند این پدر شهید پرسید که جرم من چه بوده که این شیخ قدرت مرا گرفته و زندانی کرده؟ موسوی خوئینی ها به جای این که بگوید بررسی می کنیم گفت شما خطی علیه ما هستید و هر کسی علیه خط ما باشد با او برخورد می کنیم .

حجت الاسلام حسینی افزود : پدر شهید در پاسخ موسوی خوئینی ها گفت ما خط و خطوط نمی شناسیم فقط می دانیم و شما به ما یاد دادید که یک پل صراطی هست سر پل صراط جلوی شما را خواهم گرفت .

اخراج از آموزش و پرورش به خاطر مطالعه روزنامه رسالت!

این نماینده مجلس در ادامه به ذکر خاطره ای دیگر پرداخت و گفت : داماد ما که از دوستان آقای مظفر وزیر اسبق آموزش و پرورش بود در برهه ای به ریاست آموزش و پرورش منطقه ۱۵ تهران منصوب شد ، تنها به این دلیل که سر کار روزنامه رسالت خوانده بود از کار برکنار شد و به او گفتند جریان نمی پذیرد که شما در اداره روزنامه رسالت بخوانید !

دروغ می گویند ...

وی با ذکر این خاطرات نتیجه گرفت : این که امروز می گویند حزب، روزنامه و ...دروغ می گویند این ها برای رسیدن به حاکمیت است اگر به حاکمیت رسیدند همه این ها را کنار می گذارند و دیکتاتور می شوند.

حجت الاسلام حسینی همچنین گفت : یکی از کارهای ما این است که ما باید گذشته این ها را بررسی کنیم و نشان دهیم که این ها دروغ می گویند این ها یک گذشته ای دارند که با امروز آن ها زمین تا آسمان فرق دارد .

عملکرد موفق دولت در عرصه بهداشت و درمان و ناموفق در عرصه فرهنگ و اقتصاد

نماینده مردم قزوین و آبیک در ادامه و در پاسخ به سوالی در زمینه عملکرد دولت یازدهم در یک سال گذشته گفت : در بخش بهداشت دولت موفق عمل می کند آثار این موفقیت هم در جامعه قابل مشاهده است چون ما نمایندگان با مشکلات مردم روبرو هستیم لذا آقای دکتر هاشمی موفق عمل کرده است و در بخش بهداشت اوضاع بهتر هم می شود .

وی افزود : ولی در مسائل اقتصادی مردم می بینند که نه تنها چیزی ارزان نشده بلکه گران نیز شده است این که می گویند تورم پائین آمده درست نیست و مردم با خرید گوشت ، برنج و تخم مرغ می بینند که آیا این ادعا صحت دارد یا نه ؟!

حجت الاسلام حسینی در باره عملکرد فرهنگی دولت نیز گفت : در بخش فرهنگ حرف هایی که امروز آقای روحانی می زند حرف های روشنفکران است و رئیس جمهور به عنوان روحانی نباید این حرف ها را بزند. این حرف ها با مبانی فکری که رئیس جمهور در حوزه خوانده است مغایرت دارد به عنوان نمونه آقای روحانی می گوید کتاب خوب و بد را مردم تشخیص می دهند کتاب خوب را می خوانند و کتاب بد را منزوی می کنند آقای روحانی در فقه خوانده و در مکاسب محرمه از مبانی است که کتب ضاله خرید و فروشش حرام است وقتی خرید و فروش کتب ضاله حرام است چاپ این کتاب ها درست است؟ فتوای امام است که فروش کاغذ به این ها حرام است .

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین گفت : در مجلس گفتم آیا جایز است به بهانه این که مردم جنس خوب را از بد تشخیص می دهند مواد مخدر را آزاد کنیم؟

نماینده قزوین و آبیک در ادامه به موضوع هنر مند ارزشی و غیر ارزشبی پرداخت و گفت : هر انسان ساده ای می فهمد که ما هنرمند ارزشی و غیر ارزشی داریم. احتمالا آقای روحانی حس می کند که در میان متدینین جامعه جای پا ندارد و می خواهد برای انتخابات های آتی برنامه ریزی کند در نتیجه حرف های مورد پسند روشنفکران غرب زده را بر زبان می راند تا مثل خاتمی آرای این طیف را به خود جلب کند. به نظر من روحانی باطنا به این حرف ها اعتقادی ندارد و برای جذب کردن این جریان از این سخن ها می گوید .

وی افزود : روحانی یک گذشته ای دارد که نباید این حرف ها را بزند روحانی حرف های اپوزیسیون را می زند تا جریان ضد انقلاب را همراه خود داشته باشد .

برنامه ششم و جایگاه فرهنگ در این برنامه

حجت الاسلام سید مرتضی حسینی در باره برنامه ششم و جایگاه فرهنگ در این برنامه نیز گفت : قرار شد یک جمعی از وزارت ارشاد ، صدا و سیما ، سازمان تبلیغات اسلامی و کمیسیون فرهنگ بنشینند و برای این موضوع برنامه ریزی کنند ، قرار است به زودی برای مقوله فرهنگ در برنامه ششم یک جلسه ای داشته باشند آن جا مشخص خواهد شد چالش های دولت و مجلس در چه بخش هایی است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود : من حس می کنم می خواهند کش بدهند تا دوره این مجلس تمام شود تا در دوره بعدی و در صورتی که مجلس همراه و باب طبعی بر سر کار آمد به مقصدشان برسند.

چرا نباید نگران باشیم ؟!

حجت الاسلام حسینی در مورد پرونده هسته ای نیز اظهار داشت : نگرانی هست مگر می شود نگران نبود ؟ مگر می شود یک انسان سیاسی نگران نباشد ؟

وی ادامه داد : ما باید نگران باشیم که آمریکا ما را فریب ندهد مگر در همین قصه کاخ سعد آباد خاتمی نگفت ما را فریب دادند؟ ما چرا نباید نگران باشیم ؟ ما اگر به وزارت خارجه می گوئیم فریب نخورید یعنی ما موافق مذاکرات نیستیم ؟ ما موافق هستیم با شرط این که فریب نخورید .

نماینده مردم قزوین ، البرز و آبیک افزود : ما معتقدیم مسائل اقتصادی با این چیزها حل نمی شود کنگره آمریکا می گوید تحریم ها به خاطر موضوع هسته ای نیست و مسائل فراوانی چون فلسطین ، سوریه ، لبنان ، موشک های بالستیک و ...وجود دارد ، گفتند اگر روحانی با اوباما صحبت کند همه مشکلات حل می شود روحانی با اوباما مذاکره کرد و جز ننگ هیچ چیزی عاید ما نشد .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها