امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۲۳۳۹۰۰
زمان انتشار: ۱۴:۳۲     ۱۱ تير ۱۳۹۳
بررسی‌های آزمایشگاهی جزئیات جدیدی از رخدادهای پشت پرده ترور رفیق حریری را نشان می‌دهد و این جزئیات حکایت از این دارد که عامل این ترور لبنانی نبوده است.

به گزارش 598،  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نوشته روزنامه لبنانی السفیر، در جلسات دادگاه ترور رفیق حریری، نخست وزیر پیشین لبنان، دکتر فواد حسین ایوب از طریق ویدیو کنفرانس به عنوان پزشک قانونی متخصص در شناسایی هویت انسان‌ها سخنانی در خصوص عامل ترور رفیق حریری ایراد کرد.

بررسی‌های وی نشان از وجود تکه‌های بدن در صحنه انفجار دارد که صاحب آن مشخص نیست و در جریان بررسی‌ها دندان عامل انتحاری احتمالی پیدا شده است.

ایوب عنوان داشت: ما به صحنه جرم رفتیم و در بیمارستان دانشگاه آمریکایی تعداد زیادی جسد وجود داشت که ما نمی‌توانیم صاحبان آن‌ها را تشخیص دهیم اما دو جسد هستند که از طریق بررسی‌های دقیق بصری توانستیم آن‌ها را شناسایی کنیم. بعد به ما اجازه داده شد تا نمونه‌هایی را از مکان انفجار برداریم اما اجازه نزدیک شدن به محل انفجار یا حفره ایجاد شده بر اثر این انفجار به ما داده نشد.

وی در خصوص احتمال‌های قابل پیش‌بینی پس از بررسی این نمونه‌های انسانی گفت: انفجارها بسیار قوی بوده و باعث شده است که جسد عامل انتحاری به تکه‌های کوچک تقسیم شود اما در سال 2005 به من اطلاع داده شد که یک دندان در صحنه جرم وجود دارد. این دندان به آزمایشگاه انتقال داده شد و من پس از حضور در آزمایشگاه بررسی‌هایی را برای تعیین عمر صاحب این دندان انجام دادم و پس از بررسی‌ها مشخص شد که صاحب این دندان همان صاحب تکه‌های جسد ناشناس است.

ایوب خاطرنشان کرد، بررسی ها نشان داد که این عامل انتحاری فرضی لبنانی نیست و عمر وی بیشتر از 25 سال نیست. علم از سال 2005 تاکنون پیشرفت کرده و ما اکنون می‌توانیم اصالت جغرافیایی صاحب این دندان را نیز تعیین کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها