کد خبر: ۲۳۴۲۰
زمان انتشار: ۱۳:۲۲     ۲۵ مهر ۱۳۹۰
عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه:
عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه گفت: نشان دادن چشم‌انداز و آینده روشن حوزه‌های علمیه مهم‌ترین برکت سفر مقام معظم رهبری است.
به گزارش سرویس حوزه و مراجع 598 حجت‌الاسلام محسن غرویان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با اشاره به فرارسیدن 27 مهر ماه سالروز سفر مقام معظم رهبری به قم اظهار داشت: ایشان رهنمودها و خط مشی تحولات در حوزه مانند ضرورت فلسفه، کلام و مسائل عقلی، پاسخگویی به شبهات کلامی و فکری جدید و مدیریت تحول را تبیین کردند.

وی با بیان اینکه مسئولان حوزه باید رهنمودهای مقام معظم رهبری را اجرایی کنند، گفت: تاکنون در زمینه تحقق منویات ایشان جلسات و نشست‌هایی برگزار و طرح‌هایی مصوب شده و دستاوردهای این نشست‌ها به تدریج اجرایی و پیاده می‌شود.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه خاطرنشان کرد: این توقع از حوزویان، طلاب و فضلاست که فعالیت‌ها را با سرعت بیشتری انجام دهند چراکه تحولات جهانی و شرایط زمان و مکان اقتضا می‌کند که ما به سرعت فعالیت‌ها را پیش ببریم.

وی ادامه داد: اکنون برگزاری کرسی‌های نظریه‌پردازی ضروری است و مقام معظم رهبری بر این نکته تاکید داشتند.

غرویان نشان دادن چشم‌انداز و آینده روشن حوزه‌های علمیه را مهم‌ترین برکت سفر مقام معظم رهبری ذکر و تصریح کرد: مقام معظم رهبری به عنوان رهبر نظام و شخصیت اول مملکت خط مشی آینده را به حوزه علمیه نشان دادند و راه را برای برخی از تحولات به صورت روشن تبیین کردند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه اسلامی‌سازی علوم انسانی گفت: برخی از موسسات از گذشته بحث‌های علوم انسانی را پیگیری می‌کردند ولی مقام معظم رهبری در نظر داشتند که در کل، حوزه باید بحث‌های علوم انسانی را جدی بگیرد ولی این امر تحقق خارجی و عینی پیدا نکرده است.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه یادآور شد: باید در حوزه در پی اجرایی کردن فرمایشات مقام معظم رهبری دانشکده‌هایی در حوزه مخصوص دین و جامعه‌شناسی، دین و سیاست و دین و حقوق راه‌اندازی شود و مرکز تخصصی در هر یک از این دانشکده‌ها وجود داشته باشد تا آنچه مدنظر مقام معظم رهبری بوده محقق شود.

وی عنوان کرد: در طول سال گذشته بیشتر بحث‌ها درباره اهمیت علوم انسانی اسلامی بوده و جلساتی جامعه مدرسین برگزار کردند تا ذهنیت استادان و فضلا را بر روی مبحث علوم انسانی اسلامی متمرکز کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها