يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۳۴۴۱۷
زمان انتشار: ۱۲:۵۶     ۱۵ تير ۱۳۹۳
عضو شورای فرهنگی ـ اجتماعی زنان با بیان اینکه سیاست‌های کاهش جمعیت از استراتژی‌های رژیم صهیونیستی برای کاهش جمعیت شیعه بود، گفت: اگر روند فعلی جایگزینی جمعیت ادامه پیدا کند، ایران در ۸۰ سال آینده ۳۱ میلیون نفر جمعیت خواهد داشت.

به گزارش پایگاه 598، فرشته روح افزا در گفت و گو با خبرنگار جامعه فارس در خصوص علل رسیدن به مرز بحران جمعیتی در کشور گفت: در رابطه با اینکه چه عواملی دست به دست هم داد تا این اتفاقات ناگوار در کشور ما رقم بخورد، باید به طور خلاصه گفت یکی از طرح های مهم صهیونیست‌ها برای تضعیف مسلمانان، کنترل جمعیت است.

وی ادامه داد: این موضوع که قبل از انقلاب اسلامی توسط رژیم منفور پهلوی اجرا می‌شد، با تبلیغات گسترده‌ای از قبیل «2 تا بچه کافیه، خوشبختی= فرزند کمتر، فرزند کمتر زندگی بهتر» و نوشتن سلسله مقالاتی در راستای منافع کم فرزندی و زیان‌های فرزند زیاد، انجام می‌شد.

این کارشناس مسائل زنان تصریح کرد: هدف صهیونیست‌ها، تضعیف کانون تشیعی بود که می‌توانست برای آنها دردسرساز شود. با وقوع انقلاب اسلامی و متلاشی شدن رژیم پهلوی، همه شعارها از جمله این شعار زیر سؤال رفت و مردم به آن بی اعتنایی کردند. در نتیجه رشد جمعیت روند مثبتی به خود گرفت و بنابر آمارهای رسمی، به بالاتر از 3 درصد رسید، ولی دیری نپایید که همان سیاست کنترل جمعیت،  توانست تأثیر پایدارتری بر باورهای مردم در این زمینه بگذارد و به یک باور عمومی تبدیل شود.

این عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان بیان داشت: از سوی دیگر، در این شرایط به رغم این که جمعیت فعلی کار، محصول همان دوران افزایش نرخ جمعیت است، نیروی کار در کشور پاسخگوی همه نیازهای جامعه نیست و هیچ بعید نیست در آینده ای نه چندان دور که نتایج تبلیغات استراتژی رشد منفی به بار بنشیند و در نتیجه چرخ اقتصاد کشور بر نیروی کار خارجی متوقف خواهد شد.

روح افزا تصریح کرد: در این هنگام است که باید در انتظار آثار نامطلوب فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی آن باشیم؛ آثاری که به این سادگی نمی‌توان آن‌ها را جبران کرد.

وی افزود: عجیب اینکه در دوران پس از جنگ تحمیلی که هر کشوری به فکر جبران کمبود نیروهای از دست رفته اش است، تبلیغات دامنه دار و وسیعی با عنوان فرزند کمتر زندگی بهتر در سراسر کشور خودنمایی می‌کرد و با همکاری سازمان ملل، مراکز وازکتومی رایگان برای مردان و زنان تأسیس شد.

روح افزا ادامه داد: مرحوم علامه سید محمد حسین تهرانی به خوبی در کتاب خود به این نکته اشاره می‌کند که در دوران جنگ تحمیلی که استکبار، حتی از واردات نخ بخیه برای مجروحان جلوگیری می‌کرد، یونسکو آمپول‌های عقیم شدن مردان را که نرخ آن روز آن‌ها 20 هزار تومان بود، رایگان در اختیار دولت ایران قرار می‌داد.

وی اظهار داشت: مرحوم علامه تهرانی که آن روزها علم مخالفت را برداشته بود، به شدت بایکوت و متهم به عدم شناخت شرایط روز و عقب بردن کشور شد، این در حالی بود که امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری هیچ گاه از سیاست های کنترل جمعیت، دفاع نکرده، بلکه به عکس دیدگاه های خود را نسبت به طرفداری از کثرت جمعیت اعلام کرده‌اند.

این کارشناس امور زنان افزود: در حال حاضر  متوسط نرخ رشد در جهان که برای جلوگیری از منفی شدن طراز جمعیت 2.1 است که این آمار در ایران به گفته برخی به 1.8 درصد و برخی دیگر به پایین تر از حتی  1.3 درصدی نیز رسیده  است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس سناریو رشد پایین جمعیتی که سازمان ملل متحد در سال 2010 منتشر کرده است اگر ایران به همین صورت به ادامه جایگزینی جمعیتی بپردازد و برنامه ای برای تعادل آن نداشته باشد در 80 سال آینده جمعیت 31 میلیونی را تجربه خواهد کرد که 47 درصد آن را افراد سالمند بالای 60 سال را در برمی گیرند و این درحالی است که در خاورمیانه، کشورهای عربستان و قطر دارای بیشترین رشد جمعیتی در میان سایر کشورهای منطقه هستند.

روح افزا تصریح کرد: به هر صورت روند فعلی جایگزینی جمعیتی در کشور به هیچ عنوان - با تاکید باید گفت - به هیچ عنوان راضی کننده و منطقی نیست و باید دولت از بسته‌های تشویقی خود در این زمینه استفاده کند؛ هر چند در نگاه کلان تر تنها استفاده از مشوق‌ها نمی توانند کار ساز باشند و باید مدیران اجرایی با همت و کار بیشتری زمینه‌های رفاهی، اجتماعی، اقتصادی و ...  را در سراسر کشور به وجود آورند تا دیگر بهانه‌ای از سوی خانوارها برای کنترل درونی موالید وجود نداشته باشد، در آخر باید این نکته را گوش زد کرد که اگر روال برهمین منوال پیش رود باید تبعات سنگین اقتصادی،سیاسی،نظامی و امنیتی را در دراز مدت تمام ملت ایران بپردازند.

وی ادامه داد: اهمیت و ضرورت موضوع «افزایش جمعیت» از آن جهت است که امروزه بر کسی پوشیده نیست که جمعیت هر کشور به‏ عنوان یکى از مهم‏ترین مؤلفه‏‌هاى استراتژیک هر کشور به‏ شمار می‌رود. احمدزاده ادامه داد: همان‏گونه ‏که منابع زیرزمینى، منابع تکنولوژیکى، منابع تجهیزات نظامى، منابع قدرت سرزمین، منابع رو زمینى یک کشور از پارامترهاى قدرت ملى آن کشور محسوب می‌شوند، در تئوری‌هاى قدرت، «منابع انسانى» نیز یکى از مؤلفه ‏هاى قدرت ملى است. مسأله «جمعیت» تابع «منابع انسانى» هر کشور است.

عضو شورای فرهنگی زنان تصریح کرد: روند کنونى افزایش جمعیت ایران نشان می‌‏دهد متوسط سن جمعیت کشور در 34 سال آینده به سمت 60 سال نیل خواهد کرد و این موضوعى است که قدرت ملى را در نسبت با آن‏چه که در اسناد بالادستى نظام اسلامى هدف‏گذارى شده است، دچار خدشه می‌سازد.

روح افزا گفت: بنابراین اگر به این مسأله پاسخ مناسب داده نشود، در آینده‌‏اى نه چندان دور، تحدید جمعیت براى کشور ما تبدیل به تهدید پیرى جمعیت و مرگ نسل ایرانى خواهد شد. مقام معظم رهبرى به کرات در بیانات خویش به روشنى این مسأله را بیان کرده و ضرورت توجه مبرم به آن‏را گوشزد کردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها