أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۳۴۵۴۶
زمان انتشار: ۱۱:۴۶     ۱۶ تير ۱۳۹۳
یک کارشناس مسائل فرهنگی و اجتماعی اظهار داشت: عملکرد فرهنگی در کشور را نمی توان سیاسی ارزیابی کرد و حوزه فرهنگ را نباید با خط کش سیاسی بررسی کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایرنا، وحید جلیلی عصر یکشنبه در جلسه انصار حزب الله در پاسخ به این پرسش که عملکرد فرهنگی دولت یازدهم و رسانه ملی را چطور ارزیابی می کنید گفت: نمی شود فرهنگ را سیاسی بررسی کرد.

وی ادامه داد: نگاه به عملکرد دولت های قبل نشان می دهد عملکرد فرهنگی آنها تفاوتی نداشته است و حتی در زمان وزارت صفار هرندی نیز عملکردش با عملکردهای قبل و بعد تفاوت نداشته است.

این کارشناس مسائل فرهنگی خاطرنشان کرد: فرهنگ فقط مختص دولت نیست بلکه به سایر ارگان ها همچون صدا و سیما، شهرداری و سازمان تبلیغات نیز مرتبط می شود.

جلیلی افزود: یکسری آسیب های مشترک مجموعه مدیریت فرهنگی کشور را ضعیف کرده است و اگر می خواهیم فرهنگ را به دور از خط کش سیاسی بررسی کنیم باید همه جریان های مرتبط را مورد تبیین و نقد قرار دهیم.

این کارشناس مسائل فرهنگی در ادامه به موضوع امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: متاسفانه توجه نسبت به منکرها بیشتر از معروف ها است و این رویکرد باید مورد بررسی قرار گیرد.

جلیلی امر به معروف را واجب فراموش شده عنوان کرد و گفت: امر به معروف یکی از رویکردهایی است که باید مورد اهتمام ویژه قرار گیرد.

وی ادامه داد: امر به معروف مهجور مانده است و باید امر به امر به معروف کنیم.

این کارشناس مسائل سیاسی و فرهنگی یادآور شد: امر به معروف یکی از واجباتی بود که امام خمینی (ره) از سال ۴۲ و در نهضت خود به آن توجه داشت و رهبر معظم انقلاب نیز همیشه به آن اهتمام می کند.

جلیلی تصریح کرد: معروف های بسیاری داریم که باید امر به آنها صورت گیرد و امر به معروف باعث شکوفایی و پیشرفت خواهد شد.

وی همچنین بر مقابله با جنگ نرم تاکید کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم ترفندهای پیچیده جنگ نرم را شناسایی کنیم و آن را از بین ببریم.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها