أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۲۳۵۲۸۴
زمان انتشار: ۱۴:۵۳     ۱۹ تير ۱۳۹۳
يك متخصص تغذيه با بيان اينكه چربي نهفته در بال و گردن مرغ براي انسان و به خصوص زنان خطرناك است، گفت: مرداني كه با اين چربي چاق مي‌شوند بدنشان تغيير فرم داده و شبيه زنان مي‌شوند.
به گزارش پایگاه 598، سيدضياءالدين مظهري خوردن گردن و بال مرغ را براي زنان ممنوع اعلام كرد و اظهار داشت: پوست مرغ آلودگي‌هاي محيطي خيلي زيادي را مي‌تواند منتقل كند. چربي‌هاي اشباع‌شده‌اي كه دارد، مي‌تواند ميزان كلسترول را بالا ببرد و به كبد آسيب برساند، اگر زندگي سالم مي‌خواهيد يا مي‌خواهيد خود را در برابر بسياري از بيمار‌ي‌ها بيمه كنيد بهتر است از خوردن چربي‌ حيواني در حد امكان پرهيز كنيد.

استاد دانشگاه علوم پزشكي تهران ادامه داد: حتي پوست ماهي هم مي‌تواند بسياري از آلودگي‌ها و بيماري‌ها را به مصرف‌كننده‌ منتقل كند. چاقي يك بيماري محسوب مي‌شود و مي‌تواند صدها بيماري را زمينه‌سازي كرده يا بيماري‌هاي موجود در بدن را تثبيت ‌كند. به گفته وي، كبد چرب مي‌تواند به سمت بيماري‌اي به نام استارتو هپاتايتيسم برود كه در 20درصد افرادي كه به اين بيماري مبتلا مي‌شوند موجب نارسايي كبدي مي‌شود كه اين بيماري بسيار خطرناك است و در نوع خودش مي‌تواند باعث مرگ‌ومير شود. وي در مورد فلسفه عدم‌مصرف بال و گردن گفت: دليلش اين است كه معمولاً مواد شيميايي و مواد سمي در چربي حل مي‌شوند و اصولاً بيماري‌هايي كه در حال حاضر در كشور ما خيلي گسترده هستند، بيماري‌هاي قلبي و عروقي ناشي از افزايش چربي خون يا افزايش چربي مي‌باشند كه از طريق چربي‌هاي حيواني منتقل مي‌شوند. اين متخصص تغذيه تأكيد كرد: در مورد مرغ توصيه مي‌شود، پوست مرغ مصرف نشود براي اينكه بيشتر اسيدهاي چرب اشباع‌شده يا چربي‌هايي كه مي‌تواند باعث افزايش وزن و افزايش كلسترول شود در پوست وجود دارد. اين چربي‌ها گاهي در داخل شكم و كناره‌هاي ران مرغ هم ديده مي‌شوند كه بايد حتماً جدا شوند.

مظهري در مورد دليل ممنوعيت مصرف بال و گردن مرغ براي خانم‌ها گفت: خانم‌ها وقتي كه به مرحله بلوغ مي‌رسند يك جهش پيدا مي‌كنند و يكي از تغييراتي كه در آنها علاوه بر افزايش طول قدشان ديده مي‌شود، تغييرات تركيبي بدنشان است، دختر خانم‌ها قبل از بلوغ از نظر ذخاير چربي بدنشان با پسرها، يكسان هستند ولي به محض اينكه به مرحله بلوغ مي‌رسند مقدار چربي انباشته شده بدن‌ آنها تا 30درصد افزايش پيدا مي‌كند و به اين دليل خانم‌ها نسبت به آقايان در معرض خطر شديدتري براي افزايش وزن و انباشتگي چربي قرار دارند. وي با بيان اينكه افزايش هورمون استروژن در مردان چاق موجب شباهت بدن آنها به بدن زنان مي‌شود، گفت: خانم‌هايي هم كه از اين طريق چاق مي‌شوند هورمون‌هاي‌شان دچار اختلال مي‌شوند و نسبت هورمون تستسترون در خونشان افزايش پيدا كرده و دچار مشكلاتي مثل رويش موهاي زائد روي صورت مي‌شوند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها