کد خبر: ۲۳۵۲۸۵
زمان انتشار: ۱۴:۵۵     ۱۹ تير ۱۳۹۳
سقط جنين قتل و مستوجب مجازات است
به گزارش پایگاه 598 به نقل از جوان، چندي پيش معاون رئيس‌جمهور در امور زنان و خانواده مطلبي را در خصوص سياست‌هاي افزايش جمعيت در صفحه فيس بوك شخصي خود منتشر كرد كه واكنش‌هايي را به دنبال داشت و به دنبال انتشار اين مطالب، آيت‌الله سبحاني از وي گلايه كرد.

شهيندخت مولاوردي چندي پيش در خصوص سياست‌هاي افزايش جمعيت مطلبي را در صفحه شخصي خود در فيس بوك منتشر كرد كه در آن با انتقاد به سياست‌هاي مربوط به سقط جنين آورده بود:

«اين واقعيت كه جمعيت جوان نياز و لازمه پيشرفت، توسعه، استقلال و امنيت كشور است بايد به يك باور عمومي تبديل شود و راه آن هم بگير و ببند و داغ و درفش نيست.»
  
 گلايه آيت‌الله سبحاني از اظهارات مولاوردي
اين اظهارات مولاوردي، گلايه آيت‌الله سبحاني را به دنبال داشت. در متن اين گلايه كه در يكي از خبرگزاري‌ها منتشر شده، آمده است: جرايمي كه مجلس براي سقط جنين در نظر گرفته بسيار خوب است چراكه اين كار قتل محسوب مي‌شود. رئيس مؤسسه امام صادق(ع) با اشاره به استدلال‌ معاون رئيس‌جمهور در اين خصوص، ابراز داشت: ايشان مي‌گويد با بگير و ببند، داغ و درفش نمي‌شود مشكل جمعيت را حل كرد بايد اين فرهنگ در جامعه نهادينه شود؛ اين جرايم موجب مي‌شود عده‌اي از پزشكان به صورت زير زميني سقط جنين انجام دهند. درست است كه بايد براي ارتقاي سطح فكري و فرهنگي مردم تلاش كنيم، اما از سويي ديگر براي متخلفان نيز بايد جرايمي در نظر گرفته شود؛ در همه جوامع براي جرايم، جريمه در نظر مي‌گيرند و نمي‌شود با كار تربيتي آنها را به راه آورد. حضرت آيت‌الله سبحاني افزود: مگر مي‌شود جرايم حمل، فروش و مصرف مواد مخدر، جرايم راهنمايي رانندگي و عدم پرداخت ماليات را برداشت و بگوييم اينها آزاد است و بگوييم بايد كاري كنيم كه مردم خودشان به سمت اين خلاف‌ها نروند.
 
  اطلاعيه معاونت امور زنان رياست جمهوري
به دنبال گلايه آيت‌الله سبحاني دفتر معاونت امور زنان رياست‌جمهوري اطلاعيه‌اي را منتشر كرد كه در آن آمده است: مطالبي كه در صفحه شخصي معاون رئيس‌جمهور در امور زنان و خانواده منتشر شده به دور از هرگونه تعرض درخصوص حكم قانوني سقط جنين و اظهار تندي نسبت به مجلس شوراي اسلامي بوده و در بخش ديگري از اين اطلاعيه آمده است: ضمن اداي احترام و ادب به محضر اين مرجع بزرگوار تقليد، جهت تنوير افكار عمومي متن كامل ديدگاه مورد اشاره را باز نشر مي‌نمايد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها