امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۲۳۵۳۰۱
زمان انتشار: ۱۸:۳۵     ۱۹ تير ۱۳۹۳
مایلی‌کهن
سرمربی پیشین تیم ملی کشورمان گفت: «در سال 1996 شبیه کار فان‌خال را انجام دادم و عابدزاده را جایگزین نکیسا کردم که این تعویض جواب داد اما هیچ اشاره‌ای به آن نمی‌شود.»
محمد مایلی‌کهن همچنان یکی از منتقدان اصلی کارلوس کی روش است و فکر می‌کند نتایجی که تیم ملی در جام جهانی به دست آورد، اصلا خوب نبود و هر کسی می‌توانست این نتایج را به دست بیاورد: «من از طریق آمار حرف می‌زنم. طبق آمار ایران تیم چهارم جدول گروهش شده که این نتیجه را هر فردی می‌توانست کسب کند حتی عباس آقا تدارکات تیم ملی. ما در پاس دادن، حفظ توپ و خیلی چیزهای دیگر مشکل داشتیم. در تمام آمارها آخرین تیم بودیم. با این شرایط حفظ کی روش معنا ندارد.»

 

مایلی‌کهن هم مثل خیلی از مربیان دیگر از نتیجه بازی آلمان و برزیل تعجب می‌کند و البته نظرسنجی برنامه‌ها را نوعی شرط بندی می‌داند و به آن ایراد می‌گیرد: «این نظرسنجی‌های فوتبالی که انجام می‌شود هم نوعی شرط‌بندی است و هیچ فرقی با شرط‌ بندی ندارد. شرط ‌بندی در فوتبال همیشه بوده و علاوه بر بازیکنان، مربیان هم در آن حضور دارند.»

 

یکی از نکات جالب جام جهانی هم کاری بود که فان‌خال انجام داد. این مربی باتجربه کاری کرد که هیچ وقت در جام جهانی سابقه نداشته. فان‌خال در دقیقه 120 دروازه‌بان تیمش را تعویض کرد و دروازه‌بانی را به زمین فرستاد که در گرفتن پنالتی تبحر بیشتری داشت. مایلی‌کهن با اشاره به اینکه خودش هم قبلا دست به چنین کاری زده، می‌گوید: «در سال 1996 شبیه کار فان‌خال را انجام دادم و عابدزاده را جایگزین نکیسا کردم که این تعویض جواب داد اما هیچ اشاره‌ای به آن نمی‌شود و حالا که فان‌خال این کار را کرده همه از او تعریف می‌کنند.»

 

اما شرایط این روزهای پرسپولیس و کند بودن روند یارگیری در این باشگاه یکی از مسائل مهم است که البته محمد مایلی‌کهن ترجیح می‌دهد در مورد این مساله صحبت نکند: «هیچ صحبتی در مورد پرسپولیس ندارم.»

 

شاید خیلی‌ها فکر کنند سکوت مایلی‌کهن در مورد پرسپولیس به خاطر این است که شنیده می‌شود قرار است به باشگاه راه آهن برود اما خود این مربی از چنین مساله‌ای خبر ندارد: «برای حضور در راه آهن هیچ صحبتی با من نشده و سر نخواستن ما دعواست.»

ایران ورزشی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها