أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۳۵۳۰۵
زمان انتشار: ۱۸:۴۹     ۱۹ تير ۱۳۹۳
بار روانی شماره های خاص در پرسپولیس باعث شده که شماره های 7 و 8 اسطوره ای سرخپوشان طلسم شوند.
سرویس ورزشی جام نیوز، بحث بایگانی‌ شدن بعضی از شماره پیراهن‌های بازیکنان از همان روزهایی که مطرح می‌شد یک بحث کاملا احساسی بود چون به هر حال آن شماره خاص نمی‌تواند بدون استفاده بماند اما همیشه پوشیدن این شماره‌ها برای بازیکنان جدید بار روحی – روانی زیادی داشته و حداقل در پرسپولیس که تا حدودی در طی این سال‌ها اینگونه بوده است.

 

وقتی بازیکنی پیراهن شماره 10 را که زمانی بر تن بازیکنانی مثل کلانی، باوی و البته علی دایی بوده را می‌پوشد هوادار انتظار دارد که در حد و اندازه‌های آنها باشد.

 

همینطور پیراهن شماره 2 که متعلق به مهدی مهدوی‌کیا بود یا شماره 6 کریم باقری و البته شماره 7 علی پروین و 8 علی کریمی همه و همه بار روانی ایجاد می‌کند و اگر آن بازیکن توانایی‌هایش را نداشته و صاحب آن پیراهن هم جایگاه خاصی میان هواداران داشته باشد کارش به مراتب سخت‌تر خواهد بود.

 

حمید علی‌عسگر از روزی که پیراهن شماره هفت که سال‌ها متعلق به علی پروین بود را بر تن کرده به قول خودش خوش‌یمن نبوده و تصمیم گرفته در فصل جدید همان شماره 26 سابق خود را بپوشد.

 

شاید بازیکنی مثل علی عسگر حق دارد چون به هر حال هواداران پرسپولیس و آنهایی که از گذشته تا حالا با این تیم زندگی کرده‌اند شماره هفت را اکثرا بر تن علی پروین یکی از بهترین‌های تاریخ فوتبال ایران و از اسطوره‌های پرسپولیس دیده‌اند و همه انتظار دارند که حمید علی‌عسگر هم بتواند حداقل نیمی از توانایی‌های پروین را ارائه دهد وقتی چنین نمی‌شود بازیکن هم به مشکل می‌خورد و به این نتیجه می‌رسد که شماره پیراهنش را عوض کند.

 

شماره هشت هم همین داستان را دارد. روزگاری مجتبی محرمی، مرتضی کرمانی و مهدی هاشمی‌نسب آن را بر تن می‌کردند و این اواخر هم به علی کریمی رسید. اما وقتی علی دایی آمد و شد سرمربی و کریمی هم در پازل تاکتیکی‌اش جایی نداشت بسیاری از هواداران پرسپولیس منتظر بودند که تکلیف شماره هشت چه می‌شود.

 

فصل گذشته که همین حرف‌ها بود کریمی در پاسخ اینطور گفت: «مگر پیراهن مارادونا در آرژانتین بایگانی شد؟ این حرف‌ها، حرف‌های حرفه‌ای نیست و همانطور که در سال‌های گذشته شماره هشت بر تن فوتبالیست‌های دیگر بود و بعد از آن افتخارش به من رسید الان هم به بازیکن دیگری می‌رسد.»

 

 اما این پیراهن در فصل گذشته برای مارکوسپانوویچ بود. این خارجی نه تنها هم‌سطح بقیه نبود بلکه بسیار پایین‌تر از انتظار ظاهر شد و فقط یک بازی 90 دقیقه‌ای به میدان رفت و پس از آن دیگر فرصت حضور در زمین را به دست نیاورد تا به نوعی این شماره بایگانی شود البته شاید سپانوویچ آن روز نمی‌دانست این شماره هشت قبل از او متعلق به علی کریمی بوده است.

 

اما امسال شماره هشت را به مهدی دغاغله بازیکن جدید پرسپولیس و یکی از خوب‌های ملوان بخصوص در نیم فصل لیگ گذشته داده‌اند. البته دغاغله قضیه‌اش با سپانوویچ خیلی فرق می‌کند او بازیکن قابلی است و پتانسیل فنی خوبی دارد اما حتما وقتی با پیراهن شماره هشت به زمین بیاید هواداران از او انتظار خواهند داشت.

 

او هنوز لیگ شروع نشده دچار کشیدگی عضله پا شده و باید 15-10 روزی اختصاصی تمرین کند. دغاغله چه بخواهد چه نخواهد این مساله وجود دارد و او باید خودش را با این شرایط وفق دهد.

 

شاید کسی از او انتظار نداشته باشد مثل کریمی تکنیکی، دریبل زن و... باشد اما این توقع وجود دارد که بازی‌های خوبی را از خود به نمایش بگذارد البته اینکه حمید علی‌عسگر نتوانسته با شماره هفت کنار بیاید حتما دغاغله هم با شماره هشت به مشکل می‌خورد اما از تجربه علی‌عسگر باید استفاده و خودش را از نظر روحی- روانی آماده کند. آخرین خبر اینکه دغاغله به جای شماره 8 شماره 22 را خواسته است.

 

البته اگر همانطور که اشاره شد اگر بازیکن توانایی‌های فنی‌اش را ارتقا دهد و طوری تمرین کند که همیشه آماده باشد آن وقت می‌تواند با ارائه بازی‌های دلچسب خاطرات قبلی همه شماره‌های خاص را در ذهن هواداران پاک کند.

ایران ورزشی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها