امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۲۳۵۳۲۰
زمان انتشار: ۱۴:۵۳     ۲۰ تير ۱۳۹۳
یک پزشک بیماری‌های داخلی گفت: افراد قلیان را با ممنوع کردن ترک نخواهند کرد، در صورتی امکان ترک قلیان وجود دارد که یک تفریح سالم برای افراد به عنوان جایگزین در نظر گرفته شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، یک پزشک بیماری‌های داخلی گفت: افراد قلیان را با ممنوع کردن ترک نخواهند کرد، در صورتی امکان ترک قلیان وجود دارد که یک تفریح سالم برای افراد به عنوان جایگزین در نظر گرفته شود.

دکترحسن صابری همدانی گفت: قلیان هم مانند همه مواد مخدر دیگر به دلیل دارا بودن توتون اعتیادآور است.

وی با تاکید بر اینکه مضرات قلیان بیشتر از سیگار است، اظهار کرد: لوله قلیان منبع میکروب است. سر قلیان هم حاوی مقدار زیادی میکروب است که این میکروب از طریق دهان به افراد منتقل می شود که سرطان زاست. به همین دلیل قلیان نسبت به سیگار ضرر بیشتری دارد.

دکتر صابری با اشاره بیماری هایی که به واسطه کشیدن قلیان ایجاد می شوند، اظهار کرد: احتمال ابتلا به بیماری های ریوی و عفونت های روده ای و بیماری های واگیردار همچون سل و همچنین بیماری های گوش و حلق و بینی در افرادی که قلیان می کشند زیاد است.

وی اظهار کرد: عوارض قلیان تنها برای افرادی که قلیان می کشند نیست، چرا که عوارض آن گریبان افرادی که قلیان نمی کشند اما در معرض دود آن قرار دارند را هم می گیرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها