أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۲۳۵۹۴۴
زمان انتشار: ۱۴:۳۹     ۲۳ تير ۱۳۹۳
کارگردان فیلم سینمایی «روزهای زندگی» گفت: این مستند نیازمند یک پختگی است که باید در تمام دستگاه‌ها باید وجود داشته باشد تا به این باور برسند که این مستند می‌تواند مفید باشد. اما...
به گزارش پایگاه 598، پرویز شیخ طادی، سینماگر و کارگردان سریال در دست تهیه «شهید تهرانی مقدم» در گفتگو با خبرنگار فرهنگی «خبرگزاری دانشجو» در خصوص نگارش این سریال گفت: آقای تاجبخش فنائیان سرپرستی شورای نویسندگان سریال شهید تهرانی مقدم را برعهده دارد اما هنوز زمان‌بندی مشخصی برای اتمام نگارش آن تعیین نشده است.


وی در رابطه با زمان کلید زدن این سریال اظهار داشت: هنوز زمان دقیقی برای کلید زدن کار مشخص نشده اما به طور تقریبی تا یک سال آینده و پس از نگارش متن، کار را کلید می‌زنیم. بودجه این سریال نیز از طرف معاونت فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و تلویزیون تأمین خواهد شد.


کارگردان فیلم تحسین شده «روزهای زندگی» در خصوص کار جدید خود در سینما گفت: در حال حاضر در سینما هیچ فرصتی برای ساختن کار استاندارد پیدا نکرده‌ام چون همه سلیقه‌ها از مدیران گرفته تا تهیه‌کنندگان و نویسندگان سقوط جمعی پیدا کرده که این حیرت‌انگیز است و مملکت تحمل ساخت یک کار استاندارد را ندارد.


وی افزود: داستان دو کار را آماده کرده‌ایم اما هیچ انگیزه‌ای برای ساخت آنها وجود ندارد. ما از دولت توقع چندانی نداریم زیرا از لحاظ بودجه وضعیت را می‌دانیم اما سازمان‌ها و نهادهایی در زمینه موضوعات خاصی مسئول هستند که کار خود را انجام نمی‌دهند. مثلا در دنیا فیلم‌های زیادی علیه ایرانی‌ها و منطقه می‌سازند و با فیلم‌های خود لشکرکشی و افکار عمومی را جلب می‌کنند. در واقع، دشمن زحمت می‌کشد اما ما کاری انجام نمی‌دهیم.


شیخ طادی در ادامه گفت: ما در دیپلماسی فرهنگی خود هیچ خط‌ مشی مشخصی نداریم و نمی‌دانیم می‌خواهیم چه کاری انجام دهیم. آیا می‌خواهیم با دعا و ذکر سینما را اداره کنیم؟ آیا هنرهایی مثل هنرهای تجسمی، موسیقی، تئاتر و سینما را باور کرده‌ایم یا همچنان در پستوهای خودمان آنها را حرام می‌دانیم و برای آن هم هیچ تلاشی انجام نمی‌دهیم؟


کارگردان فیلم «شکارچی شنبه» خاطرنشان کرد: من و امثال من در این جامعه سرِ کار هستیم. از یک طرف از حمله فرهنگی و ناتوی فرهنگی سخن گفته می‌شود، اما از سوی دیگر ما بلاتکلیف هستیم چون این هنرها را در پشت صحنه حرام می‌دانند و به آنها بها نمی‌دهند. در پشت صحنه ما مطرب هستیم! مثل موسیقی که می‌گویند حرام است. البته، تا مناسبت عزا و تولد پیدا می‌کنیم موسیقی عزیز می‌شود اما من احساس می‌کنم هنوز موسیقی و هنر را حرام می‌دانند و به همین دلیل هیچ اتفاقی در این زمینه نمی‌افتد.


شیخ طادی در خصوص مستندی که قرار بود در خصوص رهبر انقلاب بسازد گفت: این مستند نیازمند یک پختگی است که باید در تمام دستگاه‌ها باید وجود داشته باشد تا به این باور برسند که این مستند می‌تواند مفید باشد. اما تا زمانی که این باور وجود نداشته باشد نمی‌توان مستندهای بزرگ این‌چنینی ساخت. 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها