يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۳۶۰۹۹
زمان انتشار: ۱۲:۴۰     ۲۴ تير ۱۳۹۳
سلیمانی در نطق میان دستور:
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در گذشته آقای دکتر روحانی گفته بود که جیب مردم تورم را لمس می‌کند، نه اعداد ارائه شده؛ در تریبون‌ها این حرف، فرمول حکیمانه‌ای است؛ لذا این بار نه جیب مردم و نه آمار رسمی، هیچ کدام افزایش قیمت 6 درصد در طول یک سال را قبول ندارد و این عدد فاصله زیاد و چند برابری دارد که باید اصلاح شود.
به گزارش سرویس خانه ملت پایگاه 598، محمد سلیمانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی در صحن علنی مجلس و در نطق میان دستور با اشاره به اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: در مورد اقتصاد مقاومتی حرف‌های زیادی شنیده‌ایم که عمدتاً همان حرف‌های مندرج در برنامه‌های مصوب است در حالی که از عملیات و گزارش عملکرد زمان‌بندی شده مورد مطالبه مقام معظم رهبری، کمتر می‌شنویم.

وی با بیان اینکه باید میدان دار اقتصاد مقاومتی دانشمندان، دانشجویان، مخترعین، مبتکرین و کارآفرینان باشند، ادامه داد: باید به این افراد میدان داده و بستر آن نیز فراهم شود.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به مشکلات حوزه وزارت علوم گفت: امروز وزارت علوم و دانشگاه‌ها گرفتار مصیبت سیاست‌زدگی و سطحی کاری شده‌اند و دست‌های مشکوکی در تلاش برای کند کردن حرکت شتابان پیشرفت علمی هستند؛ ضرورت دارد اقدامات لازم جهت جلوگیری از خدشه وارد کردن بر حیثیت، ارکان و شأن دانشگاه  توسط کمیته‌های مجعول و گروه‌های فشار و پیشگیری از فعالیت آشوب‌طلبان به عمل آید و دست این کمیته‌ها و افراد باسابقه آشوبگری و آشوب‌طلبی، از ساحت مقدس دانشگاه کوتاه شود.

سلیمانی خطاب به فرجی دانا تصریح کرد: وزیر علوم باید از بی‌حرمتی‌ها، کج‌روی‌ها، فشارها، تخریب‌ها و تضعیف‌ها که هر روز شاهد آن هستیم، جلوگیری کند تا زمینه‌های افت علمی و پژوهشی گسترده‌تر نشود اگر چه تا اندازه‌ای شده است. آقای وزیر علوم برای هیچ و پوچ اساتید را به جان هم انداخته که این ظلم بزرگی بر دانشگاه‌ها است.

وی با اشاره به دیدار کارگزاران نظام با رهبری گفت: هفته گذشته رئیس جمهور در دیدار کارگزاران نظام با مقام معظم رهبری افزایش قیمت مواد خوراکی و آشامیدنی در 12 ماهه منتهی به اردیبهشت 93 را شش درصد بیان کرد؛ این عدد آنقدر تعجب آور بود که صدای ملت و کارشناسان را درآورد؛ مرکز آمار ایران تورم مواد غذایی را 44 درصد و بانک مرکزی نیز رسماً تورم سالانه در خرداد 93 را بیش از 30 درصد اعلام کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: در گذشته آقای دکتر روحانی گفته بود که جیب مردم تورم را لمس می‌کند، نه اعداد ارائه شده؛ در تریبون‌ها این حرف، فرمول حکیمانه‌ای است؛ لذا این بار نه جیب مردم و نه آمار رسمی، هیچ کدام افزایش قیمت 6 درصد در طول یک سال را قبول ندارد و این عدد فاصله زیاد و چند برابری دارد که باید اصلاح شود.

سلیمانی در خصوص استفاده از دانشمندان ایرانی در صنعت نفت و گاز اظهار داشت: رهایی از دلارهای نفتی صرفا از طریق بازکردن درِ صنعت نفت و گاز بر روی دانشمندان جوان و دانشجویان ایرانی عملی می‌شود؛ لذا دولت بهتر است این آمار را با اتخاذ تدبیر مناسب پیگیری کند. چرا که نمی‌توان با شعر و شعار قدمی برداشت و کماکان همه منتظر باز شدن این درب به روی جوانان هستیم. آیا گوش شنوایی هست؟

وی ادامه داد: نفت و گاز باید موتور توسعه فناوری کشور باشد نه فقط درآمد دلاری؛ جایگاه دانشگاه در هندسه تولید کجاست؟

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به حذف موجودی سوخت موتورسیکلت‌ها اظهار داشت: حذف موجودی سوخت موتورسیکلت‌ها نارضایتی جدی مردم را فراهم کرده است؛ این حق مردم است و نباید حذف یا پایمال شود.

سلیمانی با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی گفت: کشاورزان در چند ماه گذشته دوران سختی را گذراندند و متأسفانه دولت به فریاد و داد آنها نرسید؛ بی‌توجهی به مسئله تولید در حوزه کشاورزی خسارت‌آور شده است. امروز کشاورزان گران می‌خرند و ارزان می‌فروشند و اصلاح این روند یک ضرورت ملی است. همچنین تنظیم بازار حمل و نقل و خرید محصولات کشاورزی و صادرات آن به طور جد باید در دستور دولت و مجلس قرار گیرد.

وی ضمن انتقاد به افزایش قیمت خودرو تأکید کرد: قیمت خودرو در کشور قوز بالای قوز شده است و دولت جنگ زرگری بین سازمان‌های خود راه انداخته است و کسی پاسخگو نیست؛ وزیر صنعت مشوق به این بهم ریختگی بوده و هست؛ مردم دولت را می‌شناسند و مسئول می‌دانند، بانک‌ها و موسسات پولی و مالی همچنان گرفتار دلال بازی و سوداگری هستند و وزیر اقتصاد نیز صمٌّ بکم نظاره گر است و منفعل.

نماینده مردم تهران در مجلس در خصوص نقدینگی موجود در کشور گفت: نقدینگی در یک سال گذشته بیش از 50 درصد و معوقات بانکی بیش از 60 درصد افزایش یافته است؛ وزیر نباید مات بماند.

سلیمانی ضمن تأکید بر اینکه مردم نگران خوی کاخ نشینی و اشرافی‌گری هستند، افزود: مدیران پر خرج نظیر دوران اصلاحات در حال پرورش هستند. لذا باید نظارت بیشتر شود و دست مدیران پرخرج از جیب مردم و بیت المال بیرون آورده شود و اینها خلع شوند.

وی یادآور شد: ملت و رهبری عزم دفع تهاجم فرهنگی و اقتصادی دارند و دولتمردان باید بیش از گذشته همراهی کنند. کم کاری در وزرای مربوطه قابل قبول نیست. سقوط چند هزار پله ای شاخص بورس مردم را به شدت نگران کرده است و ادامه این روند موجب رکود، افزایش بیکاری و صدور نقدینگی به بخش غیرمولد شده و می‌شوند. دولت تقصیر را به گردن دیگران نیندازد، بلکه باید تدبیر کند و عمل کند.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: ضرورت دارد سطح تحمل رئیس دولت، وزرا و سایر معاونان در برابر انتقادات مشفقانه بالا رود و ضرورت دارد کمیسیون‌های مجلس به بررسی میزان برنامه‌های توسعه پنجم بپردازد تا مشخص شود که چقدر به اهداف برنامه نزدیک شده‌ایم.

سلیمانی در خصوص بودجه‌های پژوهشی گفت: بودجه پژوهشی لاغر و نحیف است و باید در بودجه سال بعد فکری جدی شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۵
* نظر:
ارسال نظرات
اسفندیار رفیعی کشتلی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۸ - ۲۴ تير ۱۳۹۳
۱۱
۰
قابل توجه عمو پورنگ و نمایش کلید و نقش دروغ در زشتی عمل انسان بقول کروبی که ننجونش هم تورم روزانه و افساگزیخته یک سال اخیر را میفهمه خوب شاید کلاس نرفتن و مدرک حقوق گرفتن درک مفاهیم اقتصادی را کم میکنه
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها