أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۳۶۲۶۱
زمان انتشار: ۱۲:۰۸     ۲۵ تير ۱۳۹۳
مدیرکل سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر ۱۱ میلیون زوج جوان در آستانه ازدواج قرار دارند که با مشکلات فرهنگی، اشتغال و مسکن روبه‌رو هستند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، محمداسماعیل مطلق مدیرکل سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت به‌همراه مشاور فنی این دفتر و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و جمعی از مسئولان مرکز بهداشت امروز با آیت‌الله مکارم شیرازی دیدار کردند.

در این دیدار محمداسماعیل مطلق با ارائه آماری از جمعیت، میزان نرخ باروری و روند رشد جمعیت کشورمان اظهار کرد: در حال حاضر ۱۱ میلیون زوج جوان در آستانه ازدواج قرار دارند که با مشکلات فرهنگی، اشتغال و مسکن روبه‌رو هستند، تأخیر در باروری پس از ازدواج بیش از سه و نیم سال است که باید برای هریک اقدامات لازم انجام شود.

مدیرکل سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت درباره کاهش مرگ و میر مادران و بالا بردن میزان باروری افزود: تلاش زیادی از سوی وزارت بهداشت، پزشکان و کارشناسان انجام شده است.

مطلق تصریح کرد: از مشکلاتی که با آن روبه‌رو هستیم مشکل طلاق در ۵ سال اول ازدواج به‌دلیل مشکلات جنسی است که با تربیت متخصصان در این زمینه سعی شده که این مشکل مرتفع شود.

مدیرکل سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت با بیان اینکه رشد ۱۰ درصدی طلاق، کاهش ۱۰ درصدی ازدواج و مرگ و میر ناشی از تصادفات که ۱۰ درصد را به خود اختصاص داده سبب کاهش جمعیت شده است، گفت: اگر بتوانیم مشکلات فوق را در جامعه حل کنیم به‌حول و قوه الهی می‌توانیم شرایط باروری را فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر برنامه‌های کنترل جمعیت و پیشگیری از بارداری از دستور العمل‌های وزارت بهداشت کاملاً حذف شده است و این برنامه‌ها صرفاً در راستای سلامت مادر و کودک انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از موارد دیگر که در جامعه مطرح شده این است که جمعیت ما به‌سوی پیری جمعیت می‌رود.

مطلق خاطرنشان کرد: سن امید به زندگی در بدو انقلاب ۵۴ سال بود که یکی از افتخارات ما این بوده است که توانسته‌ایم امید به زندگی را به ۷۰ سال برسانیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها