کد خبر: ۲۳۶۹۳۳
زمان انتشار: ۱۲:۲۸     ۲۹ تير ۱۳۹۳
خانه هنر پرواز با ساخت مستند «هالیوود؛ اسب تراوا» بخشی از لایه‌های پنهان تلاش هالیوود برای عفت‌زدایی در جوامع را تصویر کرده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرنگار مهر، «هالیوود؛ اسب تراوا» مستندی است که در 52 دقیقه تلاش کرده بخشی از ناگفته‌ها درباره پشت صحنه فعالیت‌های هالیوود را مطرح کند.

این مستند به کارگردانی و نویسندگی داود جلیلی و سلمان ابوطالبی و تهیه کنندگی سید سعید میرصادقی و محمد حسین قاسمی تلاش می‌کند به تأثیر هالیوود در زمینه عفت زدایی و گسترش بی بند و باری در جوامع مختلف بپردازد.

به گفته سید سعید میرصادقی، تهیه کننده این مستند، کارشناسان برجسته جهان مانند «پروفسور نورمن فینکنیشتاین»، جامعه شناس آمریکایی، «آرت الیویر»، تهیه کننده هالیوود و شهردار سابق بلفلاور در ایالت کالیفرنیا، «پروفسور مایکل جونز»، نویسنده و تحلیل‌گر آمریکایی در مستند «هالیوود؛ اسب تراوا» به اظهار نظر پرداخته‌اند.

دکتر مجید ابهری، آسیب شناس و متخصص علوم رفتاری، حمید رهبر، مستند ساز و تهیه کننده ایرانی و غلامرضا منتظمی، کارشناس رسانه های بین المللی نیز از جمله کارشناسان ایرانی هستند که در این مستند از نظراتشان استفاده شده است.

تهیه کننده این مستند در گفتگو با مهر، با اشاره به اینکه «هالیوود؛ اسب تراوا» برای ارائه به جامعه بین‌الملل ساخته شده عنوان کرد: در حال حاضر از زیرنویس انگلیسی برای این مستند استفاده شده که در نظر داریم در آینده نریشن انگلیسی را هم به آن اضافه کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر این مستند برای دبیرخانه چند جشنواره ارسال شده است و پس از تعیین وضعیت در این جشنواره‌ها در شبکه خانگی به صورت گسترده توزیع خواهد شد.

میرصادقی اکران در دانشگاه‌ها را از دیگر اهداف گروه تولید این مستند دانست و افزود: بنا داریم با حضور شخصیت‌های برجسته‌ای که در حوزه هالیوود مطالعات خوبی داشته‌اند جلسات نقد و بررسی این مستند را با حضور دانشجویان برگزار کرده و از این طریق اطلاعات آنان  را نسبت به خطر نفوذ هالیوود ارتقا دهیم.

برای تهیه این مستند 10 ماه کار تحقیقاتی انجام شده که حاصل آن در 2 هزار صفحه قرار است در کتابی 4 جلدی با همین عنوان منتشر شود. این تحقیقات حاصل پژوهش‌های کتابخانه‌ای و میدانی این گروه مستندسازی است.

همچنین قرار است بر اساس این مستند، 5 مستند دیگر با موضوعات مرتبط با خانواده، کودکان و نوجوانان، جمیعت و اسلام‌زدایی توسط همین گروه ساخته شود.

تهیه‌کننده «هالیوود؛ اسب تراوا» با اشاره به تأثیری که ماهواره در عفت‌زدایی و از هم پاشیدن بنیان خانواده دارد اظهار داشت: هالیوود با برنامه‌ریزی این اهداف را پیش می‌برد تا در نهایت به منافع خود برسد.
 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها