أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۳۷۴۰۶
زمان انتشار: ۱۷:۳۹     ۳۰ تير ۱۳۹۳
همایش خط قرمز (گردهمایی بزرگ نه به صنعت هسته‌ای دکوری) عصر دیروز در سالن شهید اسلامی‌نسب مجتمع فرهنگی شلمچه در شیراز و با حضور چهره های مختلف دانشگاهی و سیاسی شیراز برگزار شد.

به گزارش رجانیوز، این همایش قرار بود در سالن سینا و صدرا برگزار شود که به خاطر برخی فشارهای سیاسی از سوی فرمانداری شیراز، مجوز برنامه چند ساعت قبل از برگزاری لغو شد.

دکتر نوبری: طولانی شدن مذاکرات به ضرر ماست/ دلواپس بن بست مذاکرات هستیم 

دکتر ناصر نوبری سفیر سابق ایران در شوروی و دیپلمات کهنه کارایرانی در این همایش گفت: برخی میگویند این همایش ها تصعیف کننده تیم مذاکره کننده هست و با توجه به تایید رهبری برتیم مذاکره کننده این کار خلاف مشی رهبری است ولی از دیدگاه من درست برعکس این است و ما در حمایت از رهبری و تقویت موضع ایشان اینجا جمع شده ایم.

وی افزود: سخنرانی اخیر رهبری از ابتدا تا انتها دلواپسی ایشان از شرایط بود که مبادا سیاست تطمیع و تهدید دشمن شما را فریب دهد و دچار اشتباه محاسباتی شوید. رهبری لحظه به لحظه در این سخنرانی دلواپسیشان از این بود که مبادا تیم مذاکره کننده ما مقهور ترفندهای شیطان شوند و مرتب تذکر می دادند و ما هم امروز همینکار را میکنیم.

دکتر نوبری با بیان اینکه کسانی که مثل رهبرمان دلواپس نیستند و ادعای دلارامی دارند در مسیر رهبری نیستند؛ تاکید کرد: اگر میخواهیم از رهبر حمایت کنیم باید از ایشان تبعیت کنیم و هشیاری مردم را بالا ببریم چرا که اگر غفلت کنیم می بازیم.

این دیپلمات برجسته ایرانی گفت: ما برای ارتقای هشیاری ملی جمع شده ایم تا دشمن بداند ملت هم هشیار و هم پشتیبان تیم مذاکره کننده هست چرا که تیم مذاکره کننده نمی تواند دشمن را در گوشه رینگ بیندازد و امتیاز بگیرد در حالی که مردم خسته باشند. بالا بردن توجه ملی عین حرکت در مسیر رهبری و تقویت تیم مذاکره کننده است و برعکس خالی کردن پشت تیم و بی توجهی ملی تضعیف آن است.

سفیر سابق ایران در شوروی با تاکید بر اینکه تیم مذاکره کننده را برای کشف نقاط ضعفش آنالیز می کنیم تا در صحنه های بعد موفق تر ظاهر شود؛ اظهار کرد: انتقاد به معنای این نیست که به تیم مذاکره کننده اعتقاد نداریم بلکه میخواهیم یک سری نکات حرفه ای را متذکر شویم.

دکتر نوبری در ادامه گفت: قضیه هسته ای از رژیم شاه شروع شد که به نتیجه رسیدند باید انرژی جایگزین نفت داشته باشیم و آن موقع با شرکت های آلمانی و فرانسوی قرار داد بستیم اما بعد انقلاب ما را تحریم کردند تنها به این دلیل که یک رژیم ظالم را ساقط و مردمسالاری دینی را حاکم کرده بودیم.

این استاد دانشگاه افزود: اولین مذاکره در مورد تحریم را شهید بهشتی با سفیر آلمان کرد و وی را مورد بازخواست قرار داد که بی نتیجه بود و لذا به سمت بومی سازی انرژی صلح آمیز هسته ای رفتیم و روس ها هم با اذیت و آزار و انواع باج گیری نیروگاه بوشهر را تکمیل کردند.

سفیر سابق ایران در شوروی بیان کرد: در ابتدای امر آمریکایی های جلوی وارد کردن اجناس مورد نیاز ما را می گرفت و اشتباه وزارت خارجه این بود که از همان اول از آمریکا شکایت نکرد و به همین دلیل با مخفی کاری کارمان را پیش بردیم تا اینکه در دوران خاتمی بحران هسته ای شروع شد و روحانی و ظریف مسئول حل آن شدند.

دکتر نوبری تصریح کرد: سهل انگاری در موضوع هسته ای از دوازده سال پیش شروع شد تیم مذاکره کننده وقت به دلیل عدم مدیریت صحیح از یک گلوله برف؛ بهمنی ساختند که امروز گریبانگیرمان شده است.

این منتقد توافق نامه ژنو اضافه کرد: تیم مذاکره کننده وقت حدود سه سال با استراتژی اعتماد سازی یک طرفه که اساس آن انجام تمام خواسته های غرب و آمریکا بود؛ مذاکرات را پیش بردند و بعد از آن طرف غربی گفت شما به انرژی هسته ای نیازی ندارید و برای اعتمادسازی باید تاسیساتتان را تعطیل کنید که رهبری که تا پیش از این از تیم مذاکره کننده حمایت می کرد اینجا عصبانی شد و تیم مذاکره کننده را به طور علنی مورد مواخذه قرار داد و حد یقف را تعیین کردند.

وی با تاکید بر اینکه استراتژی اعتماد سازی یک طرفه به التماس کاری منجر می شود؛ گفت: ظریف حتی به البرادعی التماس می کند که به داد ما برس چون اعتبارمان در ایران رفته و اگر امتیازهای وعده داده شده را را ندهید جناحمان سقوط میکند.

این دیپلمات ایرانی ادامه داد : بعد از روی کار آمدن دولت روحانی استراتژی اعتماد سازی مجددا شروع شد و در گام اول کل نگرانی های اصلی انها که رشد برنامه هسته ای ما و غنی سازی 20 درصد بود را برداشت اما تحریم ها را کم نکردند و در واقع ما شمشیرمان را زیمن انداختیم اما شمیر انها همچنان بالای سر ماست و مجددا سرمان کلاه رفت و لذا ژنو شش به بن بست رسید.

دکتر نوبری با بیان اینکه اهرم فشار اصلی را همان اول دادیم و الان از درون خط قرمز ما امتیاز میخواهند؛ اظهار کرد: آن موقع دعوا سر بیست درصد بود ولی الان یخه پنج درصدمان را هم گرفته اند.

سفیر سابق ایران در شوروی با بیان اینکه مشکل اصلی ما طول دوره قرنطینه که باید فریز کنیم و صنعتی یا آزمایشگاهی بودن صنعت هسته ای ماست؛ اضافه کرد: جان کری گفت همین مقدار سانتری فیوژی هم که دارید هم زیادتان هست که رهبری عدد تعیین کردند چون میدانستند اگر کلی بماند طرف غربی بازی در میاورد و هفت سال دیگر که قراردادمان با روس ها به تمام می رسد 150 هزار سانتری فیوژ نیاز داریم که نیروگاه مان را خودمان تامین کنیم و مواد اختلاف توافق نامه که با پرانتر خالی مشخص شده است باید جوری پر شود که بعد هفت سال این تعداد سانتری فیوژ داشته باشیم.

وی گفت: طرف غربی می گوید ما به شما اعتماد نداریم و در پی ساخت بمب اتم هستید لذا باید سانتری فیوژهای شما زیر چهارهزارعدد باشد تا به موقع بتوانیم عکس العمل نشان دهیم این یعنی انرژی هسته ای آزمایشگاهی در حالی که مسئله اصلی از اول غنی سازی صنعتی بوده است.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه بازی با کلمات کلی دویست سال است که مارا بازی داده و کشور را دچار مشکل کرده است؛ گفت: در این 4 ماه تمدید شده می خواهند پرانتزها را جوری پر کنند که بعد چند سال ایران مثل بقیه اعضای غیر مسلح nptمیشود و اعضای غیر مصلح npt هم سه گونه هست؛ کشورهایی خودشان چرخه سوخت دارند؛ کشورهایی که چرخه سوخت ندارند و اورانیم را از بیرون میخرند , اعضایی که هیچ کدام را ندارند که بعد از مدت تعیینی و بیرون آمدن از قرنطینه دعوا از اول شروع میشود.

دکتر نوبری در ادامه تاکید کرد: الان سر طول و صنعنی داشتم مذاکره می کنیم و سوال ملی این است که همین مذاکره را چرا شش ماه پیش که دستمان پر بود نکردید و الان داخل خط قرمز ما امتیاز می خواهند.

سفیر سابق ایران در شوروی با بیان اینکه استراتژی درست در جهان امروز امتیازات متوازن و متقابل است و الان دلواپس بن بست و شکست مذاکرات هستیم؛ تصریح کرد: در توافق نامه جدید باید با عدد و رقم مشخص شود؛ حق غنی ایران تصریح شود؛ تحقیقات علمی هسته ای محدود نشود؛ کارکرد فوردو و اراک که اب سنگین هست ذکر شود؛ تحریم ها هم فورا برداشته شود ضمن اینکه به چیز غیر هسته ای هم حق ورد ندارند.

وی گفت: ظریف هفت ماه پیش گفت کل تحریم ها طرف یک سال برداشته می شود اما الان صحبت از ده و بیست سال میشود.پای حرفی که زدید بایستید.

این استاد دانشگاه در پایان بیان کرد: طولانی شدن مذاکرات ب ضرر ماست و میخواهند ما راخسته کنند که از خط قرمزهایمان کوتاه بیاییم.

 
حجت الاسلام انجوی نژاد: دامنه موضع دولت درباره غزه باید به تیم مذاکره کننده بکشد
 
حجت الاسلام و المسلمین سید محمد انجوی نژاد در این همایش گفت: در کیاست مومنان بحثی داریم به اسم استفاده یعنی تمام خوبی ها و بدی ها قابلیت این را دارد که هم تهدید و هم فرصت باشد و ما به عنوان یک مومن زیرک از فجیع ترین وقایع تاریخ هم حتما می توانیم به عنوان یک فرصت همه استفاده کنیم همانطور که دشمنان ما هم گاهی از مسایلی که براشون فاجعه هست یک جنبه فرصت محوری قائلند.
 
وی افزود: فجایع غزه زمانبندی خاصی داشته که در این زمان استفاده هایی کنند و اگر اینگونه هم باشد برای ما حتما یک فرصتی هم هست ضمن اینکه خیلی مومنان گیج میزنند و نمیدانند چکار کنند.
 
مسئول کانون رهپویان وصال شیراز با بیان اینکه سیستم نظام جمهوری اسلامی به خاطر درایت مقام معظم رهبری از هر مظلومی در هرجای جهان دفاع می کند؛ اظهار کرد: اگر بخواهیم به عنوان یک فرصت به ماجرای غزه نگاه کنیم که خیلی جاهای دیگر هم در اختیار ما بوده و استفاده های فراوانی می توانیم از آن کنیم.
 
وی افزود: چه اتفاقی می افتد که جایی که افکار جهانی واقعا تحریک می شود نمی توانیم دامنه این تحریک را به یک تصمیم گسترده کنیم و در حد چند عکس و نمایشگاه باقی می ماند.
 
 
این فعال فرهنگی بیان کرد: اسرائیل قبلا هم همین کارها را در غزه و چاهای دیگر انجام داده کرده و ما هم همینطور عصبانی شده بودیم.الان هم چند مدت دیگر بساط غزه می خوابد و ما دوباره جریان سازی نکرده ایم و از افکاری که الان تهییج شده استفاده نکردیم.
 
حجت الاسام انجوی نژاد تصریح کرد: گره زدن اسراییل به امریکا از چیزهایی است که خیلی باید استفاده کنیم و از افکار تهییج شده که الان به شدت موضع خصمانه ای در برابر اسرائیل دارند استفاده کنیم و آمریکا را به اسرائیل گره بزنیم چرا که اصل آمریکاست.
 
وی اضافه کرد: خیلی وقت ها از این فرصت حسن استفاده را نمیکنیم و صدا و سیما و رسانه های ما بیم دارد که جنایات اسرائیل را به تصویر بکشد در حالی که اگر خباثت اسرائیل را به تصویر بکشیم و احساسات را بر انگیزانیم و اسرائیل را به آمریکا گره بزنیم و بگوییم مرکز خباثت آمریکا است.
 
مسئول کانون رهپویان وصال شیراز با تاکید بر اینکه امیدی نداریم مذاکرات هسته ای به جایی برسد چون مشکل آنها انقلاب اسلامی هست؛ گفت: در این مذاکرات بازی بد برد نخواهیم داشت و بازی باخت باخت است چون دو طرف برای بردی پای میز میایند که طرف مقابل ببازد و طبیعی است که نتیجه ای ندارد اما از این فرصت باید استفاده کنیم و گله داریم که چرا شفاف سازی نمی شود که ما در مذاکرات چه می گوییم درحالی که دائم می شنویم که طرف مقابل چه می گوید.
 
وی گفت: این دغدغه هست که آیا از قضیه غزه و فلسطین و اسرائیل که به عنوان توپی می توانیم در زمین آن ها بیندازیم درست بهره برداری کنیم و اینکه منتطر باشیم توپ در زمین ما باشد اما گل بزنیم خیلی اشتباه است.
 
حجت الاسام انجوی نژاد تصریح کرد: در مذاکرات نمی دانیم چه چیزی گفته می شود اما بعد از مذاکرات که می بینیم چیز غیرت مندانه ای گفته نمی شود و باید تیم مذاکره کننده و دولتمردان را تحریک کنیم که از این فرصت غزه استفاده کنند و گریز بزنند و این لازمه اش تیمی هست که بازی در زمین حریف را بلد باشند و بتوانند خطوط دفاعی را پشت نیمه زمین خودمان بچیند چرا که دفاع اتوبوسی مقابل دروازه ایران نتیجه اش باخت است.
 
این فعال فرهنگی مذهبی افزود: دولت در مورد غزه خیلی خوب موضع گرفت و این دامنه اش باید به تیم مذاکره کننده بکشد.
 
مسئول کانون رهپویان وصال شیراز در ادامه گفت: ماجرای غزه که تمام شد ما نباید تمامش کنیم؛هنوز در رسانه های معاند در باره قضیه ندا آقاسلطان حرف میزنند و رمان می نویسند. ما چهارصد شهید الان در غزه دادیم و هر روز بیشتر میشود.تیمی مردمی راه بیفتد و برای تهییج و تحریک بیشتر افکار عمومی کارهای تبلیغاتی و رسانه ای کنند و با گره زدن آمریکا به اسرائیل آبرویش را ببرند. ما به دنبال بردن ابروی امریکاییم و از این فرصت باید استفاده کنیم و این جریان را ادامه دهیم.
 
حجت الاسام انجوی نژاد با بیان اینکه حداقل باید از بحران هولوکاست و استفاده چند صدده اسرائیل یادبگیریم؛ اظهار کرد: الان جامعه جهانی به لطف حماقت اسرائیل اماده است برای دیدن اینکه ابروی امریکا می رود و باید الان برای تحت تاثیر قرار دادن آبروی آمریکا به عنوان یک مستکبر بزرگ استارت بزنیم.
 
وی در بخش پایانی سخنانش با تاکید بر اینکه اسرائیل اصل است و شبیه سازی ناشیانه داعش ما را فریب ندهد که ما از فلطسین و اسراییل چشممان برگردد؛ گفت: خطر داعش این است که به شدت خودشان رو با روایات ما شبیه سازی می کنند که ما را توهم بر داردکه اخرالزمان نزدیک است.
 
دکتر کوشکی: ما NPT را امضا کردیم و همه حقوق آن را هم می‌خواهیم 
 
در ادامه این جلسه، دکتر کوشکی با بیان اینکه امروز نخست وزیر رژیم صهیونیستی دستور تخریب محله شجاعیه غزه را داد؛ گفت: رمزی در این دستور است و هنوز اجساد شهدا در زیر آوار مانده اند و امکان کمک رسانی به مجروحان نیست و بسیار تلخ و دردناک است برای کسانی که غیرت را از علی و زهرا یاد گرفتند که برادرانشان زیر اوار فریاد بزنند و دستشان کوتاه باشد برای اینکه آنها را از زیر آوار دربیاورند و تشییع کنیم.
 
وی افزود: از همه اینها سختر برای کسانی که خون معنوی حیدر کرار درگهایشان غلیان می زند این هست که دستشان برای خرد کردن گردن کلفتان رژیم کوتاه است و شاید این دست بسته بودن در برابر ظالمان امتحانی برای صبر ما باشد همانطور که مولای متقیان مدتی دستش بسته بود و مجبور بود صبر کند.روزی هم میآید و دیر هم نیست که دست ما بسته نباشد و با دستان خودمان قصابان غره را مجازات کنیم.
 
این استاد دانشگاه گفت: دست بسته بودن مولا هم طول نکشید؛ ایشان چشم فتنه را با نوک شمشیر خود درآورد و دیر نخواهد بود روزی که شمیر عدالت فرزند علی فاطمه با همت شیعیان مجازات حقیقی قاصبان فدس را انجام دهد و انتقام خون مظلومان غزه را بگیرد.
 
 
دکتر کوشکی در واکنش به لغو مجوز همایش خط قرمز در شیراز بیان کرد: شیطنتی که برخی کردند در انتقال محل برگزاری این همایش و ایراد گرفتند به برگزاری آن؛ سکوت در برابر اینجور حرکات تسلیم شدن برابر این حرکات شیطنت بار است.
 
وی با بیان اینکه مخاطب من رئیس جمهور است؛ گفت: آقای روحانی میگوید دانشاهیان باید نقد و ما را یاری کنند و منتقدین حامیان دولت هستند.در این جلسه کسی نمی خواست دولت را نقد کند و کسانی که شیطنت کردند یا خودشان را به نادانی زدند یا درکشان پایین است. در این همایش قرار بود خط قرمزهای نطام گفته بشود. آیا باید جلسه یاداوری خطوط قرمز که رهبر انقلاب به آنها اشاره کرده را به هم بزنند؟
 
استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه قسم حضرت عباس روحانی را باور کنیم که در دولت منتقدان آزادند یا رفتار زیر دستان ایشان را؛ گفت: این رفتار جاهلانه با اولین همایش در تهران هم اتفاق افتاد. اگر قرار است کسی پیش رئیس دولت خوش رقصی کند این راهش نیست و باعت سلب اعتماد مردم از رئیس جمهور می شود.ما دوست داریم حرف شما را باور کنیم اما زیردستانتان جور دیگری رفتار می کنند.
 
دکتر کوشکی با بیان اینکه دیشب دانشگاه تهران محل برگزاری جلسه ای بود که بسیاری از آشوبگران سال 88 و کسانی که جرمشان محرض است در آن حضور داشتند ؛ ابراز کرد: آقای روحانی شاید منطورتان این است که دانشگاه محل اجتماع آشوبگران است و ما که دغدغه نطام داریم در دانشگاه نباید باشیم. شاید اعتدال آقای روحانی این است.
 
وی اضافه کرد: کسی که ننگ دانشگاه تهران و علم است و صفت استادی را یدک می کشد می گوید ایران صنعت هسته ای میخواهد چکار و مامور ارشد وزارت خارجه انگلیس در دانشگاه تهران با وی دیدار می کند. شاید دانشگاه جای وطن فروشی است و جای دفاع از وطن نیست. اگر دانشگاه را جای وطن فروشی می دانید دیگر هیچگاه در دانشگاه چنین جلساتی را برگزار نکنیم و اگر جای وطن دوستی است چرا وطن فروشان در دانشگاه هستند.
 
این استاد دانشگاه تصریح کرد: ما دوست داریم اقای روحانی موفق شوند و دشمن های واقعی شما کسانی هستند که چهارتا بچه مسلمان باغیرت که میخواهند خطوط قرمز نظام را یادآوری کنند در دانشگاه راه نمی دهند.آقای روحانی این ها پایه های حکومت چهارساله شما را می زنند و مردم را با شما دشمن می کنند.
 
دکتر کوشکی در ادامه گفت: رئیس دولت صهیونیستی در ابتدای جنگ غزه به صراحت گفت مسئله اصلی اسرائیل غزه، لبنان و سوریه نیست؛ مسئله اصلی ما و وظیفه اصلی موصاد پیگیری مسئله هسته ای ایران است و وزیر امور راهبردی اسرائیل فردای آن روز تاکید می کند که برای اسرائیل و منافعش مهمترین بحث مسئله هسته ای ایران است.
 
وی با بیان اینکه مشکل آمریکا و اسرائیل مسئله هسته ای ایران نیست بلکه انقلاب اسلامی ایران است که امتداد جهانی یافته و منافعشان را تهدید می کند ؛ اظهار کرد: صهیونیست ها به عنوان یک بازیگر تکنیکی بعد تکنیکی قضیه را مطرح میکنند و میگویند ایران انرژی هسته ای نداشته باشد و امریکایی میگویند مشکل ما انقلاب ایران است که بعد جهانی یافته است.
 
استاد دانشگاه تهران اضافه کرد: دستیار وزارت خزانه داری آمریکا در زمان ریگان می گوید ایران صد راه سلطه طلبی واشنگتن در جهان شده است و آمریکا برای حفظ آبروی خودش ایران را تحریم کرده است.
 
دکتر کوشکی با بیان اینکه اگر گفته های آمریکایی ها را برعکس کنیم خط قرمز ما مشخص می شود؛ تصریح کرد: خط قرمز ما این هست که انقلاب اسلامی ما بعد جهانی خود را حفظ کند و توسعه دهد. روش ما برای اینکار قدرتمند شدن است و یکی از ابزارهای قدرت در دنیای معاصر توانمندی هسته ای است.
 
وی افزود: خود هسته ای چیزی نیست و اگر روزی این پرونده با قدرت بسته شد ممکن است در ایران رفراندوم بگذاریم و که برق را از راکتور بگیریم یا باد و مردم هم بگویند از باد بگیریم و ما هم همه راکتورها را جمع کنیم.
 
این استاد دانشگاه تهران در ادامه تصریح کرد: ماجرا این است که آمریکایی ها و صهیونیست ها میخواهند جلوی توسعه انقلاب اسلامی را در دنیا بگیرند و از آبروی رفته شان دفاع کنند و برای این از انرژی هسته ای شروع کردند. یعنی اگر جمهوری اسلامی در انرژی هسته ای شکست خود و قدمی به عقب گذاشت؛ حیثیت آمریکا مقداری ترمیم می شود. بعد از آن مسئله حقوق بشر روی کار میاید و حقوق زنان تا یکی یکی عقب بکشیم و به گفته قرآن تا ما را از دینمان برنگردانند راضی نمی شوند.
 
این منتقد توافق نامه ژنو گفت: مشکل آنها انرژی هسته ای ایران نیست. چرا کسی به پاکستان و هند که سالهاست کلاهک هسته ای دارند کاری ندارد در حالی که جمهوری اسلامی بیشترین بازرسی در موردش انجام گرفته و دوربین های خفاش صفت آزانس 24 ساعته در نیروگاه های ما روشن است.
 
دکتر کوشکی با بیان اینکه مشکل این جماعت این است که ایران خطوط قرمز سطله طلبی و نظم امریکایی بر جهان را شکسته است؛ تصریح کرد: سال ۲۰۰۸ کنگره آمریکا قانونی تصویب کرده است که بز اساس آن رئیس جمهور آمریکا موظف است همه اقدامات ممکن را به کار بندد تا هیچ کشوری در غرب آسیا بالادست اسرائیل قرار نگیرد.
 
وی افزود: جمهوری اسلامی از لحاظ توانمندی نظامی و دفاعی سالهاست که روی دست رژیم صهیونیستی بلند شده و عمق استراتژیکش پهانور تر از رژیم صهیونیستی است. رژیم ثهیونیستی تنها کشوری است در غرب آسیا که هم فناوری هسته ای نظامی و هم غیر نظامی دارد و حالا ایران در این عرصه وارد می شود و شانه به شانه آن و حتی ازآن بالاتر برود.
 
 
این استاد دانشگاه با بیان اینکه روند مذاکرات نشان داد وقتی دوستان بر منافع ملی جمهوری اسلامی تکیه می کنند مذاکرات قفل میشود و کار به تمدید می کشد؛ تصریح کرد: این مذاکره به سرانجام نمی رسد چون طرف غربی حاضر به پذیرش حقوق ملت ایران نیست.الان که بچه های مذاکره کننده خطوط قرمز را جدی گرفتند میبینیم که به توافق نمی رسند.
 
دکتر کوشکی در پایان با بیان اینکه ما اینجا آمدیم که بگوییم آقایان مذاکره کننده تاکیدتان روی خطوط قرمز را صدبرابر کنید؛ تاکید کرد: ما عهد نامه منع گسترش سلاح های هسته ای را امضا کردیم و همه حقوق آن را میخواهیم و این خط قرمز ماست و این خاکریز را می خواهیم حفظ کنیم که فردا کسی نگوید احکام دین تعطیل و می خواهیم از همین جا جولیش را بگیریم.
 
دکتر لنکرانی: سرنوشت کشور را به مذاکرات گره نزنید
 
آخرین سخنران این مراسم، دکتر کامران باقری لنکرانی بود. عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در همایش«خط قرمز» گفت: گلایه اصلی ما این است که برنامه‌ها و سرنوشت کشور را تنها به مذاکرات منوط کنیم. این همان چیزی است که غربی‌ها می‌خواهند.
 
کامران باقری لنکرانی بیان کرد: اتفاقاتی تلخی که این روزها در غزه روی می‌دهد از جهاتی بسیار تأسف آور و از جهاتی بسیار عبرت آموز است.
 
وی در ادامه با بیان اینکه این اتفاقات تلخ برای وجه استکبار ضررهای بزرگی را ایجاد کرده است، عنوان کرد: وزیر خارجه آمریکا زمانی که سوریه بمباران شد، گفت: انسان نمی‌تواند پدر باشد و صحنه‌های دردناک کشته شدن این کودکان را ببنید اما امروز کودکان فلسطینی که به شهادت می‌رسند موجی از خودآگاهی را برای روسیاهی امریکا و اسراییل ایجاد کرده است.
 
عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با اشاره به چرایی حمله اسراییل به فلسطین گفت: بخش مهمی از این حمله به عدم قدرتمندی اسراییل و استقلال آنان بر می‌گردد که به دنبال از بین بردن توان قدرتی در دنیا هستند.
 
لنکرانی با بیان اینکه ما به لحاظ خوی استکباری طرف مقابل در گذشته نتوانسته‌ایم امتیازاتی را از مذکرات بگیریم، خاطرنشان کرد: مذاکرات مربوط به دولت یازدهم نیست بلکه روندی مدوام در طی 35 ساله انقلاب بوده است و همواره چه با واسطه و چه بی واسطه مذاکره کرده‌ایم.
 
 
وی همچنین با اشاره به اینکه گلایه‌ای از تیم مذاکره کننده نداریم، تصریح کرد: گلایه اصلی این ما است که برنامه‌ها و سرنوشت کشور را تنها به مذاکرات منوط کنیم که این همان چیزی است که غربی‌ها می‌خواهند و موجب نگرانی ما است که آن را نقطه شکست قرار دهند.
 
 این استاد دانشگاه در خاتمه سخنان خود خاطرنشان کرد: در فرازهای و نشیب‌های سیاسی خط را گم نکنیم؛ چرا که امروز رهبر معظم انقلاب حجت خداوند بر ما است و  افراد باید با فکر خود کار کارشناسی ‌کنند اما آنجا که پای عمل به میان می‌آید تنها یک محور و رکن را که آن خط ولایت فقیه است، برای خود قرار دهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها