يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۳۷۴۶۰
زمان انتشار: ۰۸:۳۰     ۳۱ تير ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598؛ حسین فریدون اکنون در کانون توجه رسانه‌های خارجی قرار گرفته است اما او همیشه در سایه برادر خود که اکنون بر مسند رییس‌جمهوری ایران تکیه زده، زندگی کرده است. سمت رسمی او در دولت جمهوری اسلامی، رییس دفتر بازرسی رییس‌جمهوری است اما تاثیری به مراتب بیشتر از این سمت دارد. گفته می‌شود که او در چیدمان کابینه نقش جدی داشته و هم‌اکنون نیز حلقه رابط مشاوران رییس‌جمهور با حسن روحانی است.

در پاستور این جمله‌یی مشهور و معروف است که برای رسیدن به حسن روحانی، تنها یک کانال وجود دارد و آن یک کانال هم حسین فریدون است که همیشه همراه رییس‌جمهور دیده می‌شود. نفوذ معنوی فریدون در دفتر ریاست‌جمهوری ایران تا به آنجاست که برخی از پیام‌های رییس‌جمهور به چهره‌های مختلف و نامه‌نگاری‌ها با حسن روحانی از کانال او می‌گذرد و دیده شده که در برخی مراسم‌های رسمی به‌جای رییس‌جمهور شرکت داشته است. بنابراین این شاید برای اندک موردهایی باشد که تصویر حسین فریدون در غیاب رییس‌جمهوری و جایی بسیار دورتر از برادر بزرگ‌تر منتشر شده است.

در یک سال گذشته هر جایی که حسن روحانی حضور داشته، چهره حسین فریدون را در پس‌زمینه عکس‌ها می‌یافتید و بی‌دلیل نیست که غربی‌ها او را «چشم و گوش» رییس‌جمهوری ایران می‌دانند. حضور حسین فریدون در مذاکرات البته چندان هم بی‌مناسبت نیست و او پیش از این سفیر ایران در مالزی بوده و زمانی هم سمت مهم نمایندگی ایران در سازمان ملل را بر عهده داشته است. گفته می‌شود با توجه به کسب تجربه در رایزنی‌های بین‌المللی، زمانی که حسن روحانی در سال 2003 مسوولیت مذاکرات را بر عهده گرفت، حسین فریدون از جمله مذاکره‌کننده‌ها و مشاوران تیم هسته‌یی در آن زمان بود و در توافق سعدآباد نقش موثر داشت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۳
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها