يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۳۷۴۷۳
زمان انتشار: ۰۷:۳۰     ۳۱ تير ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا؛ در گزارش جدید مجله آمریکایی «تغذیه پزشکی» تاکید شد که مصرف روزانه آجیل در کاهش چشمگیر خطر بروز بیماری‌های قلبی موثر است.

متخصصان چینی و آمریکایی دریافتند جایگزین کردن آجیل با مواد قندی و دیگر خوراکی‌های ناسالم خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی - عروقی را تا حدود 30 درصد کاهش می‌دهد.

این متخصصان می‌گویند: مطالعات اپیدمیولوژیک نشان‌دهنده ارتباط معکوس بین مصرف آجیل و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی - عروقی، دیابت و دیگر عوامل مرتبط با مرگ و میر زودرس است اما با این حال هنوز نتایج به دست آمده در این مطالعات منسجم نیستند.

به گفته متخصصان، مصرف آجیل به طور معکوس با ابتلا به بیماری شریان‌های کرونری و مجموع بیماری‌های قلبی – عروقی مرتبط است هرچند در این مطالعه آشکار شد که این ارتباط با دیابت و سکته مغزی چندان قابل توجه نیست. در این بررسی اطلاعات مرتبط با 18 مطالعه مختلف مورد بازبینی قرار گرفت که شامل 12 هزار مورد ابتلا به دیابت نوع 2، 15 هزار مورد بیماری قلبی و 50 هزار مورد مرگ و میر زودرس بود.

به نقل از ساینس‌ ورلد ریپورت، این متخصصان تاکید کردند:‌ مصرف آجیل با کاهش 30 درصدی ابتلا به بیماری قلبی و کاهش 17 درصدی نرخ کلی مرگ و میر در میان مصرف‌کنندگان روزانه این ماده خوراکی همراه است. 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها