أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۳۷۵۱۴
زمان انتشار: ۱۱:۵۵     ۳۱ تير ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید همزمان با شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان، در مدرسه امیرمؤمنان(ع) اظهار داشت: این روزها عده‌ای اصرار دارند امر به معروف و نهی از منکر را بی‌رنگ و کمرنگ کنند، تعابیر عجیبی می‌کنند که در مسأله حجاب شما مردم را اقناع و قانع کنید که حجاب خوب است، فشار نیاورید، در ‌افزایش جمعیت مردم را اقناع کرده و فشار نیاورید تا مردم قانع شده و افزایش جمعیت صورت گیرد.

وی تأکید کرد: کسانی که حرف از اقناع در جاهایی که مایل نیستند می‌زنند در واقع کلاه سر خود می‌گذارند؛ در تمام دنیا مصالح کشور زیر قانون رفته و قانون نیز اعتبار به ضمانت اجرایی دارد، قانون را نمی‌شود گفت هر فردی می‌خواهد انجام دهد. حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی اقناع‌کردن را برای گروهی اثرگذار دانست و بیان داشت: ممکن است 50 تا 80 درصد مردم اقناع شوند، حال تکلیف بقیه که اقناع نشده‌اند چه می‌شود، با این وجود بگذاریم در مسأله جنگل‌زدایی، مالیات و دیگر مسائل افراد هر کاری می‌خواهند بکنند؟! وی ادامه داد: اقناع برای گروهی است؛ شل کردن مسأله حجاب با این بهانه اشتباه بزرگی است، بهترین راه نیز این است که دولت از ادارات و نهادهای زیرنظر خود شروع کند.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها