کد خبر: ۲۳۷۶۲۵
زمان انتشار: ۱۳:۳۹     ۳۱ تير ۱۳۹۳

تحقیق جدید موسسه مطالعات سیاست یهودیان در انگلیس نشان می‌دهد، حدود 80 درصد یهودیان انگلیس به خاطر اقدامات رژیم صهیونیستی مورد عتاب قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری راشاتودی، طبق این بررسی، حدود 70 درصد پاسخ‌دهندگان معتقدند که یهودی ستیزی در انگلیس طی پنج سال منتهی به سال 2012 شدیدتر شده است. براساس این تحقیق، احساسات ضد یهودیت اغلب با مفهوم تصمیمات سیاسی و نظامی دولت رژیم صهیونیستی در آمیخته شده است.

انتشار نتایج این تحقیق با حملات نیروهای هوایی و زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه که تاکنون 584 شهید و بیش از 3640 زخمی بر جای گذاشته و با اعتراض سراسری مردم جهان مواجه شده است. شرکت کنندگان در این بررسی انتقادهای ساده را به عنوان احساسات ضد یهودی نمی‌دانند بلکه اظهارات خصمانه نسبت به دولت رژیم صهیونیستی و خصوصا زمانی که این اظهارات با درخواست‌هایی برای بایکوت، تحریم و محروم کردن و یا اتهامات پاکسازی قومی همراه می‌شود، احساسات ضد یهودی قلمداد می‌کنند.

یک سوم از کسانی که مورد سوال قرار گرفتند، درخواست غیریهودیان برای بایکوت کالاها و محصولات اسرائیلی را "قطعا" ضد یهودیت می‌دانند در حالی که یک سوم دیگر گمان نمی‌کنند که چنین باشد. حدود نیمی از آن‌ها نیز بر این باورند که مقایسه رفتار اسرائیلی‌ها با فلسطینیان با رفتار نازی‌ها با یهودی‌ها قطعا احساسات ضد یهودی است. همچنین بیش از سه چهارم می‌گویند که اغلب شاهد بیان چنین مطالبی و مقایسه اسرائیل با نازی‌ها در انگلیس هستند. طبق این بررسی یهودیان ارتدوکس بیشتر شاهد یهودی ستیزی هستند و این میزان برای یهودیان جوانتر و مردان کمتر است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها