أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۳۷۶۲۸
زمان انتشار: ۱۳:۳۹     ۳۱ تير ۱۳۹۳

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ریشه مشکلات شهرداری نداشتن درآمدهای پایدار است و شهرداران سطح استان با کمبود در آمد دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه سیستان و بلوچستان، علی اوسط هاشمی در دیدار با اعضای شورای شهر زابل با اشاره به ویژگی‌های ماه پربرکت رمضان اظهارکرد: رمضان، ماه اصلاح نفس، ماه اصلاح زبان، ماه اخوت و برادری و صلح میان مسلمانان و نمادی از عظمت کبریایی، توحید و یکتاپرستی است.

وی با اشاره به جایگاه عبادت در شب‌های قدر افزود: شب قدر فصل تحول در زندگی انسان است و این شب‌ها نزد مسلمانان اهمیتی والا دارد زیرا سفارشات بسیاری از سوی بزرگان دین نسبت به آن صورت گرفته است.

نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان به نقش برجسته امام‌علی(ع) در ترویج فرهنگ عدالت در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: خدمت متواضعانه حضرت علی(ع) به یتیمان اوج سخاوت و مردانگی ایشان در مددرسانی به ایتام بود.

وی در ادامه به وضعیت کنونی شهرداری‌های استان اشاره کرد و گفت: شورای شهر باید با یک نگاه منسجم و برنامه‌ریزی قوی در راستای ایجاد فضای مطلوب شهری اقدام و با جدیت اجرای پروژه‌های عمران شهری را پیگیری کنند.

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح‌کرد: باور مردم نسبت به شهرداری و شورای شهر به شکلی صورت گیرد که آنها را به سمت مشارکت در انجام پروژه‌های شهری سوق دهد.

وی با بیان اینکه زیباسازی شهر یکی از ضرورت‌های مهم است که مدیریت شهری باید به آن توجه کند، گفت: مدیریت شهری باید به گونه‌ای باشد که با توجه به منابع قلیل فقط در مناطق مهم و حیاتی نسبت به اجرای پروژه‌های عمرانی اقدام کند.

وی ادامه‌داد: اجرای پروژه‌های عمرانی نباید به گونه‌ای باشد که شهرداری در تمام نقاط شهر دست به اجرای پروژه‌های عمرانی بزند که وسط راه در انجام آن باز بماند.

هاشمی به تشریح وضعیت کنونی شهر زاهدان پرداخت و تاکید کرد: تعداد 250 هزار نفر حاشیه‌نشین در شهر زاهدان داریم که با مشکلات فراوانی از جمله عدم وجود آب مصرفی رنج می‌برند.

وی زاهدان و چابهار را بعنوان دو شهر مملو از حاشیه‌نشین در استان خواند و گفت: درگذشته مدیریت شهری نوعی مدیریت رهایی بوده است.

وی ادامه داد: گزارشی از وضعیت کنونی شهرداری‌های استان برای رئیس‌جمهور ارسال شده که در آن استثنا قرار دادن شهرداری‌های استان نسبت به سایر استان‌ها را درخواست کرده‌ایم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها