يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۳۷۶۲۹
زمان انتشار: ۱۳:۴۰     ۳۱ تير ۱۳۹۳

کمیته کنترل و پیشگیری از سیل و طوفان ویتنام اعلام کرد: تاکنون مجموع 27 تن بر اثر طوفان راماسون در این کشور جان باخته‌اند.

به گزارش سرویس «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بنابر اعلام مسئولان این کمیته، حوادث طبیعی چون جاری شدن سیل، رانش زمین و وقوع رعد و برق ناشی از این حادثه طبیعی تاکنون موجب مرگ 27 تن شده که سه تن از آنها بر اثر صاعقه جان خود را از دست داده‌اند.

همچنین بررسی‌های انجام گرفته از میزان خسارت به جا مانده از طوفان راماسون در ویتنام حاکی از آن است که خسارت مالی این حادثه طبیعی نزدیک به شش میلیون دلار آمریکا برآورد شده و نزدیک به 2000 ساختمان مسکونی به زیر آب فرو رفته یا تخریب شده‌اند. همچنین حدود 4200 هکتار از زمین‌های زراعی به زیر آب فرو رفته است.

در چین نیز آخرین آمارهای دولتی حاکی از آن است که تلفات طوفان راماسون در این کشور به 33 تن افزایش یافته است. طوفان راماسون که طی چهار دهه گذشته در جنوب چین بی‌سابقه بوده، موجب بارش شدید باران شده و زندگی بیش از هشت میلیون نفر در این کشور را مختل کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، همچنین مجموع 608 هزار نفر در شهرهای مختلف این کشور مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند و بیش از 240 هزار نفر به وسایل و تجهیزات اولیه نیاز فوری دارند. علاوه بر این وقوع این حادثه طبیعی موجب افزایش شدید قیمت مواد خوراکی در چین شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها