أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۳۷۶۳۰
زمان انتشار: ۱۳:۴۰     ۳۱ تير ۱۳۹۳
رهبر اپوزیسیون ترکیه:
رهبر حزب مخالف مردم جمهوری خواه ترکیه مدعی شد که ادامه سیاست خارجی کنونی نخست وزیر این کشور منجر به گسترش تروریسم فرقه‌ای در سراسر کشور می‌شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه حریت، کمال قلیچدار اوغلو، رهبر حزب مخالف مردم جمهوری خواه ترکیه در سفرش به آدانا به عنوان بخشی از کمپین حزبش در حمایت از اکمل الدین احسان اوغلو، نامزد انتخابات ریاست جمهوری این حزب به خبرنگاران گفت: سیاست خارجی رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه باعث شده تا اعتبار، موقعیت و نفوذ پیشین کشورمان در خاورمیانه از دست برود.

وی افزود: بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل به منظور دستیابی به راهی برای برقراری آتش بس میان اسرائیل و حماس یک تور منطقه‌ای در پیش دارد اما ترکیه جزو آن نیست. این مسائل تا چند سال گذشته وجود نداشت. اردوغان باعث کاهش موقعیت ترکیه شده است تا پیش از سیاست‌های فرقه‌ای اردوغان ما یک بازیگر مهم در منطقه بودیم.

قلیچدار اوغلو ادامه داد: سیاست‌های فرقه‌ای چیزی جز درد، خون و اشک در خاورمیانه نخواهد داشت. اگر اردوغان به این سیاست‌های خود ادامه دهد تروریسم فرقه‌ای را در سراسر ترکیه منتشر خواهد کرد. دولت آنکارا مسئولیت بزرگی در قبال درگیری‌های خونین در منطقه از عراق تا سوریه و تا غزه دارد. این یکی از دلایل مهمی است که ما از نامزد احسان اوغلو در انتخابات ریاست جمهوری حمایت می‌کنیم. او به عنوان یک شخصیت معتبر بین المللی به عنوان دبیرکل سازمان همکاری‌های اسلامی خدمت کرده است. من معتقدم که تحت ریاست جمهوری احسان اوغلو اعتبار ترکیه در منطقه و در غرب همچون گذشته بازمی‌گردد. سیاست هنر خطر کردن است. ما به خاطر منافع حزبمان از احسان اوغلو حمایت نمی‌کنیم ما به خاطر منافع کشورمان از او حمایت می‌کنیم.

وی گفت: اما اگر اردوغان پیروز انتخابات شود متاسفانه باید بگویم که ترکیه نیز باید بهایی را که بسیاری از کشورهای خاورمیانه پرداخت کرده‌اند، پرداخت کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها