أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۳۷۶۸۶
زمان انتشار: ۱۴:۳۸     ۳۱ تير ۱۳۹۳
"سانسورچی" اصطلاح و کنایه جدید رسانه‌های جریان اصلاح طلب به صدا و سیما پس از پخش مسابقات لیگ جهانی والیبال است. کنایه ای که واکاوی اش نشان می‌دهد فرمان و فشار سانسور از عقبه فکری همین جریان می‌آید.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ پخش مسابقات لیگ جهانی والیبال و تکرر دفعات قطع و پخش صحنه‌های تکراری دلیلی شد تا جریان رسانه‌ای و فیس بوکی مخالف صدا و سیما نقد شدیدی را به ضرغامی وارد و حتی وی را آقای سانسورچی خطاب کنند.

مشخصا پخش مستقیم مسابقات والیبال و فوتبال جام جهانی در کشورهایی که عرفشان با کشور ما مغایرت تام دارد این عواقب را دارد. البته صدا و سیما بر خلاف نیش و کنایه‌ها پخش بازی‌ها را متوقف یا قطع نمی‌کند بلکه سعی می‌کند تا تصویر بهتری که مغایرت کمتری با شئون ایرانی اسلامی دارد به مخاطبانش حتی در دور دست ترین نقطه ایران ارائه دهد.

حتی اگر این سانسورها و نماهای باز انتقاد و کنایه مجری معروف عادل فردوسی پور را به همراه داشته باشد. فردوسی‌پور بارها این تکرار صحنه‌ها یا همان سانسور را در حین گزارش‌های خود نقد کرده است.

گرچه صدا و سیما با ظرافت بهتر و بیشتری و انتخاب تصاویر کمتر تکراری می‌تواند بهانه را از دست این منتقدان بگیرد اما واقعیت این است که فرمان سانسور از جانب عقبه فکری همان جریان منتقد صادر می‌شود.

تیرماه 92 بود که مطهری در پی پخش بازی اول والیبال ایران و ایتالیا در شهر "مودنا" که پیروزی شیرین ایران همراه شد، در مصاحبه‌ای  در خصوص "پخش تصاویر نامناسب در زمان برگزاری مسابقات والیبال لیگ جهانی و فوتبال جام کنفدراسیون ها " به صدا و سیما تذکر داد.

علی مطهری در خصوص تذکر خود به ضرغامی گفت: در تماس تلفنی که با رئیس صدا و سیما داشتم به وی این موضوع را متذکر شدم که پخش این تصاویر باعث سوتفاهم خواهد شد و صحنه هایی که در زمان پخش مسابقات والیبال و فوتبال نشان داده شد مورد اعتراض بخشی از جامعه قرا گرفت که این موضوع کاملا درست بوده و مسوولان صدا و سیما باید به این اعتراضات اعتنا کرده و مراقبت بیشتری داشته باشند.

البته همان زمان روزنامه قانون از طیف حامیان دولت این سخنان مطهری را نا مطمئنی نسبت به مردم دانست و نوشت : _مطهری_درجه اول باید به هم‌مسلکان خودش و آموزگاران تربیتی این ملت شک کند. مردم ما سال‌هاست که به شکل مستمر تحت تاثیر آموزه‌های پرورشی طیف فکری علی مطهری قرار دارند. اگر قرار باشد حاصل همه این آموزش‌های بی‌وقفه با چند لحظه تماشای تصویر شهروندان خارجی به باد برود و مردم ما از راه به در شوند، پس این چه کلاس درسی با چه کیفیتی بوده است؟

در نمونه دیگر در حالی که مدعیان عصر ارتباطی می گویند هر اتفاقی در صحنه ورزش بیفتد در سریع ترین زمان منتشر می شود حسام الدین آشنا مشاور این روزهای روحانی صدا و سیما را مقصر حرکت غیر اخلاقی در بازی داماش و پرسپولیس در 2 فصل پیش فوتبال می‌داند.

آشنا که این روزها حکم مشاوری روحانی را یدک می‌کشد آن رفتار غیر اخلاقی را متوجه صدا و سیما کرد و با طرح اینکه صدا و سیما در فاصله تاخیر پخش چند ثانیه‌ای می‌توانست آن صحنه را سانسور کند صدا و سیما و بیست و سی را شریک 2 بازیکن معروف فوتبال قرار داد.

حال سئوال اینجاست عقبه فکری و فرهنگی دولت و حامیان رسانه‌ای دولت چرا در این موضوع با هم به نتیجه مشترک نمی‌رسند. آیا فقط اهداف سیاسی این دو جریان فکری فرهنگی مغایر و متضاد را کنار هم نگه داشته است یا آنکه واقعا کسانی که ظاهرشان مناسب نیست و برایشان سانسور مسابقات والیبال و فوتبال حال بهم زن شده است تفکرات لیدرهای سیاسی خود در مجلس و فرمان سانسور آنها به ضرغامی را درک نمی‌کنند؟

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها