يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۳۷۶۹۵
زمان انتشار: ۱۴:۵۰     ۳۱ تير ۱۳۹۳
رئیس‌جمهور رئیس‌جمهور شرایط حاکم بر منطقه خاورمیانه به ویژه در فلسطین و غزه را بسیار نگران‌کننده دانست و گفت: امروز باید جامعه بشری این احساس را داشته باشند که همه دارای سرنوشتی مشترک هستیم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور پس از دریافت استوارنامه سفیر جدید ایسلند با بیان اینکه ظرفیت‌های دو کشور فراتر از سطح روابط کنونی است، بر شناسایی و فعال کردن تمام ظرفیت‌های دو کشور در همه بخش‌ها تأکید کرد.

وی معرفی و تبیین ظرفیت‌های دو کشور برای ارتقای هر چه بیشتر روابط ایران و ایسلند را مورد تأکید قرار داد و اظهار امیدواری کرد حضور سفیر جدید این کشور فرصتی برای معرفی هر چه بهتر این ظرفیت‌ها باشد.

ریئس‌جمهور با اشاره به معضلات مهم منطقه‌ و جهان، همکاری مشترک ملت‌ها و دولت‌ها در برابر این معضلات را ضروری دانست و با تأکید بر اراده دولت جمهوری اسلامی ایران بر حضور فعال در همکاری‌های منطقه‌ای و جهانی برای حل این معضلات، گفت: همه کشورها باید با حضور فعال و با صدای واحد در برابر معضلات جهانی سخن بگویند.

روحانی در ادامه با اشاره به تحولات منطقه‌ و جهان، اظهار داشت: امروز جوامع بشری با معضلات بزرگی مانند تروریسم مواجه هستند، لذا ضرورت دارد همه برای رفع آن همکاری و مشارکت داشته باشند.

رئیس‌جمهور شرایط حاکم بر منطقه خاورمیانه بویژه در فلسطین و غزه را بسیار نگران‌کننده دانست و با اشاره به اینکه امروز مردم غزه در محاصره کامل اقلام دارویی و پزشکی و غذایی قرار دارند، خاطر نشان کرد: امروز باید جامعه بشری این احساس را داشته باشند که همه دارای سرنوشتی مشترک هستیم.

روحانی اضافه کرد: اگر امروز در برابر غم دیگران بی‌تفاوت باشیم، اگر فردا غمی برای ما بوجود بیاید نباید انتظار داشته باشیم دیگران در غم ما شریک باشند.

رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به موضوع هسته‌ای کشورمان و با تأکید بر اینکه تنها راه حل و فصل این مسأله مذاکره و گفت‌وگو است، اظهار داشت: معتقدیم مذاکره تنها راهی است که پیش روی ما قرار دارد و ما به موفقیت در این مذاکرات امیدوار بوده و در چارچوب مقررات بین‌المللی آماده همکاری هستیم.

روحانی تأکید کرد: توقع ملت ایران صرفاً‌این است که از حقوق حقه خود در زمینه فناوری‌های صلح‌آمیز برخوردار باشد.

گونار پالسن سفیر جدید اکرودیته ایسلند نیز در این دیدار پس از تقدیم استوارنامه خود و ابلاغ سلام‌ گرم رییس‌ جمهور و کابینه ایسلند به دکتر روحانی اظهار داشت: ایران و ایسلند اگر چه از لحاظ جغرافیایی از هم فاصله دارند، اما ایسلند بیشترین توجه را به ایران و دستاوردهای آن دارد و به دنبال تقویت بیش از پیش روابط و همکاری‌های خود در عرصه بین‌المللی و روابط دوجانبه با تهران است.

وی با اشاره به تحولات خاورمیانه و همچنین اظهار امیدواری از اینکه مذاکرات هسته‌ای ایران به نتیجه مطلوب برسد، بر اهتمام هر چه بهتر کشورش برای همکاری با ایران در این زمینه‌ها تأکید کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها