يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۳۷۷۰۵
زمان انتشار: ۱۴:۵۶     ۳۱ تير ۱۳۹۳
میان ما (مقاومت فلسطین) و حضرت امام خمینی (ره) یک رابطه ایدئولوژی هم وجود دارد زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید ایشان مسئله فلسطین را به خوبی درک کرد که تهدیدی بزرگ علیه قدس به وجود آمده است و جمعه آخر ماه رمضان را با عنوان روز جهانی قدس را نام‌گذاری کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، در آستانه روز جهانی قدس امسال و همزمان با جنایت جدید صهیونیست‌ها در غزه سفیر فلسطین در تهران  گفت‌گویی اختصاصی با خبرنگار اداره کل بین الملل و سیاست خارجی فارس انجام داده است که مشروح آن در پی می‌آید. در این گفت‌گوی یک ساعت و نیم که به میزبانی صلاح زواوی مقدم السفرا در سفارت فلسطین در تهران صورت گرفت وی در خصوص تحولات این روزهای غزه ،  همچنین فلسفه نامگذاری روز جهانی قدس توسط حضرت امام خمینی (ره) و دستاوردهای این روز و...» به اظهار نظر پرداخت.

* فلسفه نام‌گذاری روز جهانی قدس از سوی امام خمینی(ره)

«صلاح زواوی» سفیر فلسطین در تهران در این خصوص اظهار داشت: میان فلسطین و انقلاب اسلامی ایران رابطه خیلی عمیق و تاریخی وجود دارد، حضرت امام خمینی (ره) محور مبارزات خود را بر دو اصل اسلام و فلسطین قرار داد و زمانی هم که از سوی رژیم شاهنشاهی ایران به نجف اشرف تبعید شده بود روابط ما با همدیگر قطع نشد و ادامه یافت و حتی ایشان در آن زمان فتوایی مبنی بر اینکه مسلمانان زکات و خمس برای مبارزان فلسطینی در نظر بگیرند صادر فرمودند.

وی افزود: همچنین میان ما (مقاومت فلسطین) و حضرت امام خمینی (ره) یک رابطه ایدئولوژی هم وجود دارد زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید ایشان مسئله فلسطین را به خوبی درک کرد که تهدیدی بزرگ علیه قدس به وجود آمده است و جمعه آخر ماه رمضان را با عنوان روز جهانی قدس را نام‌گذاری کرد تا همه مسلمانان جهان پشت پرچم فلسطین برای آزادی قدس تلاش کنند.

رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند تا مسجدالاقصی وجود نداشته باشد، روشنگری حضرت امام برای همه دنیا نشان داد مهم‌ترین مسئله ما مبارزان روز قدس برای آزادی بیت المقدس است، روز قدس خیلی مثبت بود و خیلی از کشورهای اسلامی برای وحدت محور فلسطین این روز را گرامی می‌دارند.

امام خمینی(ره) نه فقط کل کشورهای اسلامی را برای مسئله فلسطین دعوت کرد بلکه مستضعفان جهان را برای مبارزه بر ضد امپریالیسم آمریکا دعوت کرد.

اکنون که شما در سفارت فلسطین حضور دارید به برکت انقلاب اسلامی است، نشستن من هم به عنوان سفیر فلسطین در ایران به برکت انقلاب اسلامی و حضرت امام و مبارزان و عاشقان شما از فلسطین است.

و اگر انقلاب اسلامی روی نمی‌داد چه بسا سفارت رژیم صهیونیستی در اینجا فعال بود. در زمان شاه نفت به سمت صهیونیست‌ها می‌رفت و به برکت  انقلاب اسلامی قطع شد.

بین دو پرانتز این مطلب را عنوان می‌کنم که مسئولان ایران تاکید دارند موضوع فلسطین قابل مصالحه نیست و هیچ صلحی قابل قبول نیست، قضیه فلسطین قابل بازی نیست.

* میانجیگری مصر و قطر برای آتش‌بس

سفیر فلسطین در خصوص میانجیگری کشورهای مصر و قطر برای آتش بس جنگ غزه، گفت: نخست متذکر این مطلب شوم که خوشبختانه مبارزات قهرمانان فلسطین باعث افتخار فلسطین و کل مسلمانان است، این مبارزه تاکید کرده و می‌کند که آینده‌ای مثبت در انتظار رژیم صهیونیستی نیست بلکه این جنگ نابودی رژیم صهیونیستی را در بر دارد و پایان یافتن این رژیم جعلی اکنون شروع شده است، چرا که هیچ شهر و روستایی در سرزمین اشغالی امنیت ندارد و ما معتقدیم که برنامه کشورهای غربی در سرزمین اشغالی طرد (بیرون راندن) یهودی‌ها از اروپا است.

بنده اعتقاد دارم که پس از پایان جنگ کنونی غزه تعداد زیادی از یهودی‌ها از سرزمین اشغالی برگردند و مهاجرت کنند.

کسانی که در فلسطین اشغالی ساکن شدند به دنبال خوشبختی کار، رفاه، و امنیت و آسایش به سرزمین اشغالی بودند اما مقاومت فلسطین درس بزرگی به آنها داد و اکنون ساکنان رژیم صهیونیستی با خودشان میگویند چرا به اروپا و جایی که امنیت وجود دارد نروند.

وی تصریح کرد: به نظر من ابتدا و انتهای این رژیم جعلی شروع شد و شاید برخی بپرسند آیا  فلسطین فردا آزاد می‌شود؟ در پاسخ به آنها می‌گویم؛ نه ،‌ ولی زمان نابودی این غده سرطانی شروع شده است، اهمیت این جنگ این موضوع را رقم زده و شاهد وحدت ملی فلسطین و وحدت امت اسلامی که پشت سر مقاومت ایستادند، هستیم.

اکنون زمان کرامت برای فلسطین شروع شده است. رژیم جعلی صهیونیستی به نتیجه‌ای نمی‌رسد و ان‌شاءلله برنامه کشورهای غربی برای ایجاد رژیم جعلی صهیونیستی تمام می‌شود، انشاءلله.

ان‌شاء الله با نابودی رژیم جعلی اسرائیل شاهد وحدت و کرامت فلسطین و وحدت امت اسلامی و کشورهای عربی و اسلامی و عاشقان عدالت خواهیم شد.

* شروط  مقاومت برای آتش‌بس جنگ غزه:

سفیر فلسطین در تهران با اشاره به مذاکرات نوامبر 2012  رژیم صهیونیستی و فلسطین، یادآور شد: در سال 2012 شاهد ظاهر شدن توانایی و نیروی مقاومت نبودیم یعنی در مقایسه با امروز نبود و به همین دلیل آتش‌بس را قبول کردیم، ولی امروز برای آتش بس شرایطی حاکم است:

اولا مرزها باید برای رفت و آمد فلسطینیان باز شود، صادرات و واردات مواد غذایی، دارو و آب باید لحاظ شود، اکنون متاسفانه 95 درصد آب غزه آلوده شده است و این قابل قبول نیست، متذکر شوم که مقاومت ضد آتش بس نیست چون می‌داند که این جنگ پایان نابودی اسرائیل نیست. جنگ غزه یکی از مراحل نابودی رژیم جعلی اسرائیل است.

دیگر اینکه سلاح مقاومت قابل گفت‌وگو (بحث) نیست

اینکه بگویند سلاح‌ها را تحویل دهیم قابل بحث نیست، مقاومت بیش از 400 شهید داده است، تاسیسات زیادی از فلسطین تخریب شده است و در جریان حملات صهیونیست‌ها کودکان، زنان و پیرمردهای بی‌شماری به شهادت رسیدند که این امر قابل قبول نیست.

امروز نمی‌توان آتش‌بسی همانند آتش بس سال 2012 (جنگ هشت روزه)داشت،‌ شرایط کنونی که از سوی رژیم صهیونیستی برای ما به وجود آمده است قابل قبول نیست.

اگر به مبارزات الجزایر اشاره داشته باشیم می‌بینیم که الجزایر یک میلیون و پانصد هزار شهید تقدیم کرده است و دیگر آزادگان دنیا همچون ویتنام یا برخی از کشورهای آفریقایی و آسیا کشته‌هایی تقدیم انقلاب خود کردند.

صلاح زواوی در پاسخ به سفری که قرار است بان‌کی‌مون دبیرکل سازمان ملل برای آتش‌بس غزه به قطر داشته باشد و دیداری با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و شیخ تمیم امیر قطر صورت دهد، گفت: محمود عباس به عنوان مسئول کل همه گروه‌های فعال سیاسی در فلسطین  است و تلاش می‌کند تا با پیداکردن راه‌حلی مصیبت‌ها و مشکلات غزه با کاهش همراه شود اما متاسفانه دبیرکل سازمان ملل متحد اقدام دیر هنگامی دراین خصوص به عمل آورده است.

اینجا تاکید کنیم که درهای فلسطین برای مذاکرات آتش‌بس باز است اما برای آن هم شرایطی داریم و باید بگوییم که سلاح مقاومت در مذاکرات قابل بحث نیست، همچنین موضوع مرزهای کشور فلسطین قابل بحث نیست. سلاح مقاومت و مرزهای غزه خط قرمز مقاومت است که قابل گفت‌وگو نیست.

وی افزود: برای بازگشت به مذاکرات نوامبر 2012 باید این موارد لحاظ شود اکنون زمان قوت (قدرت) و پیروزی مقاومت است شاید برخی بگویند نیروی مقاومت با نیروی نظامی صهیونیست‌ها قابل مقایسه نیست و تعادلی میان این دو وجود ندارد باید بگویم ما می‌دانیم تعادل قوا میان ما و صهیونیست‌ها وجود ندارد ولی نباید فراموش کرد که میان نیروهای الجزایر و فرانسه که با هم رویارو شدن تعادل قوایی برقرار نبود، همچنین میان آمریکا و ویتنام تعادل قوایی وجود نداشت.

انقلاب اسلامی ایران برای پیروزی خود چه تعداد شهید تقدیم کرد تا در برابر رژیم شاهنشاهی پیروز شود و یا در جنگ نظامی علیه ایران چه تعداد شهید در برابر حملات صدام تقدیم شد این یک ضریب معمولی است اما تفاوتش در این است که «قتلنا فی‌الجنه و قتلاهم فی‌الجحیم »کشته‌های ما جزء شهدا هستند و به بهشت می‌روند ولی کشته‌های آنها به جهنم می‌روند.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به ادامه پیدا کردن جنگ غزه انتظار شما از کشورهای عربی در این خصوص چیست؟ و جمهوری اسلامی ایران چگونه و به چه شکل می‌تواند حامی ملت فلسطین باشد؟ عنوان کرد: بدون شک کمک‌های ایران به مردم فلسطین قابل تقدیر است و بدون اینکه شرح مفصلی بدهم باید بگویم مردم ایران در پیروزی جنگ غزه شریک ما هستند.

پشتیبانی اعراب و مسلمانان جهان از مقاومت در فلسطین ادامه دارد اکنون هم برخی کشورهای عربی دارای مشکلات داخلی هستند و ما این مطلب را درک می‌کنیم اما آن‌ها همچنان پشت مقاومت ما ایستاده‌اند علی‌رغم اینکه ما اوضاع سخت آنها را درک می‌کنیم. مثلا سوریه در این چند دهه صدها شهید تقدیم مقاومت فلسطین کرده است و شهرها و روستاهای این کشور از سوی صهیونیست‌ها بمباران شده است همچنین ایران هم در راه پیروزی فلسطین شهدایی تقدیم کرده است.

حتی اگر بخواهم به این ارتباطات دو طرفه اشاره کنم باید به حضور شهید چمران در فلسطین اشاره کرد که در اردوگاه‌های فلسطین در لبنان آموزش دید.

وی با تاکید بر توسعه و گسترش وحدت میان کشورهای اسلامی، اظهار داشت: از رسانه‌ها می‌خواهم تا در زمینه حفظ وحدت میان کشورهای اسلامی و عربی تلاش کنند و برای گسترش آن همکاری کنند، کشورهای عربی همکاری خوبی با فلسطین داشته‌اند و دارند حتی مصر برای آزادی فلسطین هزاران شهید تقدیم کرده است و برخی دیگر کشورهای عربی از دیگر راه‌هایی همچون مساعدات مالی و معنوی و ... از فلسطین حمایت کردند.

کسانی که به جدایی روابط کشورهای عربی کمک میکنند به نفع  فلسطین  کار نمی کنند بلکه به ضرر فلسطین حرکت می کنند.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌تواند قهرمان وحدت اسلامی فلسطین و کشورهای عربی باشد چرا که ما دارای یک جنگ و یک مصیبت هستیم و پیروزی ما هم به عنوان یک پیروزی مشترک است.

وحدت فلسطین موضوعی بود که امام خمینی (ره) هم به آن تاکید کرد و رهبر انقلاب هم به آن تاکید کرده است. آقای هاشمی رفسنجانی هم کتابی درباره فلسطین ترجمه کرده است.

وی با اشاره به داشتن و توسعه وحدت میان کشورهای اسلامی و عربی، گفت: از یک فردی پرسیدند کدام فرزندت بهتر است، پاسخ داد: فرزندی که مریض است شفاء پیدا می‌کند؛ فرزندی که کوچک است هم بزرگ می‌شود و آن فرزندی هم که دور است بر می‌گردد.

صلاح زواوی تصریح کرد: اکنون زمان وحدت است، ایران دارای تاریخ، تمدن و فرهنگ بزرگی است و امام خمینی (ره) چشم شما را به قضیه فلسطین باز کرد و حتی رهبر معظم انقلاب شاگردی بی‌نظیر برای مبانی، فکر و مسیر انقلاب اسلامی است.

وی تاکید کرد: تفرقه میان کشورهای اسلامی و عربی با موضوع فلسطین به نفع اسرائیل و آمریکا و دشمنان ما است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها