أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۳۷۷۵۶
زمان انتشار: ۲۲:۱۳     ۳۱ تير ۱۳۹۳

به گزارش پایگاه 598،علی کریمی به 5 دلیل، از فوتبال خداحافظی کرد. او می‌توانست حداقل یک فصل دیگر هم به فوتبالش ادامه دهد اما ترجیح داد ظهر روز یک‌شنبه 29 تیرماه 1393 از فوتبال خداحافظی کند.
این موضوع، شوک بزرگی به فوتبال ایران بود و یک خبر شگفت‌انگیز قلمداد می‌شود چون به‌هرحال نقش علی کریمی طی 15 سال گذشته، بسیار فراتر از بازیکنان معمولی بود. کریمی یکی از بزرگان فوتبال ایران است و خداحافظی‌اش در این شرایط بی‌دلیل نیست. حالا بد نیست به کالبدشکافی ماجرا بپردازیم و ببینیم چرا کریمی باید خداحافظی کند. در این خصوص فقط 5 دلیل وجود دارد:

یک: کریمی تا آخرین لحظات و ساعت‌های اتمام فصل نقل و انتقالات، منتظر پیشنهاد باشگاه پرسپولیس ماند و فکر می‌کرد شاید، یک درصد، احتمالاً، فقط برای چند ماه، علی دایی گذشته را فراموش کند و به فکر برآوردن آرزوی کریمی باشد اما این اتفاق هرگز رخ نداد تا او بدون پوشیدن پیراهن پرسپولیس، به دوران فوتبالش پایان دهد.

دو: پیشنهاداتی که به کریمی رسید، به اندازه کافی جذاب نبود؛ ملوان، سایپا و راه‌آهن. مشخص بود کریمی به شهرستان نمی‌رود و پیشنهاد ملوان منتفی بود، سایپا نیز نمی‌توانست کریمی را ارضا کند. راه‌آهن هم تماشاگری نداشت که به این بازیکن انگیزه بدهد. کریمی یک پیشنهاد خارجی هم داشت، باشگاهی از لیگ کویت که می‌خواست برای جذب هافبک طراح، 250 هزار دلار خرج کند اما وقتی پای نام کریمی به میان آمد، آنها پیشنهادشان را تا سقف 400 هزار دلار هم افزایش دادند ولی کریمی ترجیح داد این رقم را فراموش کند و به فوتبالش پایان دهد.

سه: دیگر رفاقت هم جواب نمی‌داد. حمید استیلی بارها از کریمی خواست به راه‌آهن برود اما راه‌آهن، جدا از اینکه تماشاگری نداشت، تیمی برای کسب قهرمانی نیز بسته نشده بود. با این حساب، کریمی در آخرین سال فوتبالش مجبور بود تمام توان خود را برای حفظ راه‌آهن بگذارد و آبرویش را زیر منگنه رفاقت قرار می‌داد. به خصوص در این سال‌ها که به علت افزایش درد از ناحیه کمر و عضله پشت ران، دوران مصدومیتش طولانی می‌شد.

چهار: کریمی بدش نمی‌آمد که در آخرین سال فوتبالش، یک قهرمانی به دست بیاورد ولی پیشنهاداتی که داشت، بوی رسیدن به قهرمانی نمی‌داد به همین خاطر ترجیح داد با همان قهرمانی جام‌حذفی در تراکتورسازی، فوتبال را ترک کند.

پنج: نقش کارلوس کروش نیز در خداحافظی کریمی قابل بررسی است. کریمی منتظر بود به همراه تیم‌ملی به جام‌جهانی 2014 برزیل برود ولی کروش چنین نظری نداشت تا همه انگیزه‌های کریمی برای آینده فوتبالش را بگیرد. کریمی می‌خواست در جام‌جهانی و مقابل چشم رسانه‌های خارجی از تمام جهان، فوتبال را کنار بگذارد ولی…

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها