أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۳۷۷۵۷
زمان انتشار: ۲۲:۱۴     ۳۱ تير ۱۳۹۳

به گزارش پایگاه 598،همانطور که علی کریمی در تیم‌های داخلی و ملی عملکرد و حضوری مثبت داشته است در تیم‌ها خارجی نیز عملکرد او قابل تامل است. این بازیکن تکنیکی پس از درخشش در پرسپولیس از سال 84-1380 در تیم الاهلی امارات توپ زد و با انجام 69 بازی و 45 گل زده عملکرد موثری در این تیم حاشیه خلیج فارس از خود بر جای گذاشت. همان موقع که کریمی به الاهلی رفت گفته می‌شد او از تیم‌های اروپایی هم پیشنهاد داشت.

در ادامه جادوگر دربازی دوستانه تیم ملی مقابل آلمان خوش درخشید و در چند صحنه مدافعان آلمان را با حرکات تکنیکی‌اش جا گذاشت تا مقدمات حضور او در تیم سرشناس بایرن مونیخ فراهم شود. کریمی از سال 84 تا 86 پیراهن بایرن مونیخ را به تن و باتلاش و کوشش خود موقعیت خوبی در این تیم پرستاره دست و پا کرد تا قراردادش برای سال دوم نیز تمدید شود. او قبل از حضورش در بایرن نیز یکی، دو پیشنهاد از تیم‌های آ.ث.رم و یوونتوس ایتالیا هم داشت اما ترجیح داد به آلمان برود و این بار با مشکل دوری از ایران و خانواده کنار بیاید چرا که الاهلی اولین تیم خارجی‌اش را نیز به خاطر نزدیکی امارات به ایران انتخاب کرده بود.

به هر صورت کریمی با پیراهن بایرن مونیخ 33 بار فرصت عرض‌اندام پیدا کرد ضمن این که 3 گل نیز برای این تیم خوب آلمانی به ثمر رساند. کریمی اولین بار در مرداد سال 84 در جام اتحادیه آلمان مقابل اشتوتگارت به میدان رفت و در هفته دوم بوندس‌لیگا اولین گل خود را مقابل بایرن لورکوزن به ثمر رساند و یک پاس گل هم داد. او مقابل بورسیا دورتموند هم پایش به گل باز شد. طبق یکی از بندهای قرارداد این بازیکن با حضور او در 25 بازی، قرارداد بین طرفین به صورت خودکار تمدید می‌شد که کریمی با تلاش خود باعث تمدید قراردادش شد اما او در ادامه مصدوم و حتی در مسابقات جام‌جهانی 2006 آلمان هم دور از انتظار ظاهر شد تا دوباره به تیم‌های حاشیه خلیج‌فارس و این بار تیم القطر برگردد. او در سال 87-86 در تیم القطر توپ زد و پس از آن به تیم السیلیه قطر پیوست که کریمی در تیم القطر 26 بار به میدان رفت و 5 بار برای هم تیمی‌هایش گلزنی کرد. کریمی در سال 88 به صورت قرضی به تیم سابقش یعنی پرسپولیس برگشت.

کریمی پس از حضور در تیم های خارجی تجارب گرانبهایی کسب کرد. او زیر نظر مربیان بزرگی کار کرد و در کنار بازیکنان بزرگی چون بالاک، دایسلر، اشتایگر، مهمت شول و ذی‌روبرتو به رقابت پرداخت و توانست برخی از این اسامی بزرگ را به نیمکت بدوزد. او با پیراهن بایرن مونیخ سه بار در لیگ قهرمانان اروپا فرصت بازی پیدا کرد ضمن این که با پیراهن شالکه نیز به مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کرد. جالب این که قرارداد او با شالکه در سن 32 سالگی منعقد شد که 5 ماهه بود! کریمی در دور رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به عنوان جانشین رائول گونزالس برای دقایقی مقابل اینترمیلان بازی کرد. این لژیونر کشورمان در سال 2005 در اولین بازی خود برای بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا مقابل تیم سالزبورگ اتریش یک گل زد و یک پاس گل داد و جالب این که او در تیم بایرن مونیخ نیز همان پیراهن شماره 8 خود را پوشید در حالی که اکثر لژیونرها در تیم‌های معتبر دنیا نتوانسته‌اند از همان اول پیراهن مورد علاقه خود را به تن کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها