أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۳۷۷۷۴
زمان انتشار: ۲۲:۵۶     ۳۱ تير ۱۳۹۳

به گزارش پایگاه 598،محسن بیاتی‌نیا در  گفت‌وگو با خبرنگاران در مورد محدودیت‌هایی که برای جذب بازیکنان بزرگسال به وجود آمده است، اظهار داشت: من در حال حاضر 33 سال سن دارم و 17 سال و نیم داشتم که بازی در بالاترین سطح لیگ ایران را تجربه کردم. البته آن زمان هنوز رقابت‌ها به اسم لیگ برتر تغییر پیدا نکرده بود و من در لیگ آزادگان بازی می‌کردم.

وی با انتقاد از قوانین تازه سازمان لیگ برتر که محدودیت سنی را برای تیم‌ها در نظر گرفته است، گفت: من در مورد خودم هیچ حرفی ندارم ولی این قانونی که امسال گذاشتند باعث شد تا بیش از 50 بازیکن سرشناس بیرون بمانند. از طرفی لیگ را 16 تیمی کردند و کم شدن دو تیم باعث شد تا 50 بازیکن دیگر هم از این طریق بیرون بمانند. من معتقدم اعمال این قانون به هیچ عنوان منطقی نبود و  نمی‌‌دانم برچه اساسی این تصمیمات گرفته شد.

مهاجم پیشین تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان خاطر نشان کرد: شما فکر می‌‌کنید از این همه بازیکن چند نفر پیدا می‌‌شوند که بالای 30 سال سن داشته باشند؟ من خیلی‌ها را می‌شناسم که زیر 25 سال سن دارند ولی الان شرایط طوری شده که از لیگ برتر دور هستند. به عنوان مثال بازیکنی که 23 سال و یک ماه سن دارد و به خاطر این قانون از لیگ‌برتر دور شده است، چرا باید چنین شرایطی را تجربه کند؟

وی افزود: من سنگ خودم را به سینه  نمی‌‌زنم و در 14 سال اخیر در بالاترین سطح فوتبال ایران به میدان رفته‌ام اما دیگر بازیکنان چه گناهی کرده‌اند؟! نمی‌دانم چرا این قوانین در کشورهای صاحب نام اروپا دیده نمی‌‌شود و چرا هر سال باید قوانین فوتبال ایران تغییر کند؟

بیاتی‌نیا همچنین درباره اینکه خیلی از بازیکنان معتقدند به خاطر عدم ارتباط با دلال‌ها بیرون مانده‌اند، گفت: من نمی‌توانم این حرف را قبول داشته باشم. همه فوتبالیست‌ها با دلال‌ها یا مدیربرنامه‌ها ارتباط دور و نزدیک دارند و آنها را می‌‌شناسند. متأسفانه قوانینی که برای لیگ امسال گذاشته‌اند خیلی چیزها را عوض کرد. یک روز سقف قرارداد می‌‌گذارند، یک روز سقف بودجه می‌‌گذارند، یک روز سقف سن می‌‌گذارند و مثل اینکه باید در آینده منتظر سقف پارکینگ و چیزهای دیگر باشیم!

«متأسفانه فوتبال ما ایرادهای ساختاری زیادی دارد و اتفاقاتی در این فوتبال می‌‌افتد که در هیچ جای دنیا رخ  نمی‌دهد»، مهاجم پیشین تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان با بیان این جمله افزود: امسال محدودیت‌هایی را برای بازیکنان بزرگسال به وجود آوردند و مثل اینکه هدف‌شان این بوده که بازیکنان جوان را به لیگ ایران تزریق کنند.

وی ادامه داد: ما هر سال شاهد یکسری شرایط سنی جدید هستیم که توسط مسئولان اعلام می‌‌شود. فکر می‌‌کنم رفته رفته این شرایط سنی را کمتر می‌‌کنند و با این وضعیت بهتر است پسرم را آماده کنم تا در سن 7 سالگی در لیگ برتر بازی کند. من نمی‌خواهم از مسئولان فدراسیون انتقاد کنم بلکه حرف‌هایم را کلی می‌زنم و منظورم این است که فوتبال ایران مشکلات ریشه‌ای دارد.

بیاتی‌نیا در خاتمه تصریح کرد: در حال حاضر حدود 400 تا 450 بازیکن قرار است در فصل جدید لیگ برتر بازی کنند. لیگ ایران 400 بازیکن دارد و 700 دلال که در هیچ جای دنیا چنین چیزی دیده نمی‌شود. در فوتبال ایران به یکباره 10 دلال به یک بازیکن زنگ می‌‌زنند و همه به صورت مشترک می‌گویند که ما می‌خواهیم تو را به فلان تیم ببریم. وقتی یکسری قوانین بدون منطق و بدون بررسی اعمال می‌شود مطمئناً ناهنجاری‌ها و مشکلات در فوتبال بیشتر خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها