يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۳۷۷۸۹
زمان انتشار: ۲۳:۲۳     ۳۱ تير ۱۳۹۳
وزیر امور خارجه کشورمان از کم تحرکی غیرمسئولانه شورای امنیت سازمان ملل در قبال جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه انتقاد کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا، وزیر امور خارجه کشورمان از کم تحرکی غیرمسئولانه شورای امنیت سازمان ملل در قبال جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه انتقاد کرد.

محمدجواد ظریف در اجلاس تروئیکای بین‌المجالس اسلامی ابراز امیدواری کرد که این اجلاس که با هدف بررسی تحولات جاری در فلسطین و تهاجم رژیم صهیونیستی به غزه انجام شده بتواند با همفکری شرکت کنندگان راهکارهای عملی برای پایان دادن به فاجعه غمناک غزه و یاری رساندن به مردم فلسطین ارائه کند.

رژیم صهیونیستی از بیش از دو هفته قبل با زیر پاگذاشتن اصول انسانی و نقض حقوق بین‌الملل و حقوق بشر با به کارگیری پیشرفته‌ترین جنگ‌افزارها تهاجم گسترده‌ای را به غزه معمول داشته است.

وی ادامه داد: با کمال تاسف در این حمله مراکز کاملا غیرنظامی از جمله مناطق مسکونی، درمانی، مساجد، موسسات عمومی و حتی گروه‌های امدادرسانی و هیات‌های رسانه‌ای را هدف قرار داده است.

ظریف با اشاره به کشته شدن صدها نفر غیرنظامی و زخمی شدن هزاران فلسطینی در حملات اخیر رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: تعداد بی‌شماری از فلسطینیان نیز در این حملات آواره شدند و بخش اعظمی از قربانیان را زنان، کودکان و سالمندان تشکیل می‌دهند.

وزیر امور خارجه ادامه داد: ساکنان غزه امروز با بحران گسترده ناشی از کمبود شدید امکانات پزشکی و دارویی مواجه‌اند و موانعی در مسیر ارسال کمک‌ها وجود دارد که تداوم این وضع موجب بروز فاجعه انسانی وحشتناکی شده است.

وی اضافه کرد: در دو هفته گذشته شاهد کم‌تحرکی غیرمسئولانه شورای امنیت و سکوت توام با رضایت و بعضا حمایت ‌های آشکار مدعیان دفاع از حقوق بشر در قبال تجاوز و کشتار غیرنظامیان در غزه هستیم.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه خاطرنشان کرد: متاسفانه معدود تحرکات انجام شده در قبال غزه یا به دلیل عدم توجه به واقعیات قرین به موفقیت نبوده و یا اقدامات انجام شده متناسب با سطح فاجعه کشتار مردم غزه نیست.

ظریف اظهار کرد: مسئولیت خطیری بر عهده سازمان‌های بین‌المللی به ویژه شورای امنیت، شورای حقوق بشر و کشورهای صلح دوست جهان به ویژه کشورهای اسلامی است تا ضمن توقف حملات و لغو کامل محاصره غزه و بازگشایی کلیه گذرگاه‌ها ساز و کار پایداری برای ارسال کمک‌های بین‌المللی به ویژه غذا و دارو را ایجاد کنند.

وی از آمادگی جمهوری اسلامی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه شامل تجهیزات امدادی، غذا و دارو به غزه خبر داد و یادآور شد: ما به دلیل بسته بودن گذرگاه با مشکلاتی در این زمینه مواجه هستیم. جمهوری اسلامی همچنین پذیرای مجروحان فلسطینی در بیمارستان‌های خود است.

وی با بیان اینکه ملت فلسطین در شش دهه گذشته تجارب متعددی را پشت سر گذاشته اظهار کرد: با توجه به بی توجهی مفرط جامعه جهانی مردم فلسطین به خوبی دریافته‌اند که دستیابی به حقوق حقه‌شان از جمله آزادی سرزمین های اشغالی جز از طریق مقاومت مردم امکان پذیر نیست.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به هیچ وجه قابل دفاع نیست ادامه داد: ملت فلسطین در تداوم حق دفاع مشروع خود ضمن پایداری در برابر حملات بی‌رحمانه رژیم صهیونیستی مقاومتی شجاعانه نشان داده که شایسته تجلیل و حمایت همه ماست.

وزیر امور خارجه با اشاره به برگزاری راهپیمایی روز قدس در روز جمعه اظهار کرد: قطعا مراسم روز قدس امسال با شکوه بیشتری برگزار خواهد شد و بر حق مسلم مردم فلسطین برای برخورداری از زندگی توام با امنیت و احقاق حقوق کامل مردم فلسطین تاکید خواهد شد.

وی ضمن بزرگداشت یاد شهدای فلسطین اظهار کرد: امیدوارم این نشست در این برهه حساس از تحولات منطقه در مسیر دستیابی به اهداف خود برای همبستگی با ملت فلسطین حرکت کند.

ظریف در پایان گفت: جمهوری اسلامی آمادگی کامل دارد تا در جهت تحرک موثر برای توقف فوری تهاجمات، رفع محاصره غزه و کمک به ملت قهرمان فلسطین، تشریک مساعی کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها