أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۲۳۷۸۴۵
زمان انتشار: ۱۱:۱۳     ۰۱ مرداد ۱۳۹۳
شرکت ملی نفت ایران، گزارش دیوان محاسبات کشور مبنی بر عدم وصول ۴.۱ میلیارد دلار نفت خام فروخته شده به یک شرکت اماراتی را رد کرد.
به گزارش پایگاه 598، محسن قمصری؛ مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به این سؤال که آیا فروش نفت به شرکت اماراتی و عدم دریافت پول حاصل از آن را تأیید می‌کنید؟ گفت: "امارات خریدار نفت ایران نیست."

وی درباره مشابه بودن رقم چهار میلیارد دلار بدهی شرکت نفتی اماراتی که از سوی دیوان محاسبات کشور اعلام شده است با رقم طلب ایران از شرکتهای نفتی توضیح داد: طلب نفتی چهار میلیارد دلاری ایران مربوط به بدهی پالایشگران اروپایی است که پرداخت آن مشروط به پیشرفت مذاکرات ژنو است.

علاوه بر شرکت ملی نفت، علی طیب‌نیا؛ وزیر اقتصاد و امور دارایی نیز برداشت از صندوق توسعه ملی را رد کرده است.

به گزارش تسنیم، جعفر قادری؛ رئیس کمیته اقتصادی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: طبق گزارش دیوان محاسبات کشور، شرکت نیکو معادل 4.1 میلیارد دلار نفت خام به یک شرکت اماراتی فروخته اما تاکنون پول آن را وصول نکرده است، بر همین اساس معادل این رقم از صندوق توسعه ملی برداشت و به عنوان پول حاصل از فروش نفت به شرکت اماراتی، به حساب بانک مرکزی واریز شد.

وی با یادآوری این که برداشت از حساب صندوق توسعه ملی باید با مصوبه مجلس باشد گفت: بانک مرکزی نیز این مبلغ را به عنوان درآمد وصول شده تلقی کرده و از آن سهم صندوق توسعه ملی، شرکت ملی نفت و دولت را تعیین کرده است؛ به‌طوری که سهم اختصاص یافته به دولت را هم ریال تبدیل کرده است.

وی تاکید کرد: این کار غیرقانونی بوده است؛ چراکه درآمدی وصول نشده بلکه برداشت از منابع صندوق توسعه ملی است و صندوق توسعه ملی نیز تاکنون نتوانسته طلب خود را از شرکت نیکو وصول کند؛ اگر این روش درست باشد دولت می‌تواند تمام بدهی‌های خود از جمله بدهی‌ با بابک زنجانی را نیز همین روال انجام دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها